بازسازی حیرت‌انگیز بازی GTA IV با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی تاکنون تأثیر چشمگیری در صنعت بازی نداشته است (به جز کمک در بهبود کیفیت تصاویر)، اما این موضوع به‌زودی ممکن است حسابی تغییر کند. به گزارش تکناک، کاربری با نام Indiegameplus در ساب‌ردیت aivideo ویدیویی از نسخه بازسازی‌شده GTA IV با گرافیک واقعی منتشر کرد که به گفته خودش تنها با استفاده از […] نوشته بازسازی حیرت‌انگیز بازی GTA IV با هوش مصنوعی اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۱۸ مهر , ۱۴۰۳ - 18:00
 0  4
بازسازی حیرت‌انگیز بازی GTA IV با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی تاکنون تأثیر چشمگیری در صنعت بازی نداشته است (به جز کمک در بهبود کیفیت تصاویر)، اما این موضوع به‌زودی ممکن است حسابی تغییر کند.

به گزارش تکناک، کاربری با نام Indiegameplus در ساب‌ردیت aivideo ویدیویی از نسخه بازسازی‌شده GTA IV با گرافیک واقعی منتشر کرد که به گفته خودش تنها با استفاده از دستورات متنی هوش مصنوعی ساخته شده است.

این ویدیو، شخصیتی از GTA را نشان می‌دهد که در حال گشت‌وگذار در یک شهر فوق‌العاده واقعی از دید سوم شخص است. اولین صحنه، یک خودروی اسپرت قرمز فراری را نمایش می‌دهد که (مدل آن سفارشی به نظر می‌رسد) در حال حرکت در یک شهر بزرگ با تابلوهای نئونی است.

صحنه بعدی شخصیت اصلی را نشان می‌دهد که به سمت یک رهگذر در کنار پیاده‌رو می‌رود، در حالی که خورشید در حال طلوع یا غروب است.

هوش مصنوعی تاکنون تأثیر چشم‌گیری در صنعت بازی نداشته است (به جز کمک در بهبود کیفیت تصاویر)، اما این موضوع به‌زودی ممکن است حسابی تغییر کند.

در ادامه، شخصیت اصلی به یک خودرو نزدیک می‌شود و به سبک کلاسیک GTA، راننده را از صندلی بیرون می‌کشد و خودرو را سرقت می‌کند. نکته جالب این است که قربانی پس از بیرون انداخته شدن، به‌آرامی از کنار خودرو عبور می‌کند، گویا هیچ اتفاقی نیفتاده است.

صحنه بعدی نشان می‌دهد که شخصیت اصلی با یک چوب بیسبال به همان رهگذر حمله کرده و او را از پا درمی‌آورد. این ویدیو نسخه‌ای از دموی بازسازی‌شده GTA IV است که با گرافیک فوق‌العاده واقعی و کاملاً توسط مدل Gen-3 Alpha از شرکت Runway ساخته شده است.

Runway شرکتی است که ابزارهای تولید محتوا با تمرکز بر تولید ویدیو را با استفاده از دستورات متنی کاربر توسعه می‌دهد.

این ویدیو قدرت هوش مصنوعی مدرن و نگاهی به آنچه که ممکن است در آینده برای گیمرها فراهم شود را نشان می‌دهد. با پیشرفت سریع ابزارهای تولید ویدیو، منطقی است که انتظار داشته باشیم این نوع تولید مبتنی بر دستورات متنی به موتورهای بازی یا ابزارهای هوش مصنوعی مخصوص توسعه بازی‌ها وارد شود.

پیش از عرضه بازی‌های کاملاً ساخته‌شده با هوش مصنوعی، احتمالاً ابتدا بخش گرافیک در توسعه بازی‌ها به هوش مصنوعی سپرده شود. تمامی جلوه‌های گرافیکی مانند رندرینگ اشیا، نورپردازی، و حذف پله‌پله شدن تصاویر (anti-aliasing) به جای استفاده از سخت‌افزارهای سنتی رندرینگ سه‌بعدی یا ray-tracing، از طریق یادگیری ماشین پردازش خواهند شد.

انویدیا نیز معتقد است که این آینده گرافیک است و پیش‌بینی می‌کند نسخه‌های آینده DLSS، مانند نسخه “10”، دارای رندرینگ کاملاً مبتنی بر شبکه‌های عصبی باشند.

نوشته بازسازی حیرت‌انگیز بازی GTA IV با هوش مصنوعی اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow