خودروی هیبریدی Temerario لامبورگینی معرفی شد

شرکت خودروسازی ایتالیایی لامبورگینی جانشین خودروی سوپر اسپرت هوراکان خود را با نام Temerario، که یک خودروی هیبریدی است، روز جمعه در مونتری کالیفرنیا معرفی کرد. به گزارش تک‌ناک، این کوپه جدید، با یک موتور 4.0 لیتری توئین توربو V-8 با سه موتور الکتریکی در ادامه استراتژی هیبریدی کردن این خودروساز ایتالیایی عرضه می‌شود. استفان... نوشته خودروی هیبریدی Temerario لامبورگینی معرفی شد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۲۸ مرداد , ۱۴۰۳ - 13:59
 0  1
خودروی هیبریدی Temerario لامبورگینی معرفی شد

شرکت خودروسازی ایتالیایی لامبورگینی جانشین خودروی سوپر اسپرت هوراکان خود را با نام Temerario، که یک خودروی هیبریدی است، روز جمعه در مونتری کالیفرنیا معرفی کرد.

به گزارش تک‌ناک، این کوپه جدید، با یک موتور 4.0 لیتری توئین توربو V-8 با سه موتور الکتریکی در ادامه استراتژی هیبریدی کردن این خودروساز ایتالیایی عرضه می‌شود.

استفان وینکلمن، مدیر اجرایی شرکت لامبورگینی، قبل از افشای این خبر گفت که ساخت چنین ابرخودروهایی (نه خودروهای برقی خالص)، کلیدی برای حفظ موقعیت قوی این شرکت در بازار است، چرا که خودروهای هیبریدی‌ می‌توانند قدرت را در کنار حفظ حس رانندگی، افزایش دهند.

وینکلمن یک روز قبل، در یک پیش‌نمایش خصوصی از خودروی Temerario اعلام کرد:

«این بهترین خط تولیدی است که ما تاکنون در تاریخ لامبورگینی داشته‌ایم.»

رونمایی از لامبورگینی Temerario

خودروی هیبریدی Temerario پس از Revuelto و Urus SE سومین مدل اصلی تولیدی این چنینی است.

این خودرو دارای موتور 920 CV (907 اسب بخار قدرت)، حداکثر سرعت 337.89 کیلومتر در ساعت و 2.7 ثانیه تا رسیدن سرعت صفر تا 99 کیلومتر در ساعت می‌باشد.

در بالاترین حد خود، Temerario به 10000 دور در دقیقه می‌رسد. در مقابل، یک پورشه 911 مدرن بین 7000 تا 8000 دور در دقیقه و سوپراسپرت گوردون موری T.50 به 12100 دور در دقیقه می‌چرخد.

این خودرو با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و چهار چرخ متحرک عرضه می‌شود.

خودروی هیبریدی لامبورگینی Temerario رونمایی شد

به گفته سخنگوی شرکت خودروسازی لامبورگینی، بر اساس سنت تمام لامبورگینی‌ها، مدل جدید به نام یک گاو جنگنده معروف نامگذاری شده است، که Temerario در زبان اسپانیایی به معنای بی پروا است.

طراحی جدید این خودرو نسبت به مدل‌های تاریخ اخیر لامبورگینی شیک‌تر و تمیزتر است و در کل 10 اینچ کوتاه‌تر از مدل قبلی خود می‌باشد.

چراغ‌های روز شش ضلعی جدید این خودرو دارای یک تونل هوا در قسمت جلویی دماغه کوسه‌ای لامبورگینی هستند. شکاف‌های موجود در لبه پایین اسپویلر جلو به کاپوت وصل می‌شوند، در حالی که باله‌های کناری جریان هوا را به طرفین آن هدایت می‌کنند. اسکرت‌های تیز کناری و یک اسپویلر ثابت عقب باعث افزایش نیروی رو به پایین و افزایش عرض عقب خودرو می‌شوند. چراغ‌های عقب و لوله‌های اگزوز نیز به شکل شش ضلعی هستند.

طراح این خودرو که میتجا بورکرت نام دارد، وعده می‌دهد که Temerario راحت‌ترین لامبورگینی دو در تا به امروز باشد، به این دلیل که فضای سر و پای بیشتری نسبت به مدل قبلی خود دارد و فضای بیشتری حتی برای یک راننده با قد 190 که کلاه به سر دارد، فراهم می‌کند.

یک صفحه نمایش 8.4 اینچی جدید نصب شده روی کنسول مرکزی دارای رابطی شبیه به گوشی هوشمند است، که به راننده اجازه می‌دهد تا برنامه‌ها و اطلاعات را از صفحه نمایش مرکزی به چپ یا راست به سمت صفحه‌های شخصی خود ببرد.

این خودرو صندلی‌های گرم‌کن و تهویه‌دار با قابلیت تنظیم 18 جهته را ارائه می‌کند، همچنین بیش از 400 ترکیب رنگ و رینگ‌های جدید (ریخته‌گری «سه رنگ»)، فورج (چهار رنگ و «کربن») دارد. فیبر کربن را می‌توان به مجموعه‌ای از نقاط لمسی خودرو، از اسپلیتر جلو، درپوش آینه‌ها و دریچه‌های جانبی گرفته تا دیفیوزر عقب، دسته ابزار، فرمان و تعویض دنده اضافه کرد.

معرفی خودروی Temerario لامبورگینی

اولین تحویل خودروی هیبریدی Temerario برای سه ماهه سوم سال 2025 برنامه‌ریزی شده است.

به نظر می‌رسد که لیست انتظار برای Revuelto دو سال باشد. انتظار می‌رود زمان تحویل Urus SE هیبریدی که در ماه آوریل رونمایی شد، تا یک سال افزایش یابد.

قیمت Temerario هنوز اعلام نشده است، اما قیمت Huracán Technica از حدود 250000 دلار شروع می‌شود.

 

نوشته خودروی هیبریدی Temerario لامبورگینی معرفی شد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow