پچ اینتل با همکاری MSI برای رفع ناپایداری پردازنده‌ها منتشر شد

شرکت‌های MSI و ASRock در انتشار پچ اینتل همکاری کرده‌اند تا بالاخره کمی از مشکلات آزاردهنده‌ی پردازنده‌های نسل ۱۳ و ۱۴ این شرکت برطرف شوند. به‌گزارش تک‌ناک، چندین شرکت سازنده‌ی مادربرد برای اینتل ازجمله ASRock و MSI اعلام کرده‌اند که به‌روزرسانی‌های بایوس را برای رفع میکروکد و کاهش ناپایداری پردازنده‌های نسل سیزدهم و چهاردهم اینتل... نوشته پچ اینتل با همکاری MSI برای رفع ناپایداری پردازنده‌ها منتشر شد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۱۹ مرداد , ۱۴۰۳ - 05:59
 0  3
پچ اینتل با همکاری MSI برای رفع ناپایداری پردازنده‌ها منتشر شد

شرکت‌های MSI و ASRock در انتشار پچ اینتل همکاری کرده‌اند تا بالاخره کمی از مشکلات آزاردهنده‌ی پردازنده‌های نسل ۱۳ و ۱۴ این شرکت برطرف شوند.

به‌گزارش تک‌ناک، چندین شرکت سازنده‌ی مادربرد برای اینتل ازجمله ASRock و MSI اعلام کرده‌اند که به‌روزرسانی‌های بایوس را برای رفع میکروکد و کاهش ناپایداری پردازنده‌های نسل سیزدهم و چهاردهم اینتل منتشر خواهند کرد.

در همین حال، کاربر معروف اورکلاکینگ و عضو انجمن Asus ROG به نام Safedisk، لینک‌هایی از پوشه‌های گوگل درایو منتشر کرده است که گفته می‌شود شامل به‌روزرسانی‌های بایوس برای مادربردهای آسیب‌دیده Asus است.

تامزهاردور می‌نویسد که چندین تراشه‌ی نسل سیزدهم و چهاردهم اینتل تحت‌تأثیر مشکلات ناپایداری قرار گرفته‌اند که به‌گفته‌ی اینتل ناشی از خطایی در میکروکد پردازنده است که به افزایش ولتاژ منجر شده است. با گذشت زمان، کرش‌ها و BSODها، به‌ویژه هنگام بار کاری سنگین، رخ داده و شرکت اعلام کرده است که در اواسط آگوست پچی برای رفع این مشکل منتشر خواهد کرد.

متأسفانه این به‌روزرسانی به کاربرانی که پردازنده‌های اینتل آن‌ها از کار افتاده‌اند یا در حال از کار افتادن هستند، کمکی نخواهد کرد. در‌عوض، افراد آسیب‌دیده باید برای تعویض تراشه‌های آسیب‌دیده، مراحل RMA اینتل را طی کنند.

تیم آبی اخیراً دو سال به گارانتی ۲۲ مدل از پردازنده‌های رپتور لیک (Raptor Lake) و رپتور لیک رفرش (Raptor Lake Refresh) اضافه کرده و به آن‌ها گارانتی پنج ساله داده است تا ترس مصرف‌کنندگان از خرابی پردازنده‌های خود پس از پایان گارانتی را کاهش دهد.

با وجود این اطمینان، گزارش شده است که یکی از کاربران برای تعویض دو پردازنده‌ی Intel Core i9-14900K آسیب‌دیده با مشکلاتی در روند RMA اینتل مواجه شده است.

رفع ناپایداری پردازنده

با‌این‌حال، اگر سیستم اینتل شما هنوز به‌طور پایدار کار می‌کند، باید در اسرع وقت به‌روزرسانی‌های جدید بایوس را دانلود و نصب کنید تا از بروز هرگونه مشکل احتمالی جلوگیری کنید. MSI اعلام کرده است که اولین دسته از مادربردهایی که این به‌روزرسانی را دریافت خواهند کرد، عبارت‌اند از:

  • MEG Z790 GODLIKE MAX
  • MEG Z790 ACE MAX
  • MPG Z790 CARBON MAX WIFI II
  • MPG Z790 CARBON WIFI
  • MAG Z790 TOMAHAWK MAX WIFI
  • Z790M POWER

ازراک (ASRock) نیز به‌روزرسانی‌های بایوس را برای مادربردهای H610M-HDV و H610M-HVS منتشر کرده است. شما می‌توانید به‌روزرسانی‌های بایوس برای مادربردهای Asus ROG و ProArt را در انجمن Asus ROG پیدا کنید؛ اگرچه آن‌ها فقط نسخه‌های بتا هستند. با‌این‌حال، توصیه می‌کنیم تا زمان انتشار نسخه‌های نهایی از دانلود این به‌روزرسانی‌ها خودداری کنید تا مطمئن شوید که پچی پایدار دریافت می‌کنید.

نوشته پچ اینتل با همکاری MSI برای رفع ناپایداری پردازنده‌ها منتشر شد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow