اپل در حال ساخت مک‌بوک مجهز به قابلیت اتصال به شبکه تلفن‌همراه است

اپل در حال کار روی مک‌بوکی با قابلیت اتصال به شبکه‌ی تلفن‌همراه است. این ویژگی جدید به کاربران امکان می‌دهد تا بدون نیاز به وای‌فای به اینترنت متصل شوند. به‌گزارش تک‌ناک، آیپد از مدت‌ها پیش قابلیت اتصال مستقیم به شبکه تلفن‌همراه را در‌اختیار کاربران قرار داده است. صرف‌نظر از هرگونه ایرادی که به سیستم‌عامل آیپد […] نوشته اپل در حال ساخت مک‌بوک مجهز به قابلیت اتصال به شبکه تلفن‌همراه است اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۰۳ مهر , ۱۴۰۳ - 03:00
 0  5
اپل در حال ساخت مک‌بوک مجهز به قابلیت اتصال به شبکه تلفن‌همراه است

اپل در حال کار روی مک‌بوکی با قابلیت اتصال به شبکه‌ی تلفن‌همراه است. این ویژگی جدید به کاربران امکان می‌دهد تا بدون نیاز به وای‌فای به اینترنت متصل شوند.

به‌گزارش تک‌ناک، آیپد از مدت‌ها پیش قابلیت اتصال مستقیم به شبکه تلفن‌همراه را در‌اختیار کاربران قرار داده است. صرف‌نظر از هرگونه ایرادی که به سیستم‌عامل آیپد وارد باشد، پشتیبانی از شبکه‌ی سلولار بی‌شک یکی از ویژگی‌های اصلی آن است. با وجود انتظار طولانی‌مدت کاربران، هنوز شواهد محکمی مبنی‌بر تولید مک‌بوکی با قابلیت اتصال به شبکه‌ی سلولار وجود ندارد.

با گذشت چهار سال از معرفی اپل سیلیکون و ارائه‌نشدن مک مجهز به قابلیت سلولار، این امید کم‌رنگ شده است. بااین‌حال، اگر اخبار اپل را دنبال کرده باشید، می‌دانید که هنوز فرصتی بزرگ پیش رو است. ممکن است مک‌های سلولار منتظر عرضه‌ی اولین مودم 5G طراحی‌شده‌ی خود اپل باشند که انتظار می‌رود سال آینده روانه‌ی بازار شود.

تراشه M1 اپل

تراشه‌ی 5G داخلی اپل ممکن است به مک بیاید

9to5mac می‌نویسد که اپل سیلیکون انقلابی بزرگ در دنیای مک‌ها ایجاد کرد و اکنون با ظهور مودم‌های 5G داخلی اپل، گام دیگری به‌سوی آینده‌ برداشته شده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که اولین دستگاه مجهز به تراشه‌ی 5G اپل، یعنی آیفون SE نسل چهارم، در بهار سال ۲۰۲۵ عرضه خواهد شد. این رویداد آغازی بر عصر جدیدی از دستگاه‌های همراه با قابلیت اتصال همه‌جانبه خواهد بود.

با‌توجه‌به موفقیت چشمگیر تراشه‌های اپل سیلیکون در مک‌بوک ایر و پرو و ورود قریب‌الوقوع مودم‌های 5G اپل، انتظار می‌رود که مک‌ها نیز به‌زودی به قابلیت اتصال سلولار مجهز شوند. این قابلیت انقلابی در نحوه‌ی استفاده‌ی ما از مک‌بوک‌ها ایجاد خواهد کرد و به ما امکان می‌دهد تا بدون نیاز به اتصال به شبکه‌های وای‌فای، به‌صورت مداوم به اینترنت متصل باشیم.

مک‌بوک اپل با اتصال به شبکه سلولی

بر‌اساس شایعات، اولین مک‌بوک پرو مجهز به تراشه‌ی M5 و قابلیت 5G ممکن است اواخر سال ۲۰۲۵ معرفی شود. با‌این‌حال، با‌توجه‌به پیچیدگی‌های توسعه‌ی فناوری این‌چنینی‌، احتمال دارد که عرضه‌ی این محصولات تا سال ۲۰۲۶ یا حتی بعد از آن به‌تعویق بیفتد.

اگر اپل موفق شود مودم‌های 5G خود را در آیفون‌ها و آیپدها به‌کار گیرد؛ اما از تعبیه‌ی آن در مک‌ها خودداری کند، تصمیمی قطعاً ناامیدکننده خواهد بود؛ زیرا نه‌تنها به‌معنای طولانی‌شدن انتظار برای داشتن مک‌بوک سلولار است؛ بلکه این نگرانی را ایجاد می‌کند که شاید اپل اصلاً قصد ندارد این قابلیت را به مک‌ها اضافه کند.

نوشته اپل در حال ساخت مک‌بوک مجهز به قابلیت اتصال به شبکه تلفن‌همراه است اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow