با یک دوز واکسن از ویروس آبله میمونی پیشگیری کنید

بر اساس یک مطالعه جدید تنها با یک دوز از واکسن موجود می‌توان از ویروس آبله میمونی (ویروس Mpox) پیشگیری کرد. به گزارش تک‌ناک، این یافته‌ها می‌توانند به کاهش شیوع جهانی ویروس آبله میمونی کمک کنند، که در ژوئن ۲۰۲۲ توسط سازمان جهانی بهداشت به عنوان یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی با نگرانی بین‌المللی اعلام […] نوشته با یک دوز واکسن از ویروس آبله میمونی پیشگیری کنید اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ - 11:00
 0  4
با یک دوز واکسن از ویروس آبله میمونی پیشگیری کنید

بر اساس یک مطالعه جدید تنها با یک دوز از واکسن موجود می‌توان از ویروس آبله میمونی (ویروس Mpox) پیشگیری کرد.

به گزارش تک‌ناک، این یافته‌ها می‌توانند به کاهش شیوع جهانی ویروس آبله میمونی کمک کنند، که در ژوئن ۲۰۲۲ توسط سازمان جهانی بهداشت به عنوان یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی با نگرانی بین‌المللی اعلام شد.

در آن زمان، سازمان جهانی بهداشت توصیه کرد که استفاده هدفمند از واکسن‌های نسل دوم یا سوم آبله می‌تواند کمک‌کننده باشد، اما از آن زمان تاکنون داده‌های بالینی یا واقعی کمی در مورد اثربخشی این روش وجود داشته است.

آبله یک بیماری ویروسی مرتبط با Mpox است، که می‌توان با واکسن از آن پیشگیری کرد.

توسعه داروها و واکسن‌های جدید می‌تواند زمان و هزینه زیادی ببرد که می‌توانست برای توزیع واکسن‌ها استفاده شود، بنابراین خبر خوبی است که یک واکسن موجود می‌تواند در پیشگیری از Mpox مؤثر باشد.

مطالعات مشاهده‌ای که از زمان اعلامیه سازمان جهانی بهداشت انجام شده‌اند، نشان داده‌اند که واکسن MVA-BN می‌تواند بین ۳۶ تا ۸۶ درصد در پیشگیری از ویروس آبله میمونی مؤثر باشد.

تیم تحقیقاتی که پشت این مطالعه جدید است، به رهبری دکتر کریستین ناوارو از بهداشت عمومی انتاریو و دانشگاه تورنتو، بیان کردند که داده‌های مشاهده‌ای مستعد سوگیری هستند، که می‌تواند باعث نتایج گمراه‌کننده یا نادرست شود.

اما در این وضعیت اضطراری که عفونت‌های Mpox بار دیگر در سطح جهانی در حال افزایش هستند و خطرناک‌ترین سویه آن در حال گسترش در آفریقا است، یافته‌های مشاهده‌ای می‌توانند راه‌حل‌های مورد نیاز را به سرعت ارائه دهند.

بنابراین محققان اصول طراحی آزمایش‌های تصادفی یعنی استاندارد طلایی برای آزمایش، اثربخشی دارو را به تحلیل داده‌های مشاهده‌ای اعمال کردند. این تکنیک به نام شبیه‌سازی آزمایش هدف شناخته می‌شود و می‌تواند اثر علنی واکسن را در حالی که سوگیری‌ها را به حداقل می‌رساند، تخمین بزند.

در این مطالعه، ۳,۲۰۴ مرد واکسینه شده با واکسن MVA-BN، همگی از انتاریو کانادا، یک دوز واکسن را قبل از مواجهه با ویروس آبله میمونی دریافت کرده بودند که بین ژوئن ۲۰۲۲ و نوامبر ۲۰۲۲ به انتاریو رسید.

پیشگیری از ویروس آبله میمونی تنها با یک دوز از یک واکسن موجود

این گروه با ۳,۲۰۴ مردی که واکسن دریافت نکرده بودند، برای مقایسه مطابقت داده شدند. اگر هر یک از مردان در این گروه در طول دوره مطالعه واکسینه شدند، یک مرد واکسینه نشده دیگر اضافه شد به طوری که هیچ‌کس از دسترسی به واکسن محروم نشود، بلکه به عنوان عامل تحت کنترل در حالی که در صف بودند، مورد مطالعه قرار گرفتند.

در طول دوره مطالعه، ۷۱ عفونت Mpox تشخیص داده شد، که ۲۱ مورد از گروه واکسینه شده و ۵۰ مورد از گروه واکسینه نشده بودند.

این میزان اثربخشی تخمینی یک دوز واکسن را ۵۸ درصد تعیین می‌کند.

همچنین آنها دریافتند که واکسن MVA-BN در کاهش نرخ عفونت Mpox در ۱۴ روز اول پس از واکسیناسیون مؤثر نبوده است و این موضوع احتمال دارد به این دلیل باشد که برای بدن خیلی زود بود تا پاسخ آنتی‌بادی کافی را توسعه دهد.

 در حالی که تعجب‌آور نیست که واکسن مدتی طول می‌کشد تا اثر خود را نشان دهد، این یافته حمایت بیشتری از این نظریه می‌کند که واکسن علت خاص کاهش عفونت‌های آبله میمونی در میان گروه واکسینه شده است.

محققان می‌گویند که اگرچه واکسن MVA-BN در کانادا به عنوان یک سری دو دوز با فاصله ۲۸ روز تأیید شده است، مقامات انتاریو ابتدا یک استراتژی صرفه‌جویی در دوز را به کار گرفتند، به طوری که داوطلبان واکسن فقط می‌توانستند یک دوز دریافت کنند و این مسئله به دلیل نگرانی‌ها در مورد محدودیت عرضه واکسن بود.

یک برنامه دو دوزه در انتاریو کانادا در پایان سپتامبر ۲۰۲۲ اجرا شد، اما تعداد کمی از شرکت‌کنندگان آن دوز دوم را دریافت کرده بودند تا محققان بتوانند اثربخشی آن را در مطالعه فعلی ارزیابی کنند.

محققان نتیجه‌گیری می‌کنند که یافته‌های آنها شواهدی را تقویت می‌کند که واکسن MVA-BN در پیشگیری از ویروس آبله میمونی مؤثر است و باید قابل دسترسی برای جوامع در معرض خطر باشد.

این تحقیق در مجله British Medical Journal منتشر شده است.

نوشته با یک دوز واکسن از ویروس آبله میمونی پیشگیری کنید اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow