روند شکایت کاربران از اینترنت ثابت و همراه کاهشی شد

آمار وضعیت شکایت کاربران از حوزه ارتباطات براساس گزارش رگولاتوری سیر نزولی داشته است. به گزارش داتیکا، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) به تازگی در فصلنامه آماری شاخص‌های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات پاییز ۱۴۰۳ به بررسی تفصیلی و آماری وضعیت ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور پرداخته است. گزارش مذکور وضعیت شاخص‌های... The post روند شکایت کاربران از اینترنت ثابت و همراه کاهشی شد appeared first on داتیکا | اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات.

۱۱ اسفند , ۱۴۰۳ - 14:00
 0  6
روند شکایت کاربران از اینترنت ثابت و همراه کاهشی شد

آمار وضعیت شکایت کاربران از حوزه ارتباطات براساس گزارش رگولاتوری سیر نزولی داشته است.

به گزارش داتیکا، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) به تازگی در فصلنامه آماری شاخص‌های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات پاییز ۱۴۰۳ به بررسی تفصیلی و آماری وضعیت ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور پرداخته است. گزارش مذکور وضعیت شاخص‌های مختلف کیفیت شبکه‌های ثابت و پهن‌باند را از جنبه‌های مختلف به صورت فصلی مورد بررسی قرار می‌دهد.

بی‌شک افزایش آمار شکایات، در عین حال که نشانه‌ای از نارضایتی مشترکین است، می‌تواند بر اعتماد عمومی نسبت به اپراتورها و حتی کل بازار ارتباطات تأثیر منفی بگذارد. این امر در بلندمدت ممکن است به کاهش استفاده از خدمات فناورانه بیانجامد.

بر اساس گزارش فصلنامه آماری شاخص‌های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات پاییز ۱۴۰۳، شکایات حوزه سیار و ثابت در سه ماهه سوم سال جاری، به ترتیب ۱۴ هزار ۵۴۹ و ۲۱ هزار ۴۹۱ مورد بوده است. به عبارت دیگر، حدود ۳۵ درصد از مجموع ۳۶ هزار ۴۰ مورد شکایت ثبت شده در سامانه ۱۹۵، متعلق به حوزه سیار و ۶۵ درصد باقیمانده مربوط به حوزه ثابت بوده است.

روند شکایت کاربران از اینترنت ثابت و همراه کاهشی شد

داده‌های ارائه شده در این گزارش آماری، حاکی از آن است که شکایات ثبت‌شده در سامانه ۱۹۵ طی چند سال اخیر روندی پرنوسان داشته است. افزایش این شکایات در برخی دوره‌ها می‌تواند ناشی از عوامل گوناگونی، از جمله رشد تعداد مشترکین، اختلالات موقتی یا کمبود پهنای باند در برخی مناطق باشد. از سوی دیگر، کاهش شکایات در بازه‌های زمانی خاص نیز ممکن است گویای اقدامات پیشگیرانه اپراتورها، ارتقای کیفیت خدمات یا ارائه طرح‌های تشویقی برای کاربران باشد.

روند شکایت کاربران از اینترنت ثابت و همراه کاهشی شد

با این حال شکایات ثبت شده در خصوص شبکه‌های ارتباطی در پاییز ۱۴۰۳، نسبت به بازه زمانی مشابه در سال ۱۴۰۲، کاهش محسوسی یافته است و به طور کلی، این آمار از زمستان سال ۱۴۰۱ روندی نزولی یافته است؛ امری که می‌تواند ناشی از بهبود عملکرد زیرساخت‌های ارتباطی باشد.

منبع: مهر

The post روند شکایت کاربران از اینترنت ثابت و همراه کاهشی شد appeared first on داتیکا | اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow