کره‌جنوبی تحقیقات خود علیه تلگرام را آغاز کرد

پلیس کره‌جنوبی به جمع کشورهایی پیوسته است که درباره‌ی تلگرام به‌دلیل نقش بالقوه‌اش در تسهیل جرایم دیپ‌فیک تحقیق می‌کند. به‌گزارش تک‌ناک، بنیان‌گذار پیام‌رسان تلگرام، پاول دوروف، درحال‌حاضر در فرانسه حضور دارد؛ جایی که به‌‌جرم اقدامات غیرقانونی اشخاص ثالث با استفاده از برنامه‌اش متهم شده است. امروز مشکلات دوروف پیچیده‌تر نیز شد. پلیس کره‌جنوبی اعلام کرد... نوشته کره‌جنوبی تحقیقات خود علیه تلگرام را آغاز کرد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۱۲ شهریور , ۱۴۰۳ - 22:59
 0  1
کره‌جنوبی تحقیقات خود علیه تلگرام را آغاز کرد

پلیس کره‌جنوبی به جمع کشورهایی پیوسته است که درباره‌ی تلگرام به‌دلیل نقش بالقوه‌اش در تسهیل جرایم دیپ‌فیک تحقیق می‌کند.

به‌گزارش تک‌ناک، بنیان‌گذار پیام‌رسان تلگرام، پاول دوروف، درحال‌حاضر در فرانسه حضور دارد؛ جایی که به‌‌جرم اقدامات غیرقانونی اشخاص ثالث با استفاده از برنامه‌اش متهم شده است. امروز مشکلات دوروف پیچیده‌تر نیز شد. پلیس کره‌جنوبی اعلام کرد که تحقیقاتی را درباره‌ی نقش Telegram در تسهیل جرایم جنسی مبتنی‌بر دیپ‌فیک آغاز کرده است.

جرایم جنسی دیپ‌فیک (Deepfake) به تولید و انتشار غیرقانونی ویدئوها یا تصویرهایی گفته می‌شود که در آن‌ها چهره‌ی فرد واقعی به‌طور دیجیتالی روی بدن فرد دیگری جایگزین شده است. این نوع محتوا که اغلب ماهیت جنسی دارد، می‌تواند به شهرت و حیثیت افراد آسیب بزند و عواقب حقوقی و روانی جدی برای قربانیان در پی داشته باشد.

مدیر پیام‌رسان تلگرام، پاول دوروف، در حال حاضر در فرانسه است

نئووین می‌نویسد که پلیس کره‌جنوبی تحقیقات خود را فقط به پیام‌رسان پاول دوروف محدود نخواهد کرد. به‌گزارش خبرگزاری یونهاپ، این نهاد با همکاری مقام‌های قضایی فرانسه و سایر سازمان‌های بین‌المللی، به‌دنبال یافتن روش‌هایی برای بررسی جامع‌تر پلتفرم تلگرام و نقش آن در جرایم سایبری است.

خبر دستگیری پاول دوروف ظاهراً باعث افزایش گزارش‌دهی جرایم جنسی دیپ‌فیک در کره‌جنوبی شده است. طبق اعلام پلیس این کشور، از دوشنبه تا پنجشنبه‌ی هفته‌ی گذشته ۸۸ مورد جدید از این دست جرایم گزارش شده است.

همچنین، ۲۴ نفر به‌عنوان مظنون اصلی این پرونده‌ها شناسایی شده‌اند. پلیس کره‌جنوبی در حال بررسی هشت نرم‌افزار تولید دیپ‌فیک و چندین گروه آنلاین است که این محتواها را به‌اشتراک می‌گذارند.

یکی از انتقادهای اصلی به دوروف و پلتفرمش، فقدان نظارت کافی بر محتوا بوده است. بااین‌حال، آینده‌ی Telegram در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. به‌نظر می‌رسد ادامه‌ی فعالیت این شبکه‌ی اجتماعی پیام‌رسان به‌شکل فعلی بسیار بعید باشد. احتمالاً شاهد تغییرات اساسی در سیاست‌های تلگرام خواهیم بود که ممکن است شامل افزایش نظارت بر محتوا، تغییر مالکیت یا حتی تعطیلی کامل پلتفرم باشد.

نوشته کره‌جنوبی تحقیقات خود علیه تلگرام را آغاز کرد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow