گوگل با ارسال اعلان ویژگی‌های تازه اندروید را به کاربران متذکر می‌شود

گوگل با ارسال اعلانی مبنی بر دردسترس‌بودن ویژگی‌های تازه اندروید، روشی نوین برای اطلاع‌رسانی به کاربران دستگاه‌های غیر پیکسل اتخاذ کرده است. به‌گزارش تک‌ناک، در دستگاه‌های پیکسل، اپلیکیشن Tips به‌عنوان راهنمای جامع برای ویژگی‌های جدید معرفی‌شده در به‌روزرسانی‌های سه‌ماهه Feature Drop عمل می‌کند. اکنون، گوگل مکانیزمی مشابه را برای اطلاع‌رسانی درباره ویژگی‌های جدید در تمامی […] نوشته گوگل با ارسال اعلان ویژگی‌های تازه اندروید را به کاربران متذکر می‌شود اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۱۷ مهر , ۱۴۰۳ - 02:00
 0  4
گوگل با ارسال اعلان ویژگی‌های تازه اندروید را به کاربران متذکر می‌شود

گوگل با ارسال اعلانی مبنی بر دردسترس‌بودن ویژگی‌های تازه اندروید، روشی نوین برای اطلاع‌رسانی به کاربران دستگاه‌های غیر پیکسل اتخاذ کرده است.

به‌گزارش تک‌ناک، در دستگاه‌های پیکسل، اپلیکیشن Tips به‌عنوان راهنمای جامع برای ویژگی‌های جدید معرفی‌شده در به‌روزرسانی‌های سه‌ماهه Feature Drop عمل می‌کند. اکنون، گوگل مکانیزمی مشابه را برای اطلاع‌رسانی درباره ویژگی‌های جدید در تمامی دستگاه‌های اندرویدی دیگر به‌کار گرفته است.

گوگل با ارسال اعلان‌های تمام‌صفحه در سرویس‌های گوگل پلی، به‌صورت مستقیم به کاربران اطلاع می‌دهد که دستگاه‌هایشان به ویژگی‌های جدید مجهز شده‌اند. این رویکرد از اواخر سپتامبر به‌صورت گسترده در دستگاه‌های مختلف، از‌جمله سامسونگ گلکسی، مشاهده شده است.

این کاروسل (Carousel) به‌عنوان رابط کاربری، ویژگی‌های تازه اندروید را به‌نمایش می‌گذارد. هر‌یک از این ویژگی‌ها همراه با دستورالعمل‌های آغازین مختصر و اطلاعات مربوط به در‌دسترس‌بودن ارائه شده است. همچنین، لینک‌هایی به صفحه پشتیبانی گوگل (support.google.com) برای کسب اطلاعات بیشتر در‌اختیار کاربر قرار می‌گیرد. شایان ذکر است که اکثر این ویژگی‌ها در به‌روزرسانی‌های قبلی اندروید معرفی شده‌اند.

گوگل با ارسال اعلانی مبنی بر در دسترس بودن ویژگی‌های جدید اندروید، روشی نوین برای اطلاع‌رسانی به کاربران دستگاه‌های غیر پیکسل اتخاذ کرده است.

شش ویژگی برجسته اندروید

Circle to Search

  • ترجمه فوری آنچه روی صفحه‌نمایش است: ماه مارس
  • جست‌وجوی کدهای QR و بارکد در صفحه: ماه سپتامبر

Google Lens

  • دوربین خود را به‌سمت سوژه بگیرید و در گوگل لنز سؤال کنید.

Google Photos

  • دوربین دستگاه خود را به‌سمت سوژه مدنظر بگیرید و با استفاده از قابلیت‌هایی نظیر Photo Unblur ،‌Magic Eraser ،‌Portrait Light و Magic Editor در گوگل لنز سؤال کنید: ماه مارس

Google Wallet

  • افزودن گذرنامه‌های QR و بارکد به Google Wallet
  • دسترسی آسان به ایمیل‌های عبوری که برای شما ارسال می‌شود

Google Messages

  • پیام‌ها را با جلوه‌های تمام‌صفحه روشن کنید

Google Safe Browsing

  • نماد سپر سبز جدید، نشانگر لایه امنیتی اضافی در سیستم است.

9to5google می‌نویسد که در پی دریافت اعلان ویژگی‌های تازه اندروید، مسیری مشخص برای بازگشت کاربر به صفحه حاوی جزئیات این ویژگی‌ها در نظر گرفته نشده است. این امر نشان‌دهنده نقص در طراحی رابط کاربری است که می‌تواند بر تعامل کاربر با سیستم‌عامل تأثیر بگذارد.

نوشته گوگل با ارسال اعلان ویژگی‌های تازه اندروید را به کاربران متذکر می‌شود اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow