راهکار لایه دوم بیس (Base) از رقبای خود پیشی گرفت

بیس به‌ عنوان نوعی راهکار لایه دوم مبتنی‌بر اتریوم که با هدف ارتقای مقیاس‌پذیری این شبکه راه‌اندازی شده، به‌ تازگی با استقبال شدید کاربران مواجه شده است. به‌ گزارش تک‌ناک،‌ حجم معاملات پروتکل بیس با رشدی جهش‌وار همراه شده و توانسته است سهمی ۴۰ تا ۶۰ درصدی از کل بازار راهکارهای لایه دوم اتریوم را […] نوشته راهکار لایه دوم بیس (Base) از رقبای خود پیشی گرفت اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۵ مهر , ۱۴۰۳ - 13:00
 0  1
راهکار لایه دوم بیس (Base) از رقبای خود پیشی گرفت

بیس به‌ عنوان نوعی راهکار لایه دوم مبتنی‌بر اتریوم که با هدف ارتقای مقیاس‌پذیری این شبکه راه‌اندازی شده، به‌ تازگی با استقبال شدید کاربران مواجه شده است.

به‌ گزارش تک‌ناک،‌ حجم معاملات پروتکل بیس با رشدی جهش‌وار همراه شده و توانسته است سهمی ۴۰ تا ۶۰ درصدی از کل بازار راهکارهای لایه دوم اتریوم را به خود اختصاص دهد.

این پروتکل موفق شده است رقبای بزرگ خود مانند آپتیمیسم و آربیتروم را از نظر حجم و ارزش تراکنش‌ها پشت سر بگذارد.

به‌ نقل از کریپتودنس، ارزش کل دارایی‌های سپرده‌گذاری‌شده یا TVL پروتکل بیس به‌طور چشم‌گیری افزایش یافته و از ۱/۴۱ میلیارد دلار در ۷ سپتامبر به محدوده ۲/۳۷ میلیارد دلار رسیده است، که افزایشی ۶۸ درصدی را نشان می‌دهد.

راهکار لایه دوم بیس (Base) از رقبای خود سبقت گرفت

در مقابل اما، میزان TVL آربیتروم کاهش یافته و به ۲/۳۵ میلیارد دلار افت کرده است. موفقیت راهکار لایه دوم بیس در افزایش ارزش بازار استیبل کوین آن منعکس شده و باعث رسیدن آن به محدوده ۳/۷۵ میلیارد دلار شده است.

از این میزان، استیبل کوین USDC سهمی ۹۳ درصدی دارد. با آنکه ارزش بازار استیبل کوین بیس در مقایسه با آربیتروم کمتر است،‌ اما نمی‌توان رشد شتابان آن را نادیده گرفت.

افزایش TVL پروتکل بیس با رشد تعداد آدرس‌های فعال در آن همراه شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که طی هفته گذشته، روزانه بیش از ۲ میلیون آدرس در شبکه بیس فعال بوده‌اند.

پیش‌تر و در اوایل سال، شمار تراکنش‌های روزانه شبکه بیس کمتر از یک میلیون واحد بود. دو شبکه مدعی دیگر در حوزه راهکارهای لایه دوم یعنی آربیتروم و آپتیمیسیم توانسته‌اند شمار آدرس‌های فعال روزانه خود را به‌ ترتیب به اعداد ۵۱۲ هزار و ۴۰۵ هزار برسانند.

اگر بیس همچنان بتواند روند صعودی کنونی را ادامه دهد، قادر خواهد بود دیگر راهکارهای لایه دوم را از نظر ارزش و حجم تراکنش‌ها پشت سر بگذارد و جایگاه نخست برترین راهکار لایه دوم اتریوم را از آن خود کند.

نوشته راهکار لایه دوم بیس (Base) از رقبای خود پیشی گرفت اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow