پهپاد HoverAir X1 در دو مدل جدید عرضه می‌شود

شرکت سازنده‌ی پهپاد HoverAir X1، دو مدل جدید از آن را با دوربین‌هایی با‌کیفیت‌تر از نسخه‌های قبلی روانه بازار خواهد کرد. به‌گزارش تک‌ناک، یکی از ضعف‌های پهپاد HoverAir X1 که اخیراً معرفی شده بود، به دوربین آن مربوط می‌شد بود که فقط می‌توانست با رزولوشن 2.7K/30fps ویدئو ضبط کند. شرکت Zero Zero Robotics به‌زودی با... نوشته پهپاد HoverAir X1 در دو مدل جدید عرضه می‌شود اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۲۵ مرداد , ۱۴۰۳ - 21:59
 0  1
پهپاد HoverAir X1 در دو مدل جدید عرضه می‌شود

شرکت سازنده‌ی پهپاد HoverAir X1، دو مدل جدید از آن را با دوربین‌هایی با‌کیفیت‌تر از نسخه‌های قبلی روانه بازار خواهد کرد.

به‌گزارش تک‌ناک، یکی از ضعف‌های پهپاد HoverAir X1 که اخیراً معرفی شده بود، به دوربین آن مربوط می‌شد بود که فقط می‌توانست با رزولوشن 2.7K/30fps ویدئو ضبط کند. شرکت Zero Zero Robotics به‌زودی با دو نسخه‌ی ارتقا‌یافته از این پهپاد این مشکل را برطرف خواهد کرد.

ورج می‌نویسد که HoverAir X1 Pro می‌تواند ویدئوهای 4K را با سرعت تا ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه یا فیلم‌های حرکت‌آهسته 1080P را با سرعت ۱۲۰ فریم‌بر‌ثانیه از‌طریق سنسور CMOS نیم‌اینچی همراه با لنز واید ۱۷ میلی‌متری ضبط کند. علاوه‌بر‌این، X1 Pro Max رزولوشن ویدئو را تا 8K در ۳۰ فریم‌بر‌ثانیه افزایش می‌دهد؛ اما فیلم‌برداری را با 4K/120 فریم‌بر‌ثانیه یا 4K/60 فریم‌بر‌ثانیه در اچ‌دی‌آر ۱۰ بیتی از‌طریق سنسور ۱/۱.۳ اینچی و لنز ۱۶ میلی متری‌کمی عریض‌تر می‌تواند انجام دهد.

Zero Zero Robotics جزئیات کامل هر دو مدل را ارائه نداده‌؛ اما عکس‌هایی از هر‌کدام را منتشر کرده که نشان‌دهنده‌ی طراحی ساده‌تر آن است. همچنین، رابط کاربری بازطراحی‌شده با دکمه‌ی بزرگ‌تر و صفحه‌نمایش به‌جای LEDهای جداگانه برای انتخاب مسیرهای پرواز وجود دارد. برخلاف اکثر پهپادهای دیگر که به مهارت‌های خلبانی آماتور نیاز دارند، HoverAir X1 اصلی خودکار است و با ردیابی سوژه و ضبط فیلم ازطریق مسیرهای پرواز از‌پیش‌تعیین‌شده عمل می‌کند.

HoverAir X1 Pro

از دیگر ارتقاهای این پهپاد می‌توان به سرعت دنبال‌کردن سریع‌تر ۲۶ مایل‌برساعت (درمقایسه‌با ۱۵ مایل‌بر‌ساعت HoverAir X1) و ۱۶ دقیقه زمان پرواز و اضافه‌شدن سنسورهای برخورد عقب و کناری اشاره کرد.

یکی دیگر از محدودیت‌های HoverAir X1 این بود که به‌جای GPS برای دانستن موقعیت خود در هر زمان به سیستم VIO (Visual Inertial Odometry) متکی بود. این امر از استفاده از این پهپاد روی آب یا برف مانع می‌شد. هر دو مدل X1 Pro و X1 Pro Max به VIO ارتقا‌یافته‌ای مجهزند که می‌توان از آن در هر نوع زمین استفاده کرد.

آن‌ها حتی می‌توانند از بالای صخره پرواز کنند و با خیال راحت به جایی بازگردند که از آن پرتاب شده‌اند. با‌این‌حال، به ضد‌آب بودن یا نبودن مدل‌های X1 Pro و X1 Pro Max اشاره‌ای نشده است. فرود ناخواسته در آب روش آسانی برای نابودی مدل اصلی X1 بود و به‌نظر می‌رسد ارتقا در این زمینه ضروری است.

HoverAir X1 Pro Max

جزئیات دیگری که Zero Zero Robotics هنوز به اشتراک نگذاشته، وزن دو پهپاد جدید است؛ اگرچه وزن هر دو احتمالاً نزدیک به HoverAir X1 و ۱۲۵ گرم خواهد بود. بنابراین، آن‌ها همچنان از الزامات صدور مجوز FAA معاف خواهند بود.

همچنین، زمان عرضه‌ی پهپادهای جدید HoverAir X1 و چه لوازم جانبی همراه آن‌ها و قیمتشان هنوز مشخص نشده است. در‌حال‌حاضر، HoverAir X1 با قیمت ۳۴۹ دلار فروخته می‌شود. به‌نظر نمی‌رسد که HoverAir X1 Pro و X1 Pro Max با افزایش قیمت چندانی روانه‌‌ی بازار شوند.

نوشته پهپاد HoverAir X1 در دو مدل جدید عرضه می‌شود اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow