چین آزمایش جدیدترین جت رادارگریز خود را آغاز کرد

نیروی دریایی ارتش آزادی‌بخش چین (PLAN) آزمایش یک نسخه دریایی جت رادارگریز پیشرفته J-35 خود را آغاز کرده است. این جنگنده جدید، آزمایش‌های خود را روی ناو چینی CNS Liaoning انجام می‌دهد. به گزارش تک‌ناک، در یک کلیپ ویدیویی که روز جمعه (13 سپتامبر) منتشر شد، ژانگ نایگانگ، یک افسر ارشد غیرنظامی در ناو Liaoning، […] نوشته چین آزمایش جدیدترین جت رادارگریز خود را آغاز کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۵ شهریور , ۱۴۰۳ - 11:00
 0  2
چین آزمایش جدیدترین جت رادارگریز خود را آغاز کرد

نیروی دریایی ارتش آزادی‌بخش چین (PLAN) آزمایش یک نسخه دریایی جت رادارگریز پیشرفته J-35 خود را آغاز کرده است. این جنگنده جدید، آزمایش‌های خود را روی ناو چینی CNS Liaoning انجام می‌دهد.

به گزارش تک‌ناک، در یک کلیپ ویدیویی که روز جمعه (13 سپتامبر) منتشر شد، ژانگ نایگانگ، یک افسر ارشد غیرنظامی در ناو Liaoning، از این توسعه ابراز افتخار کرد.

این افسر بیان کرد: «جنگنده جدید در حالی که دوران خدمت من به پایان نزدیک می‌شود، روی ناو فرود آمد.»

 نایگانگ، جنگنده جدید را بسیار زیبا توصیف کرد و گفت: «اولین آزمایش فرود و برخاست آن در یک روز صاف انجام شد. این بسیار شبیه به روزی بود که J-15 اولین برخاست خود را از ناو انجام داد.»

این افسر ارشد با اشاره به جنگنده فعلی ناوگان نیروی دریایی اعلام کرد: «به شخصه شاهد اولین برخاست جنگنده جدید از Liaoning بودم و هیجان‌زده و مفتخر هستم.»

به گزارش China Daily، ژانگ نایگانگ رئیس بخش برخاست در زیرمجموعه پشتیبانی عملیات هواپیما در Liaoning است.

جدیدترین جت رادارگریز چین آزمایش‌های خود را آغاز کرد

یک توسعه مهم برای ارتش آزادی‌بخش چین

در حالی که ژانگ جزئیات بیشتری درباره این جنگنده جدید یا آزمایش‌های آن ارائه نداد، اظهارات او به طور مؤثری استقرار آزمایشی این هواپیما روی ناو را تأیید کرد.

این اولین باری نیست که نیروی دریایی چین به یک جنگنده جدید برای ناوها اشاره می‌کند و در واقع این کار را از زمانی که J-15 بیش از یک دهه پیش وارد خدمت شد، انجام می‌داد.

در فوریه 2023، نیروی دریایی ارتش آزادی‌بخش چین (PLAN) یک ویدیو منتشر کرد که در آن یک خلبان جوان به سمت یک جنگنده رادارگریز با بال‌های تاشو می‌رود. این ویدیو نشان می‌دهد که هواپیمای مورد نظر برای عملیات‌های مبتنی بر ناو طراحی شده است.

جزئیات این هواپیما هنوز محرمانه است، اما تحلیلگران نظامی معتقد هستند که نام آن J-35 است.

جزئیات کمی در دسترس قرار دارد، اما باور بر این است که این یک هواپیمای جنگی نسل جدید، رادارگریز و مبتنی بر ناو می‌باشد.

تصاویر یک جنگنده رادارگریز سایز متوسط نیز در وب‌سایت‌های تسلیحاتی چینی منتشر شده و به گمانه‌زنی‌ها افزوده است، که J-35 آماده خدمت می‌باشد.

ناوهای چینی Liaoning و Shandong هر دو از رمپ‌های پرش اسکی برای پرتاب هواپیما بهره می‌گیرند و اغلب جنگنده J-15 را هدایت می‌کنند.

آیا این جت رادارگریز به وضعیت عملیاتی نزدیک می‌شود؟

به گزارش National Interest، جنگنده J-35 ابتدا برای عملیات از ناو هواپیمابر Type 003 Fujian چین که به کاتاپولت الکترومغناطیسی مجهز است، طراحی شده بود.

J-35 وعده قابلیت‌های راداری بهبود یافته و کاهش امضای راداری همراه با ظرفیت بارگذاری قابل توجه را می‌دهد.

این جت رادارگریز هم برای نیروی دریایی ارتش آزادی‌بخش چین (PLANAF) و هم برای نیروی هوایی ارتش آزادی‌بخش چین (PLAAF) توسعه یافته است.

گزارش‌ها درباره J-35 اولین بار در ژوئن 2020 منتشر شد و ادعا می‌کرد که این یک نسخه آماده تولید با خطوط صاف‌تر، یک رادوم بزرگ‌تر برای رادار بزرگ‌تر و هماهنگی نزدیک‌تر سطوح کنترلی برای کاهش امضای راداری است.

نسخه مبتنی بر ناو J-35 اولین پرواز خود را در 29 اکتبر 2021 انجام داد. این نسخه دارای یک میله پرتاب منجنیق و مکانیسم تا شدن بال است و هنگامی که عملیاتی شود، به احتمال زیاد قادر خواهد بود از سیستم پرتاب هواپیمای الکترومغناطیسی (ALS) ناو Fujian استفاده کند، که انتظار می‌رود مشابه سیستم پرتاب EMALS کلاس Gerald R. Ford نیروی دریایی ایالات متحده باشد.

نوشته چین آزمایش جدیدترین جت رادارگریز خود را آغاز کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow