پردازنده دیمنسیتی ۹۴۰۰ از مدل هوش مصنوعی جمنای نانو پشتیبانی خواهد کرد

پردازنده دیمنسیتی ۹۴۰۰ مدیاتک با پشتیبانی از هوش مصنوعی جمنای نانو گوگل به کاربران اجازه می‌دهد تا کارهای پیچیده هوش مصنوعی را به‌راحتی انجام دهند. به‌گزارش تک‌ناک، مدیاتک از پشتیبانی پردازنده پرچم‌دار جدید خود، دیمنسیتی ۹۴۰۰ از مدل چندوجهی هوش مصنوعی جمنای نانو (Gemini Nano) خبر داد. این چیپست قرار است امکانات پیشرفته‌ای را در […] نوشته پردازنده دیمنسیتی ۹۴۰۰ از مدل هوش مصنوعی جمنای نانو پشتیبانی خواهد کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۱۸ مهر , ۱۴۰۳ - 02:00
 0  4
پردازنده دیمنسیتی ۹۴۰۰ از مدل هوش مصنوعی جمنای نانو پشتیبانی خواهد کرد

پردازنده دیمنسیتی ۹۴۰۰ مدیاتک با پشتیبانی از هوش مصنوعی جمنای نانو گوگل به کاربران اجازه می‌دهد تا کارهای پیچیده هوش مصنوعی را به‌راحتی انجام دهند.

به‌گزارش تک‌ناک، مدیاتک از پشتیبانی پردازنده پرچم‌دار جدید خود، دیمنسیتی ۹۴۰۰ از مدل چندوجهی هوش مصنوعی جمنای نانو (Gemini Nano) خبر داد. این چیپست قرار است امکانات پیشرفته‌ای را در حوزه هوش مصنوعی به گوشی‌های هوشمند اضافه کند و رقابت را در بازار فناوری افزایش دهد.

نئووین می‌نویسد که گوگل در سری جدید گوشی‌های پیکسل ۹ که از چیپست تنسور G4 بهره می‌برند، هوش مصنوعی Gemini Nano را معرفی کرد. این فناوری به کاربران امکان می‌دهد تا وظایف هوش مصنوعی مانند تولید متن و پردازش صدا را مستقیماً روی دستگاه خود و بدون نیاز به اتصال به اینترنت و سرورها انجام دهند و تجربه‌ای سریع و امن از خدمات هوش مصنوعی کسب کنند.

این ویژگی فقط به پردازنده دیمنسیتی ۹۴۰۰ مدیاتک محدود نخواهد بود و قرار است به سایر چیپست‌های دارای قابلیت هوش مصنوعی مولد نیز اضافه شود. همکاری بین گوگل و مدیاتک نمایانگر چشم‌انداز مشترک این دو شرکت برای توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی در اکوسیستم اندروید است.

پردازنده دیمنسیتی ۹۴۰۰

پردازنده دیمنسیتی ۹۴۰۰ می‌تواند پردازش‌های هوش مصنوعی را به‌طور کامل روی دستگاه انجام دهد. هرچند هنوز دستگاهی با این چیپست معرفی نشده است، انتظار می‌رود برندهایی نظیر سامسونگ سری پرچم‌دار گلکسی S25 خود را با این چیپست عرضه کنند. این همکاری می‌تواند به گوشی‌های هوشمند کمک کند تا توانایی‌های بیشتری در حوزه هوش مصنوعی داشته باشند و نیاز به اتصال به اینترنت برای انجام بسیاری از وظایف حذف شود.

در‌حال‌حاضر، سری گلکسی تب S10 سامسونگ از پردازنده دیمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس مدیاتک بهره می‌برد. این احتمال وجود دارد که در آینده، تبلت مذکور نیز از هوش مصنوعی چندوجهی Gemini Nano پشتیبانی کند. این پیشرفت نشان‌دهنده تمایل شرکت‌ها برای افزایش توانایی دستگاه‌ها در پردازش داده‌های پیچیده هوش مصنوعی بدون نیاز به سرورهای خارجی است.

مدیاتک در بیانیه‌ای رسمی خود اعلام کرد:

همکاری مدیاتک با گوگل نشان‌دهنده هدفی مشترک برای ارائه تجربیات هوش مصنوعی مولد در سراسر اکوسیستم اندروید و گامی بزرگ در جهت پیشرفت مدل‌های پیچیده هوش مصنوعی است که روی دستگاه اجرا می‌شوند. با فعال‌سازی مدل‌های چندوجهی، کاربران خواهند توانست تا تصاویر را ثبت و توضیحات دقیقی درباره دریافت کنند.

هنوز اطلاعات دقیقی درباره زمان عرضه پردازنده دیمنسیتی ۹۴۰۰ مدیاتک و نیز زمان دسترسی به Gemini Nano برای چیپ‌های مدیاتک منتشر نشده است.

نوشته پردازنده دیمنسیتی ۹۴۰۰ از مدل هوش مصنوعی جمنای نانو پشتیبانی خواهد کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow