۶۴ درصد جمعیت جهان کاربر شبکه های اجتماعی هستند

بنابر اعلام سایت استاتیستا تا ژوئیه ۲۰۲۴، ۵ میلیارد و ۱۷۰ میلیون نفر یعنی ۶۳.۷ درصد از جمعیت جهان کاربر شبکه های اجتماعی هستند. به گزارش تکناک ، همچنین جمعیت کاربران اینترنت جهان به ۵ میلیارد و ۴۵۰ میلیون نفر رسیده که معادل ۶۷.۱ درصد از جمعیت جهان است.  اینترنت با متصل کردن میلیاردها نفر […] نوشته ۶۴ درصد جمعیت جهان کاربر شبکه های اجتماعی هستند اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۲ مهر , ۱۴۰۳ - 14:00
 0  1
۶۴ درصد جمعیت جهان کاربر شبکه های اجتماعی هستند

بنابر اعلام سایت استاتیستا تا ژوئیه ۲۰۲۴، ۵ میلیارد و ۱۷۰ میلیون نفر یعنی ۶۳.۷ درصد از جمعیت جهان کاربر شبکه های اجتماعی هستند.

به گزارش تکناک ، همچنین جمعیت کاربران اینترنت جهان به ۵ میلیارد و ۴۵۰ میلیون نفر رسیده که معادل ۶۷.۱ درصد از جمعیت جهان است.

 اینترنت با متصل کردن میلیاردها نفر از مردم جهان، رکن اصلی جامعه اطلاعات مدرن است. طبق آمار استاتیستا شمال اروپا از نظر سهم جمعیتی که از اینترنت استفاده می کنند، در میان مناطق جهان در رتبه اول قرار دارد.

در هلند، نروژ و عربستان سعودی، ۹۹ درصد از جمعیت تا آوریل ۲۰۲۴ از اینترنت استفاده کردند. در مقابل، کره شمالی با کمترین ضریب نفوذ اینترنت در جهان، در رتبه آخر قرار دارد.

آسیا با بیش از ۲ میلیارد و ۹۳۰ میلیون کاربر، بزرگترین جمعیت کاربران آنلاین جهان را در خود جای داده است.

اروپا نیز با حدود ۷۵۰ میلیون کاربر اینترنت، در رتبه دوم قرار دارد. همچنین چین، هند و آمریکا از نظر جمعیت کاربران اینترنت، در میان کشورهای جهان، در رتبه های برتر قرار دارند.

چین، هند و آمریکا از نظر جمعیت کاربران اینترنت، در میان کشورهای جهان، در رتبه های برتر قرار دارند.

افزایش نابرابری جنسیتی در استفاده از اینترنت

تا سال ۲۰۲۳، سهم کاربران اینترنت زن در سراسر جهان ۶۵ درصد بود که ۵ درصد کمتر از مردان بود.طبق این آمار نابرابری جنسیتی در استفاده از اینترنت در کشورهای عربی و آفریقا بیشتر بوده و به حدود ۱۰ درصد می رسد.

در مقابل، مناطق دیگر جهان مانند کشورهای مستقل مشترک المنافع و اروپا، نابرابری جنسیتی کمتری نشان دادند.

استفاده از اینترنت در میان گروه سنی ۱۵ تا ۲۴ سال در همه مناطق بالاتر بود و جوانان در اروپا با ۹۸ درصد، بزرگترین ضریب نفوذ استفاده از اینترنت را داشتند. میانگین جهانی استفاده این گروه سنی از اینترنت ۷۹ درصد است.

سطح درآمد کشورها نیز عامل مهمی برای دسترسی به اینترنت است. ۹۳ درصد جمعیت کشورهای با درآمد بالا از اینترنت استفاده میکنند، در حالی که این سهم برای کشورهای با درآمد پایین فقط ۲۷ درصد است.

نوشته ۶۴ درصد جمعیت جهان کاربر شبکه های اجتماعی هستند اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow