یوتیوب با حذف دکمه دیسلایک از Shorts، رویکرد جدیدی در پیش گرفته است

یوتیوب در آزمایشی جدید، دکمه دیسلایک (Dislike) را از رابط کاربری اصلی Shorts حذف و به‌جای آن، دکمه ذخیره (Save) را اضافه کرده است. به‌گزارش تک‌ناک، یوتیوب به‌تازگی اعلام کرده است که در حال آزمایش دکمه ذخیره در بخش Shorts است تا کاربران بتوانند ویدئوهای دلخواهشان را به‌راحتی ذخیره یا بعداً مشاهده کنند. این تغییر […] نوشته یوتیوب با حذف دکمه دیسلایک از Shorts، رویکرد جدیدی در پیش گرفته است اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۱ مهر , ۱۴۰۳ - 03:00
 0  3
یوتیوب با حذف دکمه دیسلایک از Shorts، رویکرد جدیدی در پیش گرفته است

یوتیوب در آزمایشی جدید، دکمه دیسلایک (Dislike) را از رابط کاربری اصلی Shorts حذف و به‌جای آن، دکمه ذخیره (Save) را اضافه کرده است.

به‌گزارش تک‌ناک، یوتیوب به‌تازگی اعلام کرده است که در حال آزمایش دکمه ذخیره در بخش Shorts است تا کاربران بتوانند ویدئوهای دلخواهشان را به‌راحتی ذخیره یا بعداً مشاهده کنند. این تغییر در به‌روزرسانی جدید رابط کاربری، تغییری مهم به‌همراه داشته است؛ به‌طوری‌که جایگزین دکمه دیسلایک شده است که برای بسیاری از کاربران مهم بود.

یوتیوب برای تسهیل ذخیره‌سازی ویدئوهای کوتاه Shorts، این دکمه را به رابط کاربری افزوده؛ اما هم‌زمان دکمه دیسلایک را حذف کرده است. این یعنی کاربران دیگر نمی‌توانند با استفاده از این دکمه، به الگوریتم یوتیوب اطلاع دهند که ویدئویی دلخواهشان نیست. حذف این دکمه می‌تواند تغییرات عمده‌ای در نحوه تعامل کاربران با ویدئوها و در الگوریتم‌های پیشنهادهای یوتیوب ایجاد کند.

طبق اعلام رسمی یوتیوب، این تغییرات فعلاً در مرحله آزمایشی و برای گروه محدودی از کاربران دردسترس هستند. در این مرحله، این کاربران دکمه دیسلایک را در رابط اصلی پخش‌کننده Shorts نخواهند دید.

یوتیوب در آزمایشی جدید، دکمه "نپسندیدن" را از رابط کاربری اصلی Shorts حذف کرده و به جای آن، دکمه "ذخیره" را اضافه کرده است.

به‌نقل از نئووین، این تغییر نه‌تنها دکمه دیسلایک را از صفحه اصلی پلیر حذف می‌کند؛ بلکه آن را در منو سه‌نقطه‌ای پنهان می‌کند که به دسترسی سریع‌تر کاربران به دکمه ذخیره کمک می‌کند. برخلاف دیگر ویژگی‌های آزمایشی که فقط برای کاربران پریمیوم یوتیوب دردسترس است، این تغییر به‌صورت تصادفی برای گروهی از کاربران عادی اجرا می‌شود و آن‌ها را به استفاده از دکمه ذخیره تشویق می‌کند.

با‌توجه‌به اینکه ویدئوهای Shorts به‌سرعت از صفحه‌نمایش کاربران عبور می‌کنند، وجود دکمه ذخیره به کاربران کمک می‌کند تا ویدئوهای دلخواهشان را سریع‌تر و راحت‌تر ذخیره کنند و از دست ندهند. کاربران با ضربه‌زدن روی این دکمه می‌توانند ویدئوها را به پلی‌لیست جدید یا موجود در یوتیوب اضافه کنند.

همچنین، گزارش‌هایی وجود دارد که یوتیوب در حال آزمایش قابلیت نمایش ویدئوهای بلندتر در فید Shorts است تا دسترسی بیشتری به این نوع محتواها بدهد. این حرکت می‌تواند به تقویت تجربه کاربری کمک کند و در‌عین‌حال امکان ذخیره و مدیریت محتوا را برای کاربران افزایش دهد.

آزمایش این قابلیت جدید می‌تواند تأثیر بسزایی بر نحوه استفاده کاربران از Shorts و ایجاد تعامل بیشتر با ویدئوها بگذارد. در‌عین‌حال، حذف دکمه دیسلایک نیز می‌تواند تغییراتی در الگوریتم‌های پیشنهاد محتوا ایجاد کند که تأثیر آن بر تجربه کاربری هنوز مشخص نیست. باید منتظر ماند و دید که این تغییرات به‌صورت جهانی منتشر خواهد شد یا خیر.

نوشته یوتیوب با حذف دکمه دیسلایک از Shorts، رویکرد جدیدی در پیش گرفته است اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow