آموزش طراحی آگهی ترحیم پدر + اصول طراحی گرافیک فتوشاپ

از آگهی ترحیم پدر برای اعلام خبر وفات او و دعوت از مردم برای شرکت در مراسم‌های یادبود استفاده می‌شود. در این مطلب نحوه طراحی اعلامیه ترحیم پدر را با ذکر نکات تکمیلی آموزش می‌دهیم. منبع خبر آموزش طراحی آگهی ترحیم پدر + اصول طراحی گرافیک فتوشاپ پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۱۰ مرداد , ۱۴۰۳ - 18:59
 0  2
آموزش طراحی آگهی ترحیم پدر + اصول طراحی گرافیک فتوشاپ

از آگهی ترحیم پدر برای اعلام خبر وفات او و دعوت از مردم برای شرکت در مراسم‌های یادبود استفاده می‌شود. محتویات کلی این اعلامیه شامل اطلاعات اساسی، طراحی ظاهری و جزئیات اضافی می‌شوند و برای مراسم‌های ختم، چهلم و سالگرد فوت پدر کاربرد دارند. در ادامه، نحوه طراحی آگهی ترحیم پدر را با ذکر نکات تکمیلی آموزش می‌دهیم.

نمونه طرح آگهی ترحیم پدر لایه باز با فرمت psd و قابل ویرایش – طرح دات آی آر

عناصر و محتوای آگهی ترحیم پدر

معمولا آگهی ترحیم برای پدر در سه مراسم ختم، چهلم و سالگرد فوت او چاپ می‌شوند. در آگهی ترحیم چهلم پدر درباره مراسم چهلم او اطلاع‌رسانی می‌شود که از دیگران برای شرکت در این مراسم دعوت می‌کنند. در اعلامیه سالگرد پدر نیز درباره سالگرد او اطلاع‌رسانی می‌شود؛ اما در بسیاری مواقع، خانواده مرحوم تصمیم می‌گیرند پول مراسم را به خیرات بدهند که در اعلامیه این خبر را به گوش آشنایان می‌رسانند. البته عناصر اصلی در تمام این آگهی‌ها معمولا یکسان هستند. در ادامه، به بررسی عناصر موردنیاز برای طراحی آگهی فوت پدر می‌پردازیم.

اطلاعات اساسی

  • نام مرحوم (می‌توانید لقب او را نیز ذکر کنید)

  • تاریخ‌های دقیق تولد و وفات (با ذکر روز، ماه و سال)

  • تاریخ و محل برگزاری مراسم خاک‌سپاری، دعا و یادبود

  • جملات کوتاه و دلگرم‌کننده برای تسلیت به بازماندگان

  • ویژگی‌های مرحوم و دعای خیر برای روح او در پیام‌های کوتاه

طراحی و ظاهر

  • تصویر مرحوم (با کیفیت بالا)

  • پس‌زمینه ساده و ملایم مانند سفید یا خاکستری (توجه بیشتر روی متن اعلامیه)

  • فونت‌های رسمی و خوانا برای هم‌خوانی با فضای مراسم ترحیم

جزئیات اضافی

  • امکان اضافه کردن آدرس و تماس برای هماهنگی‌ها یا دریافت پیام‌های تسلیت

  • تقدیر و تشکر از کسانی که در مراسم شرکت کرده یا به هر نحوی کمک کرده‌اند در جملات کوتاه

ویژگی‌های طرح آگهی ترحیم پدر

طرح‌های آگهی ترحیم پدر معمولا باید ۳ ویژگی اصلی داشته باشند که در ادامه بیان می‌کنیم.

  • ساده، محترمانه و بدون تزئینات پیچیده یا رنگ‌های زنده طراحی شوند.

  • خوانا و واضح باشند و اندازه‌های مناسب و کنتراست کافی در آن‌ها به کار رود.

  • بین متن و تصویر توازن و هم‌خوانی وجود داشته باشد و تمامی عناصر به‌درستی در کنار هم قرار گیرند.

انواع سبک اعلامیه ترحیم پدر

اعلامیه فوت پدر در انواع مختلفی از سبک‌ها وجود دارند که باتوجه‌به سلیقه خانواده و ویژگی‌های شخصیتی مرحوم انتخاب می‌شوند. در ادامه، به معرفی سبک‌های مختلف آگهی ترحیم پدر و بررسی ویژگی‌های هرکدام می‌پردازیم.

سبک سنتی و مذهبی

در این سبک، از رنگ‌های کلاسیک (سیاه، سفید یا خاکستری) و فونت‌های رسمی مانند نستعلیق یا شکسته نستعلیق برای طراحی اعلامیه استفاده می‌شود. معمولا تصاویر مذهبی مانند تصویر تسبیح، گل‌های سوسن و شمع نیز در این طراحی آورده می‌شوند و در کنارشان می‌توانید شاهد آیاتی از قرآن، احادیث یا دعاها نیز باشید.

دانلود نمونه قالب اعلامیه ترحیم پدر قابل ویرایش – tarh.ir

سبک مدرن و امروزی

در سبک مدرن معمولا اعلامیه فوت پدر با رنگ‌های ملایم و آرامش‌بخش مانند آبی روشن، سبز نعنایی یا بژ طراحی می‌شود. همچنین، فونت‌های مورداستفاده در این سبک معمولا مدرن هستند و از تصاویر شخصی و خاطره‌انگیز در آگهی استفاده می‌شود. می‌توانید طرح‌های گرافیکی خلاقانه و ساده نیز به این طراحی اضافه کنید.

سبک مینیمال

معمولا تمرکز طراح در این سبک روی سادگی آگهی ترحیم است و سعی می‌کند حداقل استفاده را از عناصر طراحی داشته باشد. در سبک مینیمال شاهد فضای زیادی از رنگ سفید خواهید بود که در کنار ایجاد حس آرامش بیشتر، موجب تمرکز مخاطبان روی متن اعلامیه می‌شود. در این نوع آگهی باید از فونت‌های بدون پیچیدگی و تزئینات و طرح‌های ساده با خطوط و شکل‌های ساده برای تزئین استفاده کنید.

طراحی آگهی ترحیم پدر با فتوشاپ

می‌توانید برای ویرایش و تنظیم بهتر و آسان‌تر لایه‌ها از طرح لایه باز آگهی ترحیم پدر استفاده کنید؛ در فایل نهایی این طرح لایه‌های جداگانه‌ای برای هر عنصر طراحی وجود دارد و در فرمت PSD ذخیره می‌شود. در ادامه، به توضیح مرحله‌به‌مرحله طراحی اطلاعیه فوت پدر می‌پردازیم.

  • در ابتدا، فتوشاپ را باز کرده و فایل جدیدی در سایز A4 ایجاد کنید؛ تا جای ممکن فایل رزولوشن (کیفیت) بالایی داشته باشد.

  • به انتخاب رنگ موردنظر برای پس‌زمینه بپردازید و به کمک ابزارهایی مانند Paint Bucket Tool یا Gradient Tool رنگ آن را تعیین کنید. بهتر است تا جای ممکن از رنگ‌های ملایمی مانند سفید یا خاکستری استفاده کنید.

  • تصویر موردنظر را از طریق گزینه Place Embedded به طرح بیفزایید و به کمک ابزارهای Crop یا Layer Mask آن را برش دهید تا به حالت دلخواه برسید؛ سپس موقعیت مناسبی برای عکس بیابید.

  • با ابزار Type متن موردنظر را به آگهی ترحیم پدر اضافه کنید؛ این متن می‌تواند شامل نام مرحوم، تاریخ تولد و وفات و پیام‌های تسلیت باشد. با انتخاب فونت‌های ساده، رسمی و خوانا نیز طرح شما حرفه‌ای‌تر خواهد بود.

  • تنظیمات نهایی طرح خود را انجام دهید و با مرتب‌سازی لایه‌ها از قرارگیری آن‌ها در جایگاه مناسب مطمئن شوید. می‌توانید به کمک ابزار Move Tool و تنظیمات Align تنظیم نهایی متن و تصویر خود را نیز انجام دهید. اگر مناسب دیدید، با استفاده از Layer Styles جلوه‌های ویژه‌ای مانند سایه به آگهی ترحیم اضافه کنید تا ظاهری زیباتر داشته باشد.

  • برای ذخیره‌سازی فایل، در ابتدا از فرمت PSD استفاده کنید تا لایه‌های طرح شما حفظ شوند؛ اما برای چاپ آگهی، فرمت فایل‌ها باید PDF یا TIFF باشد.

اصول طراحی

نکاتی وجود دارند که با رعایت آن‌ها می‌توانید آگهی فوت بهتری طراحی کنید که در ادامه به این اصول اشاره می‌کنیم.

  • برای تفکیک عناصر یک آگهی، از لایه‌ها کمک بگیرید و برای هر لایه اسمی انتخاب کنید تا سردرگم نشوید.

  • پالت‌های رنگی مورداستفاده باید هماهنگی کامل داشته باشند و همچنین بتوانید شاهد کنتراست در تصویر باشید.

  • در انتخاب فونت دقت کافی داشته باشید و فونتی هماهنگ با تصویر و متن اعلامیه فوت انتخاب کنید؛ بهتر است این فونت‌ها ساده و خوانا باشند.

  • طرح‌های شما نباید پیچیده باشند و باید با سادگی خود تمرکز مخاطب را به سمت متن اعلامیه ببرند.

دانلود نمونه طرح اعلامیه ترحیم ختم پدر، اعلامیه چهلم پدر و اعلامیه سالگرد پدر – طرح دات آی آر

سخن پایانی

در این مقاله، در کنار معرفی انواع طراحی آگهی ترحیم پدر و عناصر هرکدام به آموزش طراحی این اعلامیه با فتوشاپ پرداختیم. البته درصورتی‌که نمی‌خواهید از صفر تا صد آگهی ترحیم پدر را طراحی کنید، می‌توانید از قالب آگهی ترحیم قابل ویرایش استفاده کنید که در سایت‌های مختلف یافت می‌شوند. طرح دات آی آر یکی از جامع‌ترین سایت‌ها برای دریافت انواع آگهی ترحیم خام پدر محسوب می‌شود؛ می‌توانید انواع آگهی ترحیم سالگرد پدر، اعلامیه چهلم پدر یا آگهی ختم پدر را نیز در این وب‌سایت بیابید. به کمک طرح‌های مختلف آگهی ترحیم قابل‌ ویرایش موجود در طرح دات آی آر، بهترین طرح آگهی را برای ترحیم پدر خواهید داشت.

salb-techna

منبع خبر آموزش طراحی آگهی ترحیم پدر + اصول طراحی گرافیک فتوشاپ پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow