خداحافظی با استرس ممنوع الخروجی، خبر خوب برای مسافران

صادق سعادتیان، معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، از روش‌های نوین اطلاع‌رسانی به افراد ممنوع‌الخروج خبر داد. به گزارش سرویس داخلی رسانه اخبار فناوری تکنا،‌ به گفته سعادتیان، بر اساس ماده ۱۷ قانون گذرنامه، افرادی که بدهی‌های مالی مانند مهریه، چک برگشتی یا بدهی‌های بانکی دارند، ممکن است به درخواست طلبکار ممنوع‌الخروج […] منبع خبر خداحافظی با استرس ممنوع الخروجی، خبر خوب برای مسافران پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۲۳ مهر , ۱۴۰۳ - 23:00
 0  3
خداحافظی با استرس ممنوع الخروجی، خبر خوب برای مسافران

صادق سعادتیان، معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، از روش‌های نوین اطلاع‌رسانی به افراد ممنوع‌الخروج خبر داد.

به گزارش سرویس داخلی رسانه اخبار فناوری تکنا،‌ به گفته سعادتیان، بر اساس ماده ۱۷ قانون گذرنامه، افرادی که بدهی‌های مالی مانند مهریه، چک برگشتی یا بدهی‌های بانکی دارند، ممکن است به درخواست طلبکار ممنوع‌الخروج شوند. در این صورت، سازمان ثبت موظف است تا به روش‌های مختلف به این افراد اطلاع‌رسانی کند.

سعادتیان در ادامه گفت: «برای اطلاع‌رسانی به افراد ممنوع‌الخروج، سه روش اصلی در نظر گرفته شده است. اول، ارسال پیامک به شماره همراه ثبت شده در پرونده اجرایی است. دوم، اطلاع‌رسانی از طریق سامانه ثنا است که بسیاری از افراد برای انجام امور قضایی از آن استفاده می‌کنند. و سوم، امکان استعلام مستقیم از طریق سامانه کاتب است که افراد می‌توانند قبل از سفر با استفاده از کد ملی خود، از وضعیت ممنوع‌الخروجی خود مطلع شوند.»

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد، با تاکید بر حفظ حقوق شهروندی، افزود: «با اجرای این روش‌ها، افراد می‌توانند به راحتی و در کمترین زمان از وضعیت ممنوع‌الخروجی خود مطلع شوند و اقدامات لازم را انجام دهند.»

این اقدام سازمان ثبت، گامی مهم در جهت شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی به شهروندان محسوب می‌شود و می‌تواند از بروز مشکلات برای افرادی که به صورت ناخواسته ممنوع‌الخروج شده‌اند، جلوگیری کند. سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با راه‌اندازی سامانه‌ای جدید، امکان استعلام سریع و آسان وضعیت ممنوع‌الخروجی را برای شهروندان فراهم کرده است.

به گفته صادق سعادتیان، معاون امور اسناد این سازمان، شهروندان می‌توانند با استفاده از کد ملی خود و از طریق سامانه کاتب، به صورت شبانه‌روزی و در هر مکان، از وضعیت ممنوع‌الخروجی خود مطلع شوند. این سامانه به ویژه برای افرادی که قصد سفر دارند بسیار مفید خواهد بود.

سعادتیان افزود: «این اقدام در راستای تاکیدات رئیس قوه قضائیه مبنی بر ساماندهی وضعیت ممنوع‌الخروجی‌ها و جلوگیری از بروز مشکلات برای شهروندان در فرودگاه‌ها صورت گرفته است.» حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه نیز بر اهمیت این موضوع تاکید کرده و خواستار برخورد جدی با مسئولانی شده است که در این زمینه قصور داشته‌اند. محمد موحدی آزاد، دادستان کل کشور نیز با تایید ضرورت ساماندهی وضعیت ممنوع‌الخروجی‌ها، اعلام کرد که پیگیری‌های لازم در این زمینه در حال انجام است.

منبع خبر خداحافظی با استرس ممنوع الخروجی، خبر خوب برای مسافران پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow