هک حساب خبری OpenAI توسط کلاهبرداران ارز دیجیتال

حساب خبری رسمی OpenAI Newsroom شرکت OpenAI در پلتفرم X هدف حمله کلاهبرداران ارز دیجیتال قرار گرفت. به گزارش تکناک، به نقل از Techcrunch این حساب، که برای انتشار اخبار و اطلاعیه‌های رسمی OpenAI مورد استفاده قرار می‌گرفت، توسط گروهی هک شده که در ماه‌های گذشته نیز حساب‌های مدیران ارشد این شرکت را هدف قرار […] نوشته هک حساب خبری OpenAI توسط کلاهبرداران ارز دیجیتال اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۰۳ مهر , ۱۴۰۳ - 11:00
 0  2
هک حساب خبری OpenAI توسط کلاهبرداران ارز دیجیتال

حساب خبری رسمی OpenAI Newsroom شرکت OpenAI در پلتفرم X هدف حمله کلاهبرداران ارز دیجیتال قرار گرفت.

به گزارش تکناک، به نقل از Techcrunch این حساب، که برای انتشار اخبار و اطلاعیه‌های رسمی OpenAI مورد استفاده قرار می‌گرفت، توسط گروهی هک شده که در ماه‌های گذشته نیز حساب‌های مدیران ارشد این شرکت را هدف قرار داده بودند.

روز دوشنبه، حساب OpenAI Newsroom، که اخیراً برای اعلام خبرهای مرتبط با محصولات و سیاست‌های OpenAI ایجاد شده بود، پستی مشکوک منتشر کرد. در این پست، از راه‌اندازی یک توکن بلاک‌چین با برند OpenAI به نام “$OPENAI” خبر داده شد.

روز دوشنبه، حساب OpenAI Newsroom، که اخیراً برای اعلام خبرهای مرتبط با محصولات و سیاست‌های OpenAI ایجاد شده بود، پستی مشکوک منتشر کرد. در این پست، از راه‌اندازی یک توکن بلاک‌چین با برند OpenAI به نام "$OPENAI" خبر داده شد.

این پیام حاوی اطلاعات نادرستی بود که کاربران را به دریافت سهمی از این توکن جعلی تشویق می‌کرد. در متن پست آمده بود:

“ما بسیار خوشحالیم که اعلام کنیم توکن $OPENAI پلی میان فناوری هوش مصنوعی (AI) و بلاک‌چین است. تمام کاربران OpenAI واجد شرایط دریافت بخشی از عرضه اولیه $OPENAI هستند. با نگهداری $OPENAI، به تمام برنامه‌های بتای آینده ما دسترسی خواهید داشت.”

اما حقیقت این است که هیچ توکنی با نام “$OPENAI” وجود ندارد و این پست تنها به یک سایت فیشینگ لینک داده بود.

سایت مذکور به شکل ناشیانه‌ای از آدرس واقعی OpenAI تقلید کرده بود، اما آدرس URL آن “token-openai.com” بود که به وضوح جعلی و نادرست است.

این سایت جعلی با قرار دادن دکمه‌ای بزرگ تحت عنوان “CLAIM $OPENAI” کاربران را ترغیب می‌کرد تا کیف‌پول‌های ارز دیجیتال خود را متصل کنند.

به نظر می‌رسد هدف اصلی این اقدام، سرقت اطلاعات حساب‌های کاربران و دسترسی به دارایی‌های آن‌ها بوده است.

این پست کلاهبرداری قبل از حذف شدن ، وعده ارائه اطلاعات بیشتر درباره این توکن را در “هفته آینده” داده بود.

علاوه بر این، نظرات زیر پست غیرفعال شده بود تا فرآیند کلاهبرداری کمتر جلب توجه کند و کاربرانی که متوجه این هک شده بودند نتوانند به راحتی درباره آن هشدار دهند.

تا به این لحظه، نه OpenAI و نه پلتفرم X هیچ اظهارنظر رسمی درباره این اتفاق منتشر نکرده‌اند. با این وجود، کاربران و کارشناسان امنیتی به افراد هشدار داده‌اند که از تعامل با این پیام‌های مشکوک خودداری کنند و به هیچ وجه روی لینک‌ها کلیک نکنند یا اطلاعات شخصی خود را ارائه ندهند.

با توجه به ادامه فعالیت پست و سایت جعلی، همچنان این خطر وجود دارد که کاربران با اتصال کیف‌پول‌های ارز دیجیتال خود به سایت‌های فیشینگ، قربانی سرقت اطلاعات شوند.

شرکت OpenAI تاکنون واکنشی به این هک نشان نداده است و انتظار می‌رود در روزهای آینده اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر شود.

نوشته هک حساب خبری OpenAI توسط کلاهبرداران ارز دیجیتال اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow