گوگل کروم بالاخره از حذف کوکی‌ها منصرف شد

گوگل پس از سال‌ها کشمکش، بالاخره تصمیم گرفته است که کوکی‌های شخص ثالث را در مرورگر کروم حذف نکند. به‌گزارش تک‌ناک، به‌نظر می‌رسد که حذف کوکی‌های شخص ثالث چندان هم آسان نیست. اگر اخبار را دنبال کرده باشید، می‌دانید که تلاش گوگل برای حذف کوکی‌های شخص ثالث از مرورگرش بسیار طولانی شده است. این شرکت... نوشته گوگل کروم بالاخره از حذف کوکی‌ها منصرف شد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۰۲ مرداد , ۱۴۰۳ - 21:59
 0  3
گوگل کروم بالاخره از حذف کوکی‌ها منصرف شد

گوگل پس از سال‌ها کشمکش، بالاخره تصمیم گرفته است که کوکی‌های شخص ثالث را در مرورگر کروم حذف نکند.

به‌گزارش تک‌ناک، به‌نظر می‌رسد که حذف کوکی‌های شخص ثالث چندان هم آسان نیست. اگر اخبار را دنبال کرده باشید، می‌دانید که تلاش گوگل برای حذف کوکی‌های شخص ثالث از مرورگرش بسیار طولانی شده است. این شرکت برای درست انجام‌دادن کارها، بارها تصمیم خود را به‌تعویق انداخته و اکنون این روند بالاخره به‌پایان رسیده است.

جای تعجب است که گوگل سرانجام در این مأموریت شکست خورده و چرخشی ۱۸۰ درجه‌ای درباره‌ی برنامه‌های اولیه خود در پیش گرفته است. این یعنی کوکی‌ها قرار است باقی بمانند.

گوگل این خبر را ازطریق وبلاگ خود با عنوان Privacy Sandbox اعلام کرد و گفت که کارهای زیادی برای حذف تدریجی کوکی‌های شخص ثالث انجام شده است؛ اما تعداد افراد درگیر در این موضوع آ‌ن‌قدر زیاد است که اجرای آن را به گزینه‌ای عملی تبدیل نمی‌کند. درعوض، این شرکت با هدف دادنِ امکان انتخاب آگاهانه درباره‌ی تجربه‌ی وب‌گردی به کاربران، ویژگی جدیدی را معرفی می‌کند.

اندرویدپلیس می‌نویسد که با وجود این خبر، گوگل همچنان به کار روی ابتکار Privacy Sandbox خود ادامه خواهد داد و این یعنی با پیشرفت کارها، همچنان درباره‌ی آن خواهید شنید. طبق این گفته، یکی از اهداف اصلی Privacy Sandbox جایگزینی کوکی‌های شخص ثالث با چیز جدیدی بود. از‌آنجا‌که این اتفاق د‌رحال‌حاضر رخ نمی‌دهد، باید ببینیم چه زمانی این موضوع به سرانجام خواهد رسید.

با درنظرگرفتن این موضوع، گوگل به‌نظر می‌رسد همچنان بر کاهش ردیابی بین‌سایتی تمرکز دارد که این امتیاز مثبتی برای کاربران است؛ اما درباره‌ی آینده‌ی Privacy Sandbox کمی ابهام وجود دارد.

با‌این‌حال، به‌عنوان بخشی از این تغییر رویکرد جدید، گوگل به‌دنبال افزودن ویژگی‌های جدید کنترل حریم خصوصی در کروم و فعال‌کردن محافظت از IP برای کسانی است که از حالت ناشناس مرورگر استفاده می‌کنند. بنابراین، در آینده IP کاربران هنگام بازدید از وب‌سایت‌ها محافظت می‌شود و ترافیک بین کاربر و وب‌سایت به‌راحتی برای ردیابی در‌دسترس نخواهد بود.

 

حذف کوکی‌ها

همان‌طور که می‌توانید تصور کنید، چنین تغییر بزرگی ضربه‌ی سختی به‌ویژه برای همه‌ی طرف‌های درگیر است؛ زیرا این موضوعی نبود که یک‌شبه پیشنهاد شود؛ بلکه سفری بود که چهار سال به‌طول انجامید تا به اینجا برسیم. بنابراین، در‌حالی‌که کوکی‌های شخص ثالث همچنان بخشی از مرور وب ما در آینده خواهند بود، همیشه این احتمال وجود دارد که گوگل بتواند این موضوع را دوباره به مسیر درست هدایت کند.

نوشته گوگل کروم بالاخره از حذف کوکی‌ها منصرف شد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow