اپل ۸ مدل متفاوت از آیفون ۱۶ را معرفی خواهد کرد

اپل قصد دارد ۸ مدل مختلف از آیفون ۱۶ را با صفحه‌نمایش، پردازنده، دوربین، حافظه و سایر مشخصات فنی متفاوت به بازار عرضه کند. به‌گزارش تک‌ناک، هر چهار گوشی سری آیفون ۱۶، یعنی آیفون ۱۶، آیفون ۱۶ پلاس، آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس، خواهند توانست هوش مصنوعی اپل موسوم به Apple Intelligence... نوشته اپل ۸ مدل متفاوت از آیفون ۱۶ را معرفی خواهد کرد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۰۶ شهریور , ۱۴۰۳ - 22:59
 0  1
اپل ۸ مدل متفاوت از آیفون ۱۶ را معرفی خواهد کرد

اپل قصد دارد ۸ مدل مختلف از آیفون ۱۶ را با صفحه‌نمایش، پردازنده، دوربین، حافظه و سایر مشخصات فنی متفاوت به بازار عرضه کند.

به‌گزارش تک‌ناک، هر چهار گوشی سری آیفون ۱۶، یعنی آیفون ۱۶، آیفون ۱۶ پلاس، آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس، خواهند توانست هوش مصنوعی اپل موسوم به Apple Intelligence را اجرا کنند. پرچم‌داران آینده‌ی اپل به تراشه‌های A18 یا A18 پرو و حداقل ۸ گیگابایت رم مجهز خواهند بود. به‌نظر می‌رسد این حداقل میزان رم برای اجرای Apple Intelligence است.

برخلاف پیش‌بینی‌های اولیه مبنی‌بر عرضه‌ی چهار مدل آیفون ۱۶، به‌نظر می‌رسد اپل قصد دارد با عرضه‌ی ۸ مدل، تنوع بیشتری در سری آیفون ۱۶ ایجاد کند.

آیفون ۱۶ بدون اپ استور

تغییرات اخیر در قوانین اتحادیه‌ی اروپا، به کاربران آیفون ۱۶ اجازه می‌دهد تا اپ استور را حذف و از فروشگاه‌های شخص ثالث استفاده کنند. این تغییر نتیجه‌ی تلاش‌ها برای افزایش رقابت در بازار برنامه‌های موبایل است.

آیفون‌‌های جدید در اروپا بخش برنامه‌های پیش‌فرض خواهند داشت که در آن می‌توان به‌سادگی مرورگر، ایمیل، فروشگاه برنامه و حتی برنامه‌های پرداخت را حذف و نصب کرد. اپل قول داده است که در به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری آینده، کاربران تنظیمات پیش‌فرض جدیدی برای شماره‌گیری تلفن، ارسال پیام، ترجمه‌ی متن، ناوبری، مدیریت رمز‌عبور، صفحه‌کلیدها و فیلترهای اسپم تماس دریافت خواهند کرد.

بنابراین، آیفون ۱۶ با کروم به‌جای سافاری، با AltStore به‌جای اپ استور، با Google Wallet برای پرداخت‌های بدون تماس و شماره‌گیر و برنامه‌های پیام‌رسانی جایگزین، محصولی کاملاً متفاوت از همان آیفون ۱۶ خواهد بود که ۲۰ سپتامبر (۳۰ شهریور) در ایالات متحده در فروشگاه‌ها عرضه خواهد شد.

شرکت اپل در نظر دارد ۸ مدل مختلف از گوشی‌های هوشمند آیفون ۱۶ را با ویژگی‌ها

آیفون ۱۶ با Apple Intelligence

در سال جاری، اتحادیه‌ی اروپا قانون حفاظت از داده‌ها را به قانونی جامع‌تر تبدیل کرد. این قانون بر حریم خصوصی و امنیت و حق انتخاب کاربران تأکید می‌کند. قانون بازارهای دیجیتال نیز برای جلوگیری از انحصار شرکت‌های بزرگ در بازار دیجیتال وضع شده است. قانون مذکور اپل را ملزم می‌کند تا به مرورگرهای جایگزین سافاری اجازه ورود به بازار دهد. همچنین، قانون خدمات دیجیتال پلتفرم‌های ارتباطی مانند X و فیسبوک و تلگرام را ملزم می‌کند تا محتوای غیرقانونی یا گمراه‌کننده را زیرنظر بگیرند و حذف کنند.

آخرین بخش از سه ستون مقررات فناوری اروپا، قانون هوش مصنوعی است که همین کار را انجام می‌دهد. بااین‌حال برای محتوای تولید‌شده با کمک هوش مصنوعی، مستلزم شفافیت کامل و اعمال محدودیت‌ها بر مدل‌های هوش مصنوعی است که سناریوهای استفاده عمومی مانند OpenAI و Google Gemini و پلتفرم نوظهور هوش مصنوعی اپل را هدف قرار می‌دهند.

شرکت‌های بزرگ فناوری ازجمله متا، اپل، گوگل و OpenAI با ابراز نگرانی از تأثیر قوانین جدید اتحادیه‌ی اروپا بر نوآوری و رقابت، دربرابر این مقررات واکنش نشان داده‌اند. این شرکت‌ها هشدار داده‌اند که ممکن است در‌صورت ادامه‌ی این روند، خدمات مبتنی‌بر هوش مصنوعی خود را در بازار اروپا محدود کنند. اپل نیز اعلام کرده است که به‌دلیل نگرانی از تضعیف امنیت داده‌های کاربران در‌صورت رعایت کامل الزامات قانونی، ممکن است سرویس هوش مصنوعی خود را در اروپا عرضه نکند.

پس از فروکش‌کردن هیجان اولیه و سرمایه‌گذاری‌های کلان در حوزه‌ی هوش مصنوعی، واقعیت‌های بازار نمایان و مشخص شد که مصرف‌کنندگان به ویژگی‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی به‌تنهایی علاقه‌ای نشان نمی‌دهند. این امر به کاهش تقاضا برای محصولات مرتبط و درنتیجه افت سهام شرکت‌های فناوری منجر شد.

آیفون ۱۶ از همه‌ی ویژگی‌های کاربردی Apple Intelligence مانند تایپ برای سیری، کمک در نوشتن، پاسخ‌های هوشمند پیام‌رسانی، خلاصه‌های ایمیل و ابزار ویرایش عکس Clean Up مشابه Magic Eraser گوگل پشتیبانی خواهد کرد.

اپل ۸ مدل بسیار متفاوت از آیفون ۱۶ را منتشر خواهد کرد

به‌نقل از فون‌آرنا، آیفون ۱۶ در نسخه‌ی اروپایی خود، فاقد ویژگی‌های هوش مصنوعی اپل خواهد بود. بااین‌حال، کاربران این دستگاه می‌توانند بسیاری از برنامه‌های پیش‌فرض را با اپلیکیشن‌های دلخواه خود جایگزین کنند. این قابلیت انعطاف‌پذیری بیشتری برای کاربران در شخصی‌سازی تجربه‌ی کاربری فراهم می‌آورد.

در نگاه اول، iPhone 16 و مدل‌های پرو آن در بازارهای مختلف یکسان خواهد بود. بااین‌حال با بررسی دقیق‌تر، تفاوت‌هایی در رنگ‌بندی و مواد استفاده‌شده در بدنه و برخی ویژگی‌های نرم‌افزاری iOS مشاهده می‌شود.

درنهایت، باید بگوییم که اپل در سال جاری با معرفی ۸ مدل آیفون جدید، تنوع محصولات خود را به‌شدت افزایش خواهد داد. این تنوع بیش‌از‌حد در اندازه‌ی صفحه‌نمایش، پردازنده، دوربین و سایر مشخصات فنی، احتمالاً باعث پیچیدگی در انتخاب مدل مناسب برای کاربران خواهد شد. این رویکرد نه‌تنها به شفافیت برند اپل آسیب می‌زند؛ بلکه هزینه‌های تولید را نیز افزایش می‌دهد و درنتیجه، به‌ضرر مصرف‌کننده تمام می‌شود.

نوشته اپل ۸ مدل متفاوت از آیفون ۱۶ را معرفی خواهد کرد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow