پیشرفت پروژه ارز دیجیتال ملی برزیل

بانک مرکزی برزیل از پیشبرد روند توسعه‌ای ارز دیجیتال ملی این کشور خبر داده و گفته است، که در حال انعقاد قراردادهای چندجانبه با شرکت‌های فناور برای توسعه این پروژه می‌باشد. به‌ گزارش تک‌ناک، بانک مرکزی برزیل به‌ عنوان عالی‌ترین نهاد مالی و پولی این کشور، چندین سال است که راه‌اندازی و عرضه ارز دیجیتال […] نوشته پیشرفت پروژه ارز دیجیتال ملی برزیل اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۱ شهریور , ۱۴۰۳ - 11:00
 0  3
پیشرفت پروژه ارز دیجیتال ملی برزیل

بانک مرکزی برزیل از پیشبرد روند توسعه‌ای ارز دیجیتال ملی این کشور خبر داده و گفته است، که در حال انعقاد قراردادهای چندجانبه با شرکت‌های فناور برای توسعه این پروژه می‌باشد.

به‌ گزارش تک‌ناک، بانک مرکزی برزیل به‌ عنوان عالی‌ترین نهاد مالی و پولی این کشور، چندین سال است که راه‌اندازی و عرضه ارز دیجیتال ملی برزیل را در دستور کار خود قرار داده است.

به نقل از گلوبال‌گاورمنت‌فینتک، نخستین فاز آزمایشی پروژه رمزارز ملی برزیل در سال ۲۰۲۳ کلید خورد و بیش از همه، مدیران این پروژه بر مؤلفه‌هایی همانند حفظ حریم خصوصی و برخورداری از قابلیت برنامه‌پذیری این ارز دیجیتال متمرکز بودند.

آغاز فاز آزمایشی جدید ارز دیجیتال ملی برزیل با پیشرفت پروژه

بر اساس گزارش‌ها، به نظر می‌رسد که تعداد اسناد پیشنهادی برای طی روند توسعه‌ای این پروژه از ۴۲ فقره به ۱۳ فقره کاهش یافته است.

قرار است در فاز آزمایشی جدید از زیرساخت‌های کنونی برای عرضه و استقرار خدمات مالی برپایه قراردادهای هوشمند استفاده شود.

از میان شرکت‌های خوش‌نام جهان که قدم به عرصه توسعه پروژه‌های مبتنی‌ بر رمزارز ملی زده‌اند، می‌توان به ویزا اشاره کرد. این شرکت با همکاری با مجموعه نئوبانک (Nubank) و کارگزاری ایکس‌پی، در حال بررسی کاربردهای رمزارز ملی در تسهیل معاملات ارزهای خارجی است.

گوگل نیز در حال انعقاد قراردادهای همکاری مشترک با شرکت‌های فعال در حوزه خدمات مالی است تا بتواند سهمی در افزایش کارایی تراکنش‌های روزمره کاربران داشته باشد.

شرکت سانتاندر (Santander) هم در حال آزمایش پروژه‌ای برای راه‌اندازی قابلیت نقل‌وانتقال تراکنش‌های مالی میان خودروها است.

 

نوشته پیشرفت پروژه ارز دیجیتال ملی برزیل اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow