اپل آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس را رونمایی کرد

اپل امشب در رویداد It’s Glowtime، سری جدید گوشی‌های پرو خود، یعنی اپل آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس را معرفی رونمایی کرد. به‌گزارش تک‌ناک‌، در جدیدترین رویداد اپل، آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس رونمایی شدند. این گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار  صفحه‌نمایش‌های بزرگ‌تری دارند. iPhone 16 Pro با صفحه‌نمایش ۶/۳ اینچی... نوشته اپل آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس را رونمایی کرد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۲۰ شهریور , ۱۴۰۳ - 03:00
 0  3
اپل آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس را رونمایی کرد

اپل امشب در رویداد It’s Glowtime، سری جدید گوشی‌های پرو خود، یعنی اپل آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس را معرفی رونمایی کرد.

به‌گزارش تک‌ناک‌، در جدیدترین رویداد اپل، آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس رونمایی شدند. این گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار  صفحه‌نمایش‌های بزرگ‌تری دارند. iPhone 16 Pro با صفحه‌نمایش ۶/۳ اینچی و iPhone 16 Pro Max با صفحه‌نمایش ۶/۹ اینچی عرضه می‌شوند. این گوشی‌ها در‌مقایسه‌با مدل‌های قبلی، یعنی iPhone 15 Pro و 15 Pro Max که به‌ترتیب ۶/۱ و ۶/۷ اینچ بودند، کمی بزرگ‌تر شده‌اند.

طراحی و بدنه

اپل در ساخت بدنه‌ی این مدل‌ها همچنان از تیتانیوم استفاده و آن‌ها را در چهار رنگ عرضه می‌کند: مشکی، سفید، طبیعی و رنگ جدید تیتانیوم صحرایی. اپل همچنین ادعا می‌کند که آیفون ۱۶ پرو مکس بیشترین عمر باتری را در تاریخ آیفون‌ها دارد.

پردازنده

آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس با تراشه‌ی A18 Pro عرضه می‌شوند که از موتور عصبی ۱۶ هسته‌ای برخوردار است و به‌گفته‌ی اپل، عملکردی بی‌نظیر برای ویژگی‌های Apple Intelligence ارائه می‌دهد. این تراشه ۱۵ درصد سریع‌تر از A17 Pro در iPhone 15 Pro است و GPU شش‌هسته‌ای آن نیز ۲۰ درصد سریع‌تر از نسل قبلی است. این امر تجربه‌ی گرافیکی بهبود‌یافته‌ای به‌ویژه برای گیمرها و پردازش‌های سنگین فراهم می‌کند.

دوربین

آیفون ۱۶ پرو با مجموعه‌ای از دوربین‌های پیشرفته متشکل از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی فیوژن و دوربین فوق‌عریض ۴۸ مگاپیکسلی جدید و دوربین تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی با زوم ۵ برابری عرضه شده است. در مدل معمولی iPhone 16 Pro، از طراحی تترپریزم استفاده شده است که پیش‌تر فقط در iPhone 15 Pro Max به‌کار رفته بود.

همچنین، آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس دکمه‌ی کنترل دوربین جدیدی دارند که اپل اعلام کرده است با به‌روزرسانی نرم‌افزاری در اواخر امسال، به شاتر دو‌مرحله‌ای تبدیل خواهد شد تا کاربران بتوانند کنترل دقیق‌تری هنگام عکاسی داشته باشند.

اپل در iPhone 16 Pro استایل‌های عکاسی جدیدی معرفی می‌کند که به کاربران امکان می‌دهد تا پس از گرفتن عکس، استایل‌ها را تغییر دهند و تنظیمات دلخواهشان را اعمال کنند. این گوشی می‌تواند ویدئوهای 4K را با نرخ ۱۲۰ فریم‌برثانیه ضبط کند. کاربران می‌توانند سرعت پخش ویدئو را پس از ضبط از‌طریق اپلیکیشن Photos تنظیم کنند. این قابلیت برای ساخت ویدئوهای اسلوموشن با‌کیفیت بسیار مفید است.

ویژگی‌های هوش مصنوعی

به‌نوشته‌ی وب‌سایت رسمی اپل، این گوشی‌های جدید با تمرکز بر هوش مصنوعی و ویژگی‌های Apple Intelligence عرضه می‌شوند. اپل اعلام کرده است که برخی از این ویژگی‌ها در نسخه بتا که ماه اکتبر منتشر می‌شود، در دسترس خواهند بود. اپل تاکید دارد که تمامی iPhoneهای جدید امسال “از پایه” برای پشتیبانی از هوش مصنوعی طراحی شده‌اند. این اولویت برای اپل، مشابه دیگر شرکت‌های فناوری است که در سال جاری توجه ویژه‌ای به هوش مصنوعی داشته‌اند. در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اخیر، اپل ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی مانند Siri ارتقاء یافته و یکپارچگی با ChatGPT شرکت OpenAI را به نمایش گذاشت.

سخت افزار صوتی بهبود یافته

اپل در سری iPhone 16 Pro سخت‌افزار صوتی بهبود‌یافته‌ای را رونمایی کرده است که شامل چهار میکروفون با کیفیت استودیو می‌شود. این میکروفون‌ها به کاربران امکان می‌دهند تا حین ضبط ویدئوهای فضایی، صدای فضایی را نیز ضبط کنند. این ویژگی تجربه‌ی صوتی پیشرفته‌تری ارائه می‌دهد.

همچنین، اپل اعلام کرده است که در به‌روزرسانی آینده برای برنامه‌ی Voice Memos، کاربران خواهند توانست تا ترک موسیقی را به ضبط‌های خود اضافه کنند. این قابلیت می‌تواند برای هنرمندان و کسانی مفید باشد که موسیقی ضبط می‌کنند.

ویژگی‌های برجسته سری iPhone 15 Pro شامل بدنه‌های تیتانیومی و دکمه‌ی Action بود که اپل در iPhone 16 Pro نیز حفظ کرده است. همچنین، تغییر از پورت Lightning به USB-C در iPhone 15 Pro انجام شد و در مدل‌های استاندارد iPhone 15 نیز استفاده شد.

آیفون ۱۶ پرو با قیمت ۹۹۹ دلار برای مدل ۱۲۸ گیگابایتی و آیفون ۱۶ پرو مکس با قیمت ۱۱۹۹ دلار برای مدل ۲۵۶ گیگابایتی عرضه خواهد شد. پیش‌سفارش این گوشی‌ها از ۱۳ سپتامبر (۲۳ شهریور) آغاز می‌شود و از ۲۰ سپتامبر (۳۰ شهریور) در‌دسترس خواهد بود.

نوشته اپل آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس را رونمایی کرد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow