کدام ویژگی‌های هوش مصنوعی به سری پیکسل ۹ گوگل اضافه می‌شوند؟

گوگل با معرفی سری جدید گوشی‌های پیکسل ۹، موج جدیدی از قابلیت‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی را به دنیای گوشی‌های هوشمند آورده است. به‌گزارش تک‌ناک، سری پیکسل ۹ گوگل به‌طور رسمی عرضه شد و این شرکت از صحبت درباره‌ی ویژگی‌های هوش مصنوعی جدید خود دست برنداشت! از‌نظر سخت‌افزار، گوگل برای پشتیبانی از هوش مصنوعی پرمصرف روی... نوشته کدام ویژگی‌های هوش مصنوعی به سری پیکسل ۹ گوگل اضافه می‌شوند؟ اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۲۴ مرداد , ۱۴۰۳ - 05:59
 0  2
کدام ویژگی‌های هوش مصنوعی به سری پیکسل ۹ گوگل اضافه می‌شوند؟

گوگل با معرفی سری جدید گوشی‌های پیکسل ۹، موج جدیدی از قابلیت‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی را به دنیای گوشی‌های هوشمند آورده است.

به‌گزارش تک‌ناک، سری پیکسل ۹ گوگل به‌طور رسمی عرضه شد و این شرکت از صحبت درباره‌ی ویژگی‌های هوش مصنوعی جدید خود دست برنداشت! از‌نظر سخت‌افزار، گوگل برای پشتیبانی از هوش مصنوعی پرمصرف روی دستگاه، رم همه‌ی گوشی‌های جدید خود را افزایش داده است؛ به‌طوری‌که پیکسل ۹ به ۱۲ گیگابایت رم و بقیه‌ی مدل‌ها به ۱۶ گیگابایت رم مجهز شده است.

ورج می‌نویسد که بخش مهم‌تر داستان نرم‌افزار است؛ جایی که همه‌ی گوشی‌ها تعدادی از ویژگی‌های هوش مصنوعی انحصاری پیکسل را دریافت خواهند کرد. همچنین، مدل‌های پرو یک سال اشتراک Google One AI Premium را دریافت می‌کنند که شامل دسترسی به Gemini Advanced، قدرتمندترین سیستم هوش مصنوعی گوگل می‌شود.

درادامه، خلاصه‌ای از ویژگی‌های مهم هوش مصنوعی پیکسل ۹ که گوگل امروز معرفی کرد، آورده شده است.

یادآوری اطلاعات با Pixel screenshots

Pixel screenshots

ویژگی Pixel Screenshots گوگل شباهت زیادی به ویژگی Recall مایکروسافت دارد که با استفاده از هوش مصنوعی همه‌ی کارهای شما را روی کامپیوتر از‌طریق اسکرین‌شات‌های مداوم ردیابی می‌کند، با این تفاوت که این ویژگی بیشتر به‌صورت دستی کار می‌کند.

اگر می‌خواهید چیزی مانند رویدادی برنامه‌ریزی‌شده با دوستان یا دستور پخت غذا برای شام را دنبال کنید، می‌توانید اسکرین‌شات بگیرید و بعداً با استفاده از جست‌وجوی گفتاری به‌دنبال اطلاعات آن بگردید. گوگل می‌گوید این ویژگی به دستگاه‌های پیکسل منحصر است.

جمنای صفحه‌نمایش شما را درک می‌کند

جمینای صفحه نمایش شما را درک می‌کند

گوگل با الهام از اپل، به جمنای توانایی پاسخ‌دهی براساس آنچه روی صفحه گوشی شماست، داده است. این شرکت می‌گوید که پس از فراخوانی جمنای، می‌توانید روی «پرسیدن درباره‌ی این صفحه» یا «پرسیدن درباره‌ی این ویدئو» ضربه بزنید تا مدل را به آنچه نگاه می‌کنید، هدایت و پاسخ‌های مرتبط را دریافت کنید.

دستیار جمنای سریع‌تر و بهتر

دستیار جمینای سریع‌تر و بهتر

گوگل می‌گوید که جمنای به‌لطف مدل‌های جدیدی مانند جمنای ۱.۵ فلش، دستیار صوتی سریع‌تری خواهد بود. طبق ادعای اهالی مانتین‌ویو، این مدل پاسخ‌های با‌کیفیت‌تری ارائه می‌دهد و برخلاف نسخه‌های قبلی، کمتر اشتباه می‌کند. همچنین، گوگل در حال اضافه‌کردن افزونه‌های بیشتری به جمنای است؛ بنابراین، می‌تواند اطلاعات را از برنامه‌هایی مانند Keep ،Tasks ،Utilities و Google Calendar دریافت کند.

چت با Gemini Live

Gemini Live

گوگل در حال انتشار Gemini Live است. این شرکت می‌گوید که این ویژگی امکان مکالمه‌ی طبیعی را فراهم می‌کند؛ بنابراین، می‌توانید جمنای را در وسط جمله قطع یا مکالمه را متوقف کنید و بعداً آن را ادامه دهید. به‌گفته‌ی گوگل، Gemini Live حتی اگر صفحه‌نمایش شما قفل باشد، کار می‌کند. با‌این‌حال، این ویژگی فقط برای مشترکان Gemini Advanced در‌دسترس است.

تصویرسازی مجدد (Reimagine) در عکس‌ها

گوگل گزینه‌ی ویرایشگر جادویی جدیدی برای «‌تصویرسازی مجدد» (Reimagine) در یک عکس با تایپ‌کردن آنچه می‌خواهید ببینید و سپس اجازه‌دادن به برنامه برای تغییر بخش‌هایی از تصویر اضافه می‌کند. بنابراین، می‌توانید با توصیف چیزی کاملاً متفاوت، آسمان یا سایر جنبه‌های پس‌زمینه را کاملاً جایگزین کنید.

Add Me

هم‌سو با ویژگی ویرایشگر جادویی جدید، گزینه‌ی «Add Me» دوربین پیکسل ۹ به شما امکان می‌دهد تا به‌راحتی عکس‌های گروهی بگیرید، بدون اینکه مزاحم غریبه‌ها شوید. برای این منظور، از دوستان خود عکس بگیرید و سپس گوشی خود را بدهید و به همان جایی که آن‌ها بودند بروید و عکس بگیرید. دوربین دو تصویر را با هم ترکیب می‌کند.

خلق تصویر با استفاده از Pixel Studio

Pixel Studio

اپلیکیشن Pixel Studio به شما امکان می‌دهد با استفاده از پیام‌های متنی دلخواه، تصاویر منحصر‌به‌فرد و با‌کیفیت ایجاد کنید. برای این ویژگی باید به اینترنت متصل باشید.

اشتراک‌گذاری تصاویر با Circle to Search

Circle to Search

گوگل قابلیت جدیدی مبتنی‌بر هوش مصنوعی برای اشتراک‌گذاری بخش‌هایی از یک تصویر یا صفحه‌نمایش هنگام استفاده از Circle to Search اضافه کرده است. پس از انتخاب بخش دلخواه، می‌توانید روی دکمه‌ی اشتراک‌گذاری جدید ضربه بزنید تا آن را از‌طریق پیامک ارسال کنید. این در‌واقع برش‌دادن بخشی از یک تصویر برای اشتراک‌گذاری است؛ اما بدون تمام زحمت‌های معمول ویرایش تصویر.

خلاصه‌های آب‌و‌هوا با هوش مصنوعی

خلاصه‌های آب و هوا با هوش مصنوعی

اپلیکیشن آب‌و‌هوا جدید گوگل گزارش‌های آب‌و‌هوایی تولید‌شده با هوش مصنوعی ارائه خواهد داد.

یادداشت‌های تماس

یادداشت‌های تماس

گوگل از هوش مصنوعی برای ایجاد خلاصه‌ای از تماس‌های تلفنی پس از قطع تماس استفاده خواهد کرد. گوگل می‌گوید که این قابلیت برای بیرون‌کشیدن جزئیات از تماس مفید است و مثالی از معرفی‌شدن به آرایشگاه جدید و فراموش‌کردن نوشتن شماره‌تلفن را ذکر می‌کند.

اهالی مانتین‌ویو می‌گویند که تماس‌ها و خلاصه‌ها هرگز به فضای ابری ارسال نمی‌شوند و قبل از رونویسی و خلاصه‌سازی آن، به همه‌ی افراد حاضر در تماس اطلاع داده می‌شود.

نوشته کدام ویژگی‌های هوش مصنوعی به سری پیکسل ۹ گوگل اضافه می‌شوند؟ اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow