پیشرفت آمریکا در استفاده از هیدروژن به‌ عنوان سوخت

شرکت Bloom Energy در ایالات متحده آمریکا به یک نقطه عطف بزرگ در فناوری پیل سوختی دست یافته، که توسعه سلول سوختی اکسید جامد (SOFC) با بهره‌وری الکتریکی 60 درصد است و از هیدروژن به‌ عنوان سوخت استفاده می‌کند.  به گزارش تک‌ناک، این تکنولوژی در مرکز تحقیق و توسعه شرکت انرژی Bloom Energy در فرمونت،... نوشته پیشرفت آمریکا در استفاده از هیدروژن به‌ عنوان سوخت اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۱۷ مرداد , ۱۴۰۳ - 13:59
 0  1
پیشرفت آمریکا در استفاده از هیدروژن به‌ عنوان سوخت

شرکت Bloom Energy در ایالات متحده آمریکا به یک نقطه عطف بزرگ در فناوری پیل سوختی دست یافته، که توسعه سلول سوختی اکسید جامد (SOFC) با بهره‌وری الکتریکی 60 درصد است و از هیدروژن به‌ عنوان سوخت استفاده می‌کند. 

به گزارش تک‌ناک، این تکنولوژی در مرکز تحقیق و توسعه شرکت انرژی Bloom Energy در فرمونت، کالیفرنیا آزمایش و تأیید شده است. این بهره‌وری بالا به کاهش هزینه تولید برق از هیدروژن کمک می‌کند و می‌تواند باعث گسترش استفاده از هیدروژن به‌ عنوان منبع انرژی سوخت پایدار شود.

این شرکت انرژی پاک اعلام کرد که پلتفرم سلول سوختی اکسید جامد (SOFC) اکنون می‌تواند با استفاده از هیدروژن 100 درصد، برق با راندمان باورنکردنی 60 درصد تولید کند. این محلول انرژی سلول سوختی به عنوان سرور انرژی بلوم شناخته می‌شود.

شرکت Bloom Energy بیان کرد که پیل‌های سوختی می‌توانند با گاز طبیعی، هیدروژن یا ترکیبی از این دو کار کنند، که آنها را بسیار سازگار و آینده‌نگر می‌کند. همچنین این پیل‌های سوختی جدید برخلاف موتورها یا توربین‌های سنتی، در هوا آلاینده‌های ناچیز مانند اکسیدهای نیتروژن تولید می‌کنند.

راوی پراشر، مدیر ارشد فناوری Bloom Energy  گفت: «استفاده از الکترولیز با کارایی پیشرو در جهان و فناوری سلول سوختی Bloom که قادر به کار روی گاز طبیعی و ترکیب هیدروژن است، دستاورد مهم ما در رهبری صنعت هیدروژن می‌باشد.»

پیشرفت چشمگیر ایالات متحده در فناوری پیل سوختی

هیدروژن مقرون به‌صرفه

چند سال قبل، این شرکت برای اولین بار این پروژه را اعلام کرد. آنها با شرکت Caltech همکاری کردند تا فناوری سوخت هیدروژن را از طریق مخلوط کردن گاز توسعه دهند.

در مقایسه با باتری‌ها که ذخیره انرژی محدودی دارند، سلول‌های سوختی تا زمانی که منبع سوخت وجود دارد، به طور مداوم برق تولید می‌کنند.

هیدروژن تمیز می‌سوزد، اما در حال حاضر تولید آن گران‌تر از سوخت‌های معمولی مانند گاز طبیعی است. برای تبدیل هیدروژن به یک منبع انرژی قابل دوام و رقابتی، افزایش کارایی آن با تبدیل به برق اهمیت بسیاری دارد.

راندمان بالای این سلول جدید به تعادل هزینه بیشتر هیدروژن کمک می‌کند و آن را به انتخابی مقرون به‌صرفه‌تر در صنعت سوخت تبدیل می‌نماید.

بر خلاف منابع انرژی معمولی که به احتراق متکی هستند، SOFCها یک فرایند الکتروشیمیایی مستقیم برای تولید برق ارائه می‌کنند. این موضوع باعث راندمان بالاتر و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای می‌شود.

با استفاده از این فناوری، این شرکت راه‌حلی پاک و مؤثر برای صنایعی مانند مراکز داده و صنایعی که به مقادیر زیادی نیرو نیاز دارند، ارائه می‌دهد. با تولید برق در محل، این بخش‌ها ممکن است وابستگی خود را به شبکه کم کنند و ازدحام و انتشار کربن را کاهش دهند.

تولید گرما

فناوری SOFC بلوم در تولید گرما نیز بسیار کارآمد است. فناوری پیل سوختی دارای ویژگی ترکیبی حرارت و توان (CHP) است، که مشتریان را قادر می‌سازد از گرمای با دمای بالا استفاده کنند.

به عبارت دیگر با این فناوری، کسب‌وکارها می‌توانند از گرمای هدر رفته برای تأمین برق سیستم‌های گرمایش ساختمان‌ها، فرایندهای صنعتی، یا حتی سیستم‌های سرمایش استفاده کنند. همان‌گونه که در بیانیه مطبوعاتی این شرکت آمده است، بسیاری از سایر فناوری‌های پیل سوختی فقط گرمای با دمای پایین ارائه می‌دهند.

در بیانیه مطبوعاتی آمده است: «وقتی این فناوری به طور کامل مورد استفاده قرار گیرد، این موضوع باعث می‌شود تا بازده ترکیبی 90 درصد، ایجاد یک جریان ارزش اضافی برای مشتری و تسریع پذیرش هیدروژن باشد.»

پیشرفت بلوم در بهره‌وری، گامی مهم در تبدیل هیدروژن به یک منبع سوخت کاربردی و مقرون به‌صرفه است. علاوه بر این، اختلاط هیدروژن با گاز طبیعی، کاهش فوری انتشار گازهای گلخانه‌ای و مسیری انعطاف‌پذیر برای یک اقتصاد کامل هیدروژنی را ارائه می‌دهد.

این فناوری می‌تواند راه را برای یک اقتصاد هیدروژنی که هم پاک و هم از نظر اقتصادی مقرون به‌صرفه باشد، هموار کند. همچنین می‌تواند تولید برق محلی را برای جوامع فراهم آورد و انعطاف‌پذیری شبکه را افزایش دهد.

نوشته پیشرفت آمریکا در استفاده از هیدروژن به‌ عنوان سوخت اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow