کدام استان ها صاحب کارخانه نوآوری شده اند؟

حدود 7 سال پیش بود که اولین کارخانه نوآوری در ایران کار خود را به مرکزیت پایتخت آغاز کرد و بهانه ای شد تا احداث فضاهای مشابه در دیگر استان ها رقم بخورد. به گزارش سرویس کسب و کار تکناک، کارخانه های نوآوری از مدل توسعه کسب‌وکارهای تخصصی و منطقه‌ای بهره می گیرند و نقش... نوشته کدام استان ها صاحب کارخانه نوآوری شده اند؟ اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۰۹ مرداد , ۱۴۰۳ - 13:59
 0  1
کدام استان ها صاحب کارخانه نوآوری شده اند؟

حدود 7 سال پیش بود که اولین کارخانه نوآوری در ایران کار خود را به مرکزیت پایتخت آغاز کرد و بهانه ای شد تا احداث فضاهای مشابه در دیگر استان ها رقم بخورد.

به گزارش سرویس کسب و کار تکناک، کارخانه های نوآوری از مدل توسعه کسب‌وکارهای تخصصی و منطقه‌ای بهره می گیرند و نقش مهمی در توسعه زیست بوم نوآوری و حمایت از شرکت های فناور و دانش بنیان در ایران دارند.

آنها شتاب‌دهنده‌های نوآوری محسوب می شوند و فضاهای کار اشتراکی، فب­لب­ها، آزمایشگاه‌های تخصصی، کارگاه‌ها، دفاتر صنایع بزرگ منطقه، صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر، مشاوران کسب‌وکار و دیگر خدمات مشاوره‌ای، از مؤلفه‌های اصلی این کارخانه‌ها محسوب می شوند.

یکی از کارخانه های نوآوری کشور اخیرا در کرج راه اندازی شده است

در این ارتباط مدیر توسعه کارخانه‌های نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به آخرین آمار کارخانه های نوآوری فعال در کشور گفت: در حال حاضر، ۲۵ کارخانه‌ نوآوری در سراسر کشور در حال بهره برداری و خدمات دهی هستند.

فرید شاهمرادی به موقعیت جغرافیایی این کارخانه ها اشاره کرد و گفت: این کارخانه ها در استان‌های فارس، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، تهران، البرز، گلستان، سمنان، بوشهر، مرکزی، لرستان، گیلان، قم و یزد راه اندازی شده و در 4 استان دیگر نیز در حال تأسیس هستند.

وی با بیان اینکه از این تعداد 10 کارخانه نوآوری پس از ارزیابی های صورت گرفته، موفق به اخذ گواهی صلاحیت فعالیت شده و دانش بنیان شناخته شده اند گفت: این کار با هدف ارتقاء فناوری و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان انجام شده است.

نوشته کدام استان ها صاحب کارخانه نوآوری شده اند؟ اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow