گوگل Gemini Live را در اندروید معرفی کرد؛ تجربه‌ای نوین از مکالمات هوشمند

گوگل در رویداد معرفی سخت افزارهای جدید خود که روز گذشته برگزار شد، از چندین ویژگی جدید و جالب مرتبط با هوش مصنوعی نیز پرده‌برداری کرد. یکی از اولین و مهم‌ترین این ویژگی‌ها، «جمینی لایو» (Gemini Live) نام دارد. این قابلیت از همین امروز برای افرادی که اشتراک سرویس پیشرفته Gemini را دارند، به زبان […]

۲۵ مرداد , ۱۴۰۳ - 19:59
 0  3
گوگل Gemini Live را در اندروید معرفی کرد؛ تجربه‌ای نوین از مکالمات هوشمند

گوگل در رویداد معرفی سخت افزارهای جدید خود که روز گذشته برگزار شد، از چندین ویژگی جدید و جالب مرتبط با هوش مصنوعی نیز پرده‌برداری کرد. یکی از اولین و مهم‌ترین این ویژگی‌ها، «جمینی لایو» (Gemini Live) نام دارد. این قابلیت از همین امروز برای افرادی که اشتراک سرویس پیشرفته Gemini را دارند، به زبان انگلیسی در گوشی‌های هوشمند اندرویدی فعال شده و در دسترس قرار گرفته است.

گوگل توضیح داده که این سرویس، نوعی تجربه گفت‌وگوی موبایلی را فراهم می‌کند که به کاربران امکان می‌دهد مکالمات خود را به شکلی بسیار روان و بدون وقفه با Gemini ادامه دهند. این قابلیت در حقیقت شباهت زیادی به دستیار گوگل (Google Assistant) دارد، اما به دلیل این که امروزه همه چیز باید به نوعی با هوش مصنوعی در ارتباط باشد (!)، گوگل آن را با نام برند هوش مصنوعی خود معرفی کرده است. به طور کلی، گوگل تلاش کرده تا تجربه‌ای پیشرفته‌تر و جذاب‌تر از تعاملات دیجیتال را به کاربران سیستم عامل موبایلی خود ارائه دهد.

گوگل Gemini Live

شما این امکان را دارید که در هر لحظه از مکالمه با Gemini Live، پاسخ‌دهی آن را متوقف کنید تا بتوانید موضوعی را به صورت دقیق‌تر و عمیق‌تر بررسی کنید یا اگر تمایل داشتید، مکالمه را موقتاً متوقف کرده و بعداً دوباره به همان گفتگو بازگردید. این قابلیت یکی از ویژگی‌هایی است که بهبود پیدا کرده و تجربه بهتری را برای شما فراهم می‌کند. علاوه بر این، Gemini Live قابلیت کار کردن بدون نیاز به استفاده از دست‌ها را نیز دارد. به این معنی که شما می‌توانید بدون نیاز به باز کردن قفل گوشی یا حتی وقتی که برنامه در حال اجرا در پس‌زمینه است، به صحبت‌های خود با Gemini ادامه دهید. همچنین، Gemini Live ده صدای جدید و متنوع را برای انتخاب در اختیار شما قرار می‌دهد که در ویدئوی تبلیغاتی نیز به نمایش درآمده است. این ویژگی‌ها باعث می‌شود که تجربه شما از استفاده از این سرویس هوشمند، جذاب‌تر و راحت‌تر باشد.

گوگل برنامه دارد که در طی هفته‌های آینده افزونه‌های جدیدی را برای سرویس Gemini عرضه کند. این افزونه‌ها به Gemini اجازه می‌دهند تا با برنامه‌هایی مانند Keep، Tasks و Utilities هماهنگ شده و از این طریق عملکرد خود را در این برنامه‌ها بهبود دهد. علاوه بر این، ویژگی‌های جدیدی نیز به سرویس YouTube Music اضافه خواهد شد که امکانات بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. کمی بعد از این تغییرات، یک افزونه جدید برای تقویم (Calendar) ارائه می‌شود که به عنوان نمونه، به شما امکان می‌دهد تا از یک پوستر کنسرت عکس بگیرید و سپس از Gemini بپرسید که آیا در آن روز وقت خالی دارید یا خیر. حتی می‌توانید از Gemini بخواهید که برای خرید بلیط، یک یادآوری تنظیم کند. البته، امکان خرید بلیط به صورت واقعی احتمالاً یک قابلیت پیشرفته‌تر است که در سال 2025 و شاید بعد از آن به این سرویس اضافه شود. این افزونه‌ها باعث می‌شوند که تعاملات شما با Gemini کاربردی‌تر و گسترده‌تر از قبل شود.

گوگل Gemini Live

اگر در دستگاه اندرویدی خود دستیار گوگل را با سرویس Gemini جایگزین کرده‌اید، می‌توانید به راحتی با گفتن عبارت “Hey Google” از Gemini درخواست‌های خود را مطرح کنید. به عنوان مثال، اگر در حال استفاده از یوتیوب هستید، می‌توانید روی گزینه “Ask about this video” کلیک کرده و از Gemini درباره ویدیویی که در حال تماشای آن هستید، سوالات خود را بپرسید. این ویژگی فقط به یوتیوب محدود نمی‌شود؛ شما می‌توانید در بخش‌های دیگر هم از گزینه “Ask about this screen” استفاده کنید تا از Gemini درباره محتوای صفحه سوال کنید. علاوه بر این، Gemini این امکان را فراهم کرده که تصاویر تولید شده را مستقیماً به جیمیل یا پیام‌های گوگل بکشید و رها کنید، که این ویژگی کار به‌اشتراک‌گذاری را بسیار راحت‌تر و سریع‌تر می‌کند.

گوگل همچنین قول داده است که در ماه‌های آینده تمرکز زیادی روی بهبود سرعت و کیفیت سرویس Gemini خواهد داشت. علاوه بر این، ادغام‌های عمیق‌تری با سرویس‌های دیگر گوگل مانند Google Home، Phone و Messages را نیز ارائه خواهد کرد تا تجربه کاربری را بهبود بخشد و کاربرد این سرویس را در زندگی روزمره کاربران افزایش دهد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow