کشف رازهای جهان با بزرگترین چشم کیهانی

دانشمندان چینی با ساخت یک آشکارساز غول‌پیکر، گامی بزرگ به سوی کشف اسرار جهان برداشته‌اند. این آشکارساز که در عمق زمین و در یک کره‌ی شیشه‌ای عظیم قرار دارد، برای شکار ذراتی بسیار کوچک و گریزان به نام نوترینو ساخته شده است. به گزارش سرویس اخبار نجوم رسانه فناوری تکنا، نوترینوها را می‌توان به ذرات […] منبع خبر کشف رازهای جهان با بزرگترین چشم کیهانی پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۲۳ مهر , ۱۴۰۳ - 23:00
 0  3
کشف رازهای جهان با بزرگترین چشم کیهانی

دانشمندان چینی با ساخت یک آشکارساز غول‌پیکر، گامی بزرگ به سوی کشف اسرار جهان برداشته‌اند. این آشکارساز که در عمق زمین و در یک کره‌ی شیشه‌ای عظیم قرار دارد، برای شکار ذراتی بسیار کوچک و گریزان به نام نوترینو ساخته شده است.

به گزارش سرویس اخبار نجوم رسانه فناوری تکنا، نوترینوها را می‌توان به ذرات شبح تشبیه کرد. آن‌ها آنقدر کوچک و بی‌اثر هستند که می‌توانند از هر چیزی، حتی بدن ما، بدون هیچ مشکلی عبور کنند. با این حال، این ذرات کوچک حاوی اطلاعات بسیار مهمی در مورد پیدایش و آینده‌ی جهان هستند. برای شکار این ذرات فراری، دانشمندان یک کره‌ی شیشه‌ای عظیم به قطر ۳۵ متر را در عمق ۷۰۰ متری زمین ساخته‌اند. این کره‌ی شیشه‌ای با مایعی خاص پر شده است که با برخورد نوترینوها به آن، نور تولید می‌کند. نوترینوها از همان ابتدای پیدایش جهان وجود داشته‌اند و در تمام پدیده‌های کیهانی از جمله انفجار ستارگان و فعالیت‌های هسته‌ای نقش داشته‌اند. با مطالعه‌ی نوترینوها، دانشمندان می‌توانند به پرسش‌های بزرگی مانند چگونگی شکل‌گیری جهان و آینده‌ی آن پاسخ دهند.

یکی از مهم‌ترین اهداف این پروژه، کشف رازهای مربوط به جرم نوترینوها است. دانشمندان معتقدند که جرم نوترینوها نقش بسیار مهمی در شکل‌گیری جهان داشته است. همچنین، این آشکارساز به دانشمندان کمک می‌کند تا پدیده‌های کیهانی دیگری مانند انفجار ستارگان و فعالیت‌های خورشید را بهتر درک کنند. با ساخت این آشکارساز عظیم، دانشمندان گام بزرگی به سوی کشف اسرار جهان برداشته‌اند. این دستاورد نه تنها به ما کمک می‌کند تا درک بهتری از جهان هستی پیدا کنیم، بلکه می‌تواند منجر به توسعه‌ی فناوری‌های جدید و کاربردهای متنوع در حوزه‌های مختلف شود.
برای مشاهده تازه ترین خبرها به صفحه اخبار علمی رسانه تکنا مراجعه کنید.

منبع خبر کشف رازهای جهان با بزرگترین چشم کیهانی پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow