پاول دورف، بنیانگذار تلگرام به قید وثیقه آزاد شد

فرایند رسیدگی به پرونده پاول دورف، بنیان‌گذار و مدیر اجرایی تلگرام در حال تکمیل است و این چهره سرشناس پس از تفهیم اتهام با وثیقه ۵ میلیون یورویی از بازداشتگاه آزاد شده است. به‌گزارش تک‌ناک، پاول دورف، چهره پرآوازه حوزه فناوری و بنیان‌گذار تلگرام به هم‌دستی یا تسهیل انتشار تصاویر جنسی کودکان در پیام‌رسان تحت... نوشته پاول دورف، بنیانگذار تلگرام به قید وثیقه آزاد شد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۰۹ شهریور , ۱۴۰۳ - 06:59
 0  4
پاول دورف، بنیانگذار تلگرام به قید وثیقه آزاد شد

فرایند رسیدگی به پرونده پاول دورف، بنیان‌گذار و مدیر اجرایی تلگرام در حال تکمیل است و این چهره سرشناس پس از تفهیم اتهام با وثیقه ۵ میلیون یورویی از بازداشتگاه آزاد شده است.

به‌گزارش تک‌ناک، پاول دورف، چهره پرآوازه حوزه فناوری و بنیان‌گذار تلگرام به هم‌دستی یا تسهیل انتشار تصاویر جنسی کودکان در پیام‌رسان تحت مدیریت خود متهم شده است.

به نقل از بلومبرگ، این نخستین باری است که مدیر اجرایی یک سکوی پیام‌رسانی، به‌دلیل سوء‌استفاده کاربران از پلتفرم متبوعش مورد بازخواست قرار می‌گیرد.

پیش‌تر دادستانی پاریس با انتشار بیانه‌ای اذعان کرد که دورف از همکاری با نهادهای قانونی و دولت‌ها سر باز زده و مانع از شنود فعالیت‌های مجرمان در بستر تلگرام شده است.

گفتنی است که دورف علاوه‌بر هم‌دستی در انتشار تصاویر مستهجن کودکان به ارتکاب جرایم دیگری همچون تسهیل معاملات غیرقانونی و پولشویی متهم شده است.

دورف، این میلیاردر ۳۹ساله پس از طی فرایند بازجویی و تفهیم اتهام، سرانجام با سپردن وثیقه‌ای ۵ میلیون یورویی، اکنون آزاد شده اما مجاز به خروج از فرانسه نیست. طبق حکم اولیه، دورف باید هفته‌ای دو بار خود را به ضابط قضایی معرفی کند.

پاول دورف آزاد شد

درحال‌حاضر، پیام‌رسان تلگرام بیش از ۹۰۰ میلیون کاربر فعال دارد و از اتحادیه اروپا گرفته تا روسیه، همه دولت‌ها خواسته‌اند به پایگاه کاربری غنی این پلتفرم دست‌درازی کنند. بااین‌حال، دورف با پایبندی به آرمان خود در محافظت از حریم شخصی کاربران، از دراختیار قرار دادن در پشتی به دولت‌ها خودداری کرده و مانع از شنود مکالمات و اطلاعات حیاتی کاربران شده است.

تلگرام طی سال‌ها به پناهگاهی برای معترضان و کسانی که در پی فضایی آزاد برای انتقاد از رژیم‌های استبدادی‌اند، بدل شده است. مقر اصلی تلگرام در کشور امارات و شهر دبی قرار دارد و سازمان‌های قضایی در مقایسه با دیگر شرکت‌ها همچون فیسبوک و گوگل، دسترسی کمتری به پایگاه‌های داده این مجموعه دارند.

ناگفته نماند که بازخواست از صاحبان سکوها برای وقوع جرم در پلتفرم تحت مدیریت آن‌ها امری نامتعارف است. بااین‌حال، در برخی از قلمروهای قضایی همچون ایالات متحده علیه برخی از صاحبان پلتفرم‌ها اعلام جرم شده است.

برای نمونه، در سال ۲۰۱۵، راس اوبریشت به اتهام راه‌اندازی بازارگاهی آنلاین برای دادوستد مواد مخدر به حبس ابد محکوم شد. پیش‌تر نیز چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل پرآوازه بایننس نیز به اتهام نقض تحریم‌های ایالات متحده و تسهیل پولشویی به پرداخت جریمه و زندان محکوم شد.

گفتنی است که ایلان ماسک، کارآفرین پرآوازه و مالک شبکه اجتماعی ایکس پیش‌تر در پستی خواستار آزادی پاول دورف شده و گفته است که بازداشت مدیر تلگرام مصداق بارز نقض آزادی بیان است.

نوشته پاول دورف، بنیانگذار تلگرام به قید وثیقه آزاد شد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow