بازگشت دوباره پورشه 911 داکار با فناوری نوین

پورشه قصد دارد نسخه جدید خودروی اسطوره ای 911 داکار را تا اواخر سال 2025 به بازار عرضه کند. به گزارش تکناک،این مدل که به‌عنوان یکی از خاص‌ترین نسخه‌های 911 شناخته می‌شود، همچنان هویت ماجراجویانه خود را حفظ خواهد کرد اما این بار به پیشرانه هیبریدی T-Hybrid مجهز خواهد شد. این تغییر، علاوه بر بهبود […] نوشته بازگشت دوباره پورشه 911 داکار با فناوری نوین اولین بار در تک ناک - اخبار تکنولوژی روز جهان و ایران. پدیدار شد.

۲۴ بهمن , ۱۴۰۳ - 19:00
 0  3
بازگشت دوباره پورشه 911 داکار با فناوری نوین

پورشه قصد دارد نسخه جدید خودروی اسطوره ای 911 داکار را تا اواخر سال 2025 به بازار عرضه کند.

به گزارش تکناک،این مدل که به‌عنوان یکی از خاص‌ترین نسخه‌های 911 شناخته می‌شود، همچنان هویت ماجراجویانه خود را حفظ خواهد کرد اما این بار به پیشرانه هیبریدی T-Hybrid مجهز خواهد شد. این تغییر، علاوه بر بهبود عملکرد، مصرف سوخت و بهره‌وری این خودرو را نیز افزایش خواهد داد.

بر اساس گزارش Autocar، که به نقل از منابع ارشد ناشناس منتشر شده است، پورشه قصد دارد مدل 911 داکار را بار دیگر در قالب یک نسخه تولید محدود معرفی کند. این خودرو از همان پلتفرم اصلی بهره می‌برد، اما این بار با پیشرانه هیبریدی Carrera GTS به‌روزرسانی‌شده همراه خواهد بود. گفته می‌شود که این مدل جدید تا پایان سال جاری میلادی رونمایی خواهد شد.

911 داکار نخستین بار در سال 2023 با تولید محدود 2,500 دستگاه معرفی شد و طراحی آن، ترکیبی از قابلیت‌های یک خودروی اسپرت و یک شاسی‌بلند آفرود را ارائه می‌داد. این مدل نسبت به 911 کاررا استاندارد، 2 اینچ ارتفاع بیشتری داشت و با کمک یک سیستم هیدرولیکی، امکان افزایش ارتفاع خودرو تا 1.2 اینچ دیگر نیز فراهم می‌شد.

علاوه بر این، سیستم چهارچرخ محرک، گلگیرهای عریض، لاستیک‌های آفرود و یک باله ثابت عقب، بر جذابیت و کارایی این خودرو در مسیرهای خارج از جاده می‌افزودند. نیروی محرکه این مدل از یک پیشرانه 3.0 لیتری تخت شش سیلندر توئین‌توربو تأمین می‌شد که 473 اسب بخار قدرت داشت.

پورشه 911 داکار جدید به سیستم پیشرانه هیبریدی T-Hybrid مجهز شده است که در کنار بهبود عملکرد، باعث کاهش مصرف سوخت و افزایش برد حرکتی این خودرو خواهد شد. این سیستم شامل یک موتور الکتریکی سبک و کوچک است که در گیربکس 8 سرعته دوکلاچه استاندارد 911 ادغام شده است. موتور الکتریکی به‌تنهایی 54 اسب بخار تولید می‌کند و نقش کمکی برای موتور 3.6 لیتری تخت شش سیلندر توربوشارژ جدید پورشه را دارد که 478 اسب بخار نیرو تولید می‌کند. همچنین، توربوشارژر این موتور دارای یک موتور الکتریکی مستقل است که باعث افزایش سریع فشار بوست در دورهای پایین می‌شود و تأخیر توربوشارژر را کاهش می‌دهد.

سیستم پیشرانه هیبریدی T-Hybrid پورشه

این پیشرانه هیبریدی در مجموع 532 اسب بخار قدرت تولید می‌کند که باعث می‌شود مدل Carrera GTS بتواند تنها در 2.9 ثانیه از حالت سکون به سرعت 60 مایل بر ساعت برسد. هرچند این زمان در مدل جدید 911 داکار احتمالاً اندکی افزایش خواهد یافت، اما همچنان انتظار می‌رود که از مدل قبلی که در 3.2 ثانیه این شتاب را ثبت کرده بود، سریع‌تر باشد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که قیمت 911 داکار جدید نسبت به مدل 2023 افزایش خواهد یافت. نسخه پیشین این خودرو با قیمت پایه 223,450 دلار (شامل 1,450 دلار هزینه حمل) عرضه شده بود و مدل جدید، با توجه به اضافه شدن پیشرانه هیبریدی و فناوری‌های جدید، احتمالاً با برچسب قیمتی بالاتری روانه بازار خواهد شد.

علاوه بر این، پورشه گزینه‌های شخصی‌سازی گسترده‌ای برای این مدل در نظر گرفته است. خریداران می‌توانند از طریق برنامه Sonderwunsch، طراحی‌های ویژه‌ای برای رنگ‌آمیزی و تریم داخلی خودروی خود سفارش دهند. سال گذشته، Sonderwunsch آخرین نسخه‌های تولیدی 911 داکار را با طرحی ویژه عرضه کرد که یادآور Rothmans 911 در رالی داکار 1984 بود.

بازگشت پورشه 911 داکار با پیشرانه هیبریدی نشان از رویکرد آینده‌نگرانه این خودروساز در ارتقای عملکرد و بهره‌وری دارد. با افزایش قدرت، بهبود مصرف سوخت و ارائه قابلیت‌های جدید در زمینه شخصی‌سازی، این مدل می‌تواند توجه خریداران خودروهای اسپرت و آفرود را بیش از پیش به خود جلب کند. انتظار می‌رود اطلاعات تکمیلی درباره زمان دقیق رونمایی و قیمت رسمی این خودرو طی ماه‌های آینده منتشر شود.

نوشته بازگشت دوباره پورشه 911 داکار با فناوری نوین اولین بار در تک ناک - اخبار تکنولوژی روز جهان و ایران. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow