کنترل ربات‌های انسان نما با اپل ویژن پرو انویدیا

شرکت انویدیا در حال استفاده از هدست اپل ویژن پرو برای کنترل ربات‌های انسان‌نما است. این تکنولوژی به اپراتورها اجازه می‌دهد تا با استفاده از واقعیت افزوده و مجازی، ربات‌ها را با دقت بیشتری هدایت کنند. به گزارش تک‌ناک، توسعه ربات‌های انسان‌نما دارای چالش‌های زیادی است، که یکی از آنها ماهیت کنترل دستگاه‌های بسیار فنی... نوشته کنترل ربات‌های انسان نما با اپل ویژن پرو انویدیا اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۱۷ مرداد , ۱۴۰۳ - 13:59
 0  0
کنترل ربات‌های انسان نما با اپل ویژن پرو انویدیا

شرکت انویدیا در حال استفاده از هدست اپل ویژن پرو برای کنترل ربات‌های انسان‌نما است. این تکنولوژی به اپراتورها اجازه می‌دهد تا با استفاده از واقعیت افزوده و مجازی، ربات‌ها را با دقت بیشتری هدایت کنند.

به گزارش تک‌ناک، توسعه ربات‌های انسان‌نما دارای چالش‌های زیادی است، که یکی از آنها ماهیت کنترل دستگاه‌های بسیار فنی است. برای کمک به این موانع، شرکت انویدیا تعدادی ابزار را برای شبیه‌سازی ربات‌های انسان‌نما از جمله یک سری ابزارهای کمکی برای کنترل آنها در دسترس قرار داده است.

مجموعه مدل‌ها و پلتفرم‌هایی که توسط انویدیا به تولیدکنندگان بزرگ ربات‌ها و توسعه‌دهندگان نرم‌افزار ارائه شده است، به منظور کمک به آموزش نسل جدیدی از ربات‌های انسان‌نما است.

مجموعه ابزارها شامل مواردی است که انویدیا از آن به عنوان میکروسرویس‌ها و فریم‌ورک‌های NIM یاد می‌کند و برای شبیه‌سازی و یادگیری در نظر گرفته شده‌اند. همچنین انویدیا سرویسی به نام ارکستراسیون OSMO دارد، که برای رسیدگی به بارهای کاری رباتیک چند مرحله‌ای و جریان‌های کاری دورکاری با هوش مصنوعی و شبیه‌سازی است.

هدست‌ها و دستگا‌های محاسباتی فضایی مانند اپل ویژن پرو می‌توانند نه تنها برای دیدن داده‌ها، بلکه برای کنترل سخت‌افزار نیز استفاده شوند.

انویدیا با استفاده از واقعیت افزوده و مجازی، ربات‌ها را با دقت بیشتری هدایت می‌کند

موج بعدی هوش مصنوعی، علم رباتیک است

جنسن هوانگ، مدیرعامل و بنیانگذار شرکت انویدیا گفت: «موج بعدی هوش مصنوعی، علم رباتیک است و یکی از هیجان‌انگیزترین پیشرفت‌ها ربات‌های انسا‌‌ن‌نما هستند. ما در حال پیشرفت بخش رباتیک انویدیا هستیم و دسترسی برای توسعه‌دهندگان و شرکت‌های توسعه‌دهنده ربات‌های انسان‌نما در سراسر جهان را باز می‌کنیم تا از پلتفرم‌ها، کتابخانه‌های برنامه‌نویسی و مدل‌های هوش مصنوعی به بهترین وجه برای نیازهای خود استفاده کنند.»

میکروسرویس‌های NIM کانتینرهای از پیش ساخته‌شده‌ای هستند که از نرم‌افزار استنتاج انویدیا استفاده می‌کنند تا زمان استقرار را کاهش دهند. دو مورد از این میکروسرویس‌ها در راستای کمک به توسعه‌دهندگان در جریان‌های کاری شبیه‌سازی برای هوش مصنوعی فیزیکی مولد در Nvidia Isaac SIM که یک برنامه مرجع است، طراحی شده‌اند.

میکروسرویس MimicGen NIM، در واقع برای کمک به کاربران در راستای کنترل سخت‌افزار با استفاده از اپل ویژن پرو، یا یک دستگاه محاسبات فضایی دیگر استفاده می‌شود. این داده‌ها حرکات را از اپل ویژن پرو به حرکاتی برای ربات تبدیل می‌کند.

ویدیوها و تصاویر نشان می‌دهد که این گزینه‌ بیش از حرکت دادن دوربین بر اساس حرکات هدست است. حرکات دست و ژست‌های ربات نیز بر اساس سنسورهای اپل ویژن پرو ضبط و استفاده می‌شوند.

در واقع، کاربران می‌توانستند حرکات ربات را تماشا کنند و به صورت مستقیم دست‌ها و بازوهای آن را با استفاده از اپل ویژن پرو کنترل نمایند.

در حالی که چنین ربات‌های انسان‌نمایی می‌توانند ژست‌ها را تقلید کنند، سیستم‌هایی مانند سیستم انویدیا می‌توانند استنباط نمایند که کاربر چه کاری را می‌خواهد انجام دهد. از آنجایی که کاربران بازخورد لمسی برای آنچه ربات در دست دارد را ندارند، تقلید مستقیم حرکات دست می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

گردش کار دورکاری به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد که مقادیر زیادی داده حرکت و درک ایجاد کنند. تمام داده‌های ضبط شده از راه دور توسط یک انسان ایجاد شده‌اند.

برای این نمایش‌ها، از اپل ویژن پرو برای ثبت حرکات دست افراد بهره گرفته شد. سپس از آنها برای شبیه‌سازی ضبط‌ها با میکروسرویس MimicGen NIM و Nvidia Isaac Sim که مجموعه‌های داده مصنوعی تولید می‌کردند، مورد استفاده قرار گرفت.

سپس توسعه‌دهندگان توانستند یک ربات انسان‌نما به نام Project Groot را با ترکیبی از داده‌های واقعی و مصنوعی آموزش دهند. تصور می‌شود که این فرایند در وهله اول به کاهش هزینه‌ها و زمان صرف شده برای ایجاد داده‌ها کمک کند.

توسعه ربات‌های انسان‌نما بسیار پیچیده است و به حجم باورنکردنی از داده‌های واقعی نیاز دارد که از دنیای واقعی گرفته شده‌اند. شبیه‌سازی‌های جدید و ابزارهای توسعه‌دهنده هوش مصنوعی انویدیا به راه‌اندازی و تسریع روند کار ربات‌های انسان‌نما کمک می‌کند.

میکروسرویس‌ها و دسترسی به مدل‌ها، سرویس رباتیک مدیریت‌شده OSMO و سایر چارچوب‌ها، همگی تحت برنامه توسعه‌دهنده ربات انسان‌نمای انویدیا ارائه می‌شوند. دسترسی توسط شرکت فقط برای تولیدکنندگان نرم‌افزار، سخت‌افزار یا شرکت‌های توسعه‌دهنده ربات‌های انسان‌نما فراهم می‌شود.

نوشته کنترل ربات‌های انسان نما با اپل ویژن پرو انویدیا اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow