کره جنوبی مقررات نظارتی برای تراکنش‌های رمزارزی تدوین کرد

کره جنوبی با هدف پایش تراکنش‌های رمزارزی برون‌مرزی، چارچوب‌های نظارتی تازه‌ای را تدوین کرده است. به‌ گزارش تک‌ناک، وزارت امور دارایی کره جنوبی با تنظیم و صدور دستورالعملی از کلیه کسب‌وکارهای فعال در این کشور درخواست کرده است تا تراکنش‌های رمزارزی بین‌المللی خود را ثبت کنند و در قالب گزارش‌های فصلی در اختیار دولت بگذارند. […] نوشته کره جنوبی مقررات نظارتی برای تراکنش‌های رمزارزی تدوین کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۰۶ آبان , ۱۴۰۳ - 18:00
 0  2
کره جنوبی مقررات نظارتی برای تراکنش‌های رمزارزی تدوین کرد

کره جنوبی با هدف پایش تراکنش‌های رمزارزی برون‌مرزی، چارچوب‌های نظارتی تازه‌ای را تدوین کرده است.

به‌ گزارش تک‌ناک، وزارت امور دارایی کره جنوبی با تنظیم و صدور دستورالعملی از کلیه کسب‌وکارهای فعال در این کشور درخواست کرده است تا تراکنش‌های رمزارزی بین‌المللی خود را ثبت کنند و در قالب گزارش‌های فصلی در اختیار دولت بگذارند.

به‌ نقل از کریپتوتایمز، چوی سانگ موک، سکان‌دار وزارت امور دارایی کره جنوبی در اجلاس جی‌۲۰ از وضع سیاست‌های تازه‌ای در حوزه رمزارزها خبر داده و گفته است آن دسته از شرکت‌هایی که از رمزارزها برای نقل‌وانتقال‌های مالی استفاده می‌کنند، ملزم‌ به گزارش اطلاعات تراکنش‌های خود در مقاطع زمانی پیوسته به دولت هستند.

تدوین مقررات نظارتی برای تراکنش‌های رمزارزی در کره جنوبی

از قرار معلوم، هدف از اعمال این سیاست تازه، محدودسازی فعالیت‌های مالی مجرمانه است. شواهد نشان می‌دهد که تراکنش‌های رمزارزی بین‌المللی به نقطه کوری برای اجرای سیاست‌های مالیاتی و اعمال تعرفه‌های تجاری بدل شده است.

این قوانین تازه از سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۵ به مرحله اجرا درمی‌آیند. در این قوانین، تعاریف تازه‌ای برای «دارایی‌های مجازی» و «فعالان حقوقی حوزه دارایی‌های مجازی» تبیین شده است و کسب‌وکارها ملزم‌ هستند که پیش از هرگونه نقل‌وانتقال رمزارزی از دولت مجوز دریافت کنند.

داده‌های اخیر برگفته از سازمان امور گمرکی کره جنوبی نشان می‌دهد که ۸۱ درصد از تخلفات ارزی با رمزارزها مرتبط بوده است. انتظار می‌رود از این پس تلاش نهادهای عالی دولتی این کشور برای نظارت بر رمزارزها تشدید شود.

پیش‌تر در ماه ژوئيه، کره جنوبی قانونی را تحت عنوان صیانت از دارایی‌های مجازی به تصویب رساند. مطابق این قانون، خدمات‌دهندگان فعال در حوزه دارایی‌های مجازی ملزم به پایبندی به چارچوب‌های سخت‌گیرانه‌تری در حوزه تأمین امنیت و بیمه رمزارزها می‌شوند.

در مجموع، این اقدامات نشان می‌دهد که کره جنوبی متعهد است محیط امن‌تر و پایدارتری برای فعالان حوزه رمزارزها ایجاد کند تا دست خلافکاران از این حوزه نوپا کوتاه بماند.

نوشته کره جنوبی مقررات نظارتی برای تراکنش‌های رمزارزی تدوین کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow