چراغ‌های راهنمایی و رانندگی می‌توانند هدفی برای هکرها در تولید ترافیک مصنوعی باشند

آسیب پذیری‌های کشف شده در چراغ‌های راهنمایی و رانندگی نشان می‌دهد هکر‌ها می‌توانند این چراغ‌ها را دستکاری کرده و از طریق اینترنت و ورود به سیستم این چراغ‌ها به ایجاد ترافیک مصنوعی بپردازند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان امنیتی Red Threat آسیب‌پذیری‌هایی را در چراغ‌های راهنما پیدا کردند که نشان می‌دهد […] منبع خبر چراغ‌های راهنمایی و رانندگی می‌توانند هدفی برای هکرها در تولید ترافیک مصنوعی باشند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۰۲ مرداد , ۱۴۰۳ - 10:59
 0  1
چراغ‌های راهنمایی و رانندگی می‌توانند هدفی برای هکرها در تولید ترافیک مصنوعی باشند

آسیب پذیری‌های کشف شده در چراغ‌های راهنمایی و رانندگی نشان می‌دهد هکر‌ها می‌توانند این چراغ‌ها را دستکاری کرده و از طریق اینترنت و ورود به سیستم این چراغ‌ها به ایجاد ترافیک مصنوعی بپردازند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان امنیتی Red Threat آسیب‌پذیری‌هایی را در چراغ‌های راهنما پیدا کردند که نشان می‌دهد امکان هک شدن آنها به آسانی توسط هکرها وجود دارد. طبق گزارشی که در این مورد منتشر شده هکرها می‌توانند کنترل چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در شهرها را به دست گرفته و از این طریق ترافیک مصنوعی در شهر ایجاد کنند.

اندرو لمون از کارشناسان امنیتی در موسسه امنیت سایبری Red Threat اخیراً در یک پست وبلاگی جزئیاتی را در مورد آسیب پذیری امنیتی در بخش کنترل چراغ‌های راهنمایی بیان کرده است. به گفته وی برخی از این کنترلرها شامل آسیب پذیری‌هایی هستند که هکرها می‌توانند از این طریق نفوذ کرده و عملکرد کامل چراغ راهنمایی را به دست بگیرند.

ظاهرا آسیب پذیری کشف شده به دلیل نبود فرایند احراز در رابط کاربری متصل به اینترنت ایجاد می‌شود. به طوری که دستگاه به سادگی و به راحتی می‌تواند در اختیار هکرها قرار بگیرد. اندرو لمون پس از یافتن این آسیب پذیری بسیار شوکه شده و می‌گوید هر کاربری با حداقل دانش فنی به راحتی می‌تواند عملکرد این چراغ‌ها را دستکاری کند.

البته چراغ‌های راهنمایی به واحد مدیریت تداخل در عملکرد مجهز بوده و نمی‌توان به راحتی رنگ آنها را تغییر داد. با این حال هکرها به راحتی می‌توانند زمانبندی تغییر رنگ‌ها را دستکاری کنند. هنوز مشخص نیست چه تعداد چراغ راهنمایی دچار این باگ کشف شده و آسیب‌پذیر هستند. اندرو لمون اشاره دارد تاکنون ۳۰ چراغ آسیب پذیر از طریق اینترنت توسط وی و همکارانش شناسایی شده‌اند. وی پس از کشف این آسیب پذیری با شرکت‌های سازنده چراغ‌های راهنمایی تماس گرفته و جزئیات مربوط به کشف خود را در اختیار آنها قرار داده است. اما به گفته وی شرکت‌های مورد نظر به جای رفع مشکل و تقدیر، نامه حقوقی را برای او ارسال کرده و وی را به شکایت تهدید کردند. همچنین از وی خواسته شده تا جزئیات مربوط به آسیب پذیری کشف شده را منتشر نکند. زیرا می‌تواند به عنوان یک تهدید علیه امنیت ملی مورد استفاده قرار بگیرد.

منبع خبر چراغ‌های راهنمایی و رانندگی می‌توانند هدفی برای هکرها در تولید ترافیک مصنوعی باشند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow