تانک غواص چین می‌تواند مواد معدنی زیر دریا را استخراج کند

چین با هدف کاوش در عمق ۴۰۰۰ متری زیر آب و استخراج بیش از ۲۰۰ کیلوگرم مواد معدنی یک تانک غواص ساخته است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، به نظر می‌رسد چین در رقابت جهانی برای استخراج مواد معدنی در اعماق دریا برنامه‌ریزی‌های جدیدی انجام داده است. یکی از آنها ساخت یک […] منبع خبر تانک غواص چین می‌تواند مواد معدنی زیر دریا را استخراج کند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۲۶ تیر , ۱۴۰۳ - 19:00
 0  1
تانک غواص چین می‌تواند مواد معدنی زیر دریا را استخراج کند

چین با هدف کاوش در عمق ۴۰۰۰ متری زیر آب و استخراج بیش از ۲۰۰ کیلوگرم مواد معدنی یک تانک غواص ساخته است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، به نظر می‌رسد چین در رقابت جهانی برای استخراج مواد معدنی در اعماق دریا برنامه‌ریزی‌های جدیدی انجام داده است. یکی از آنها ساخت یک خودروی استخراج بومی یا همان تانک غواص است که می‌تواند ر زمین‌های ناهموار زیر آب حرکت کرده و به استخراج و جمع آوری مواد معدنی ارزشمند بپردازد. در حال حاضر مجموعه‌ای از آزمایشات دریایی توسط این خودرو استخراج با موفقیت به پایان رسیده و قرار است از آن با کمک چهار زنجیر و یک مته در جلو برای استخراج زیر آب استفاده کنند.

نمونه اولیه از این تانک برای کاوش در کف اقیانوس ساخته شده که می‌تواند دسترسی به مواد معدنی ارزشمند در اعماق زمین را آسان کند. همچنین ساخت ین خودرو می‌تواند نشان دهنده گام بزرگی در زمینه حل مشکلات مربوط به استخراج معادن در اعماق دریا محسوب شود. طبق اعلام شهرداری شانگهای خودرو کایتو ۲ اکنون آزمایش‌های سختی را پشت سر گذاشته و توانسته ۵ شیرجه موفقیت آمیز داشته باشد.

اکنون کایتو ۲ آمادگی لازم برای رفتن به عمق ۶۰۰۰ متری زیر آب را دارد. بنابراین به راحتی می‌تواند بخش‌های بزرگی از کف اقیانوس مانند دریای جنوبی چین را کاوش کرده و فرصت‌های جدیدی را برای یافتن و جمع آوری مواد معدنی فراهم کند.

یانگ جیان مین رئیس این پروژه در بیانیه خود که در وب سایت دانشگاه منتشر کرده به چالش‌ها و قابلیت‌های پیچیده این خودرو اشاره کرده است. وی می‌گوید وسیله نقلیه مورد نظر نه تنها می‌تواند در زمین‌های ناهموار در زیر آب و شرایط پیچیده دریا به شکل آزادانه حرکت کند بلکه امکان استخراج و جمع آوری منابع را به طور موثر خواهد داشت. همچنین می‌تواند این منابع را به شکلی موثر بازیابی کند.

منبع خبر تانک غواص چین می‌تواند مواد معدنی زیر دریا را استخراج کند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow