برندگان مسابقه عکاسی نجومی سال 2024 معرفی شدند

برندگان مسابقه عکاسی نجومی سال 2024 معرفی شدند. این آثار برتر تصاویری خیره‌کننده از آسمان شب و پدیده‌های کیهانی و همچنین شگفتی‌های جهان هستی را به نمایش می‌گذارند. به گزارش تک‌ناک، در عکاسی موضوعات کمی به اندازه نجوم زیبایی گسترده‌ای دارند و جوایز سالانه عکاسی نجومی سال رصدخانه سلطنتی گرینویچ هر سال این زیبایی‌ها را […] نوشته برندگان مسابقه عکاسی نجومی سال 2024 معرفی شدند اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۵ شهریور , ۱۴۰۳ - 11:00
 0  2
برندگان مسابقه عکاسی نجومی سال 2024 معرفی شدند

برندگان مسابقه عکاسی نجومی سال 2024 معرفی شدند. این آثار برتر تصاویری خیره‌کننده از آسمان شب و پدیده‌های کیهانی و همچنین شگفتی‌های جهان هستی را به نمایش می‌گذارند.

به گزارش تک‌ناک، در عکاسی موضوعات کمی به اندازه نجوم زیبایی گسترده‌ای دارند و جوایز سالانه عکاسی نجومی سال رصدخانه سلطنتی گرینویچ هر سال این زیبایی‌ها را جشن می‌گیرند.

این گالری شامل تصاویر برنده در دسته‌بندی‌های مختلف مانند: کهکشان‌ها، شفق‌ قطبی، خورشید، ماه، سیارات و دیگر زیبایی‌ها است که توسط عکاسان از سراسر جهان گرفته شده‌اند.

رصدخانه سلطنتی گرینویچ از سال ۲۰۰۹ مسابقه عکاسی نجومی خود را برگزار کرده و به بزرگ‌ترین مسابقه از نوع خود در جهان تبدیل شده است.

اکنون در شانزدهمین سال خود، این مسابقه بیش از ۳۷۰۰ ورودی از عکاسان ۵۸ کشور را به خود جذب کرده است.

ورودی‌ها به هشت دسته اصلی تقسیم می‌شوند، که شامل شفق قطبی؛ کهکشان‌ها؛ ماه؛ خورشید؛ مردم و فضا؛ سیارات، دنباله‌دارها و سیارک‌ها؛ چشم‌اندازهای آسمانی؛ همچنین ستارگان و سحابی‌ها است.

علاوه بر این، جایزه‌ای برای عکاس جوان نجومی سال، جایزه سر پاتریک مور برای بهترین تازه‌وارد و جایزه آنی مواندر برای نوآوری در تصویر نیز وجود دارد.

برگزیدگان مسابقه عکاسی نجومی سال 2024 معرفی شدند

یک برنده کلی نیز از میان ورودی‌های دسته‌های اصلی انتخاب می‌شود. امسال این عنوان به رایان ایمپریو برای خلق تصویر او با عنوان «سایه‌های تحریف‌شده سطح ماه که توسط یک خورشیدگرفتگی حلقوی ایجاده شده» رسید.

این تصویر، ترکیبی از ۳۰ عکس جداگانه از خورشید می‌باشد که در طول خورشیدگرفتگی اکتبر گذشته گرفته شده است و یک توهم نوری گذرا به نام «مهره‌های بیلی» را به نمایش می‌گذارد.

این توهم زمانی ایجاد می‌شود که نور خورشید از دره‌ها و دهانه‌های سطح ماه عبور می‌کند و یک اثر برجسته در حلقه‌های خورشیدگرفتگی به جا می‌گذارد.

داور مسابقه، کری-آن لکی هپبورن گفت: «این روش نوآورانه‌ای برای نقشه‌برداری از توپوگرافی ماه در نقطه تماس سوم در طول یک خورشیدگرفتگی حلقوی بود. این تصویر من را مجذوب و شگفت‌زده کرد.»

معرفی برندگان سال ۲۰۲۴ مسابقه عکاسی نجومی

از دیگر برندگان می‌توان به «شفق قطبی کوئینزتاون» توسط لرین ری اشاره کرد. فعالیت شدید خورشیدی باعث شفق قطبی‌های زنده‌تر و قابل مشاهده از عرض‌های جغرافیایی پایین‌تر از حد معمول شد، از جمله این پانورامای خیره‌کننده صورتی و قرمز که در نیوزیلند ثبت شده است.

تصاویر برنده اکنون در موزه ملی دریانوردی لندن به نمایش گذاشته شده‌اند، همچنین در یک کتاب با جلد سخت نیز گنجانده خواهند شد.

نوشته برندگان مسابقه عکاسی نجومی سال 2024 معرفی شدند اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow