ویرایش ژنتیکی سلول‌های سرطانی آن‌ها را به سلاحی علیه خودشان تبدیل می‌کند

محققان برای درمان سرطان روی دستکاری سلول‌های سرطانی و تغییر آنها برای حمله به تومورها کار می‌کنند. به گفته دانشمندان نوعی ویرایش ژنتیکی در سلول‌های سرطانی ایجاد خواهد شد که می‌تواند آنها را به سلاحی علیه خود تومورها تبدیل کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در مطالعه جدید انجام شده نوعی ویرایش […] منبع خبر ویرایش ژنتیکی سلول‌های سرطانی آن‌ها را به سلاحی علیه خودشان تبدیل می‌کند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۲۴ تیر , ۱۴۰۳ - 03:00
 0  2
ویرایش ژنتیکی سلول‌های سرطانی آن‌ها را به سلاحی علیه خودشان تبدیل می‌کند

محققان برای درمان سرطان روی دستکاری سلول‌های سرطانی و تغییر آنها برای حمله به تومورها کار می‌کنند. به گفته دانشمندان نوعی ویرایش ژنتیکی در سلول‌های سرطانی ایجاد خواهد شد که می‌تواند آنها را به سلاحی علیه خود تومورها تبدیل کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در مطالعه جدید انجام شده نوعی ویرایش ژنتیکی توسط دانشمندان به کار گرفته شد تا از طریق آن بتوان سلول‌های سرطانی را تغییر داد و آنها را برای حمله به سلول‌های همسایه آماده کرد. به گفته دانشمندان در صورت ویرایش ژنتیک سلول‌های سرطانی می‌توان آنها را به عنوان سلاح برای حمله به خود تومورها استفاده کرد.

طی این ویرایش ژنتیکی سلول‌های سرطانی به گونه‌ای تغییر می‌یابند که در برابر درمان نیز حساس‌تر می‌شوند. اکنون محققان این رویکرد را با انواع سرطان و درمان‌های سرطانی آزمایش کرده‌اند. تحقیقات انجام گرفته نشان می‌دهد با کمک ویرایش ژنتیکی می‌توان یک روش نوآورانه و موثر در درمان سرطان ایجاد کرده و برای مقابله با مقاومت دارویی روش‌های موثری را به کار گرفت. دانشمندان در مطالعه اخیر خود روش‌های جدید را برای مقابله با مشکلات مربوط به مقاومت دارویی در بیماران سرطانی بررسی کردند. آنها دریافتند تغییر ژنتیک سلول‌های سرطانی می‌تواند باعث نابودی آنها و سلول‌های همسایه شود.

دانشمندان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا در این مطالعه موفق به استفاده از دو سوئیچ ژنتیکی جدید و وارد کردن آن به سلول‌های سرطانی شدند. اولین سوئیچ این سلول‌ها را به شکلی تغییر می‌دهد تا سریع‌تر از سایر سلول‌های سرطانی رشد کنند. سوئیچ دوم باعث می‌شود تا سلول‌ها بتوانند داروی سمی را روی تومورهای باقیمانده آزاد کنند. روش جدید دانشمندان روی سرطان ریه و سلول غیر کوچک متمرکز شده بود. در حال حاضر این نوع سرطان یکی از رایج‌ترین نوع سرطان بوده پس از یک سال استفاده از داروی ارلوتینیب به آن مقاوم می‌شود.

در آزمایش‌های انجام شده سلول‌های تغییر یافته به راحتی توانستند از سلول‌های مقاوم به دارو پیشی بگیرند. در زمان غالب شدن سلول‌های تغییر یافته دریافت داروی ارلوتینی متوقف و تکثیر سلول‌ها خاموش شد. سپس محققان ژن دوم را فعال کردند. در آزمایش‌هایی که روی موش‌های آزمایشگاهی انجام گرفت محققان دریافتند ۲۰ روز پس از درمان این سلول‌های سرطانی تغییر پیدا کرده و در روز ۸۰ باعث به صفر رسیدن حجم تومور شدند.

منبع خبر ویرایش ژنتیکی سلول‌های سرطانی آن‌ها را به سلاحی علیه خودشان تبدیل می‌کند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow