وردپرس کنترل افزونه محبوب WP Engine را در دست گرفت

وردپرس افزونه محبوب شرکت WP Engine را برای رفع یک مشکل امنیتی و حذف تبلیغات تجاری، تحت کنترل خود درآورد. به گزارش سرویس فناوری تک‌ناک، این اقدام توسط مت مولنوگ، بنیان‌گذار وردپرس و مدیرعامل Automattic، اعلام شد. بر اساس اعلام مولنوگ، این به‌روزرسانی که به عنوان انشعابی از افزونه Advanced Custom Fields (ACF) شناخته می‌شود، […] نوشته وردپرس کنترل افزونه محبوب WP Engine را در دست گرفت اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۲ مهر , ۱۴۰۳ - 14:00
 0  1
وردپرس کنترل افزونه محبوب WP Engine را در دست گرفت

وردپرس افزونه محبوب شرکت WP Engine را برای رفع یک مشکل امنیتی و حذف تبلیغات تجاری، تحت کنترل خود درآورد.

به گزارش سرویس فناوری تک‌ناک، این اقدام توسط مت مولنوگ، بنیان‌گذار وردپرس و مدیرعامل Automattic، اعلام شد. بر اساس اعلام مولنوگ، این به‌روزرسانی که به عنوان انشعابی از افزونه Advanced Custom Fields (ACF) شناخته می‌شود، اکنون با نام Secure Custom Fields منتشر شده است.

مولنوگ در توضیح این اقدام، بدون اشاره به جزئیات مشکل امنیتی، اعلام کرد که بر اساس «بند ۱۸ از دستورالعمل‌های دایرکتوری افزونه»، تیم وردپرس حق دارد بدون رضایت توسعه‌دهنده، افزونه را تغییر دهد یا حذف کند.

او همچنین بیان کرد که این اقدام در نتیجه شکایت قانونی اخیر شرکت WP Engine علیه او و شرکت Automattic صورت گرفته است.

وردپرس کنترل افزونه محبوب WP Engine را تصاحب کرد

در حالی که چنین اتفاقاتی در گذشته نیز رخ داده، اما این بار در مقیاس بزرگ‌تری انجام شده است. مولنوگ این وضعیت را نادر و غیرعادی توصیف و تأکید کرد که این اقدام در واکنش به حملات قانونی شرکت WP Engine است و انتظار نمی‌رود برای سایر افزونه‌ها نیز رخ دهد.

از سوی دیگر، تیم ACF از WP Engine در شبکه اجتماعی X مدعی شد که وردپرس هرگز به طور «یکجانبه و اجباری» افزونه‌ای را بدون رضایت خالق آن تصاحب نکرده است.

آنها همچنین اعلام کردند که کاربران سایر سرویس‌ها به غیر از WP Engine، Flywheel یا ACF Pro باید به سایت ACF مراجعه و نسخه اصلی 6.3.8 را دانلود کنند تا بتوانند به‌روزرسانی‌ها را دریافت نمایند.

افزونه ACF به توسعه‌دهندگان سایت این امکان را می‌دهد که از فیلدهای سفارشی در سایت‌های خود استفاده کنند، زمانی که فیلدهای عمومی وردپرس کارایی کافی ندارند.

با وجود این، تیم ACF توضیح داده است که این ویژگی به طور بومی در وردپرس وجود دارد، اما استفاده از آن برای کاربران معمولی چندان ساده نیست.

نوشته وردپرس کنترل افزونه محبوب WP Engine را در دست گرفت اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow