رونمایی یوتیوب از سرویس اشتراک «پریمیوم لایت»
یوتیوب امروز طرح جدیدی به نام Premium Lite را معرفی کرد. همانطور که از نامش پیداست، این سرویس ارزانتر از YouTube Premium است، اما قابلیتهای کمتری نیز دارد. برای درک تفاوتها، یوتیوب تصویر مقایسهای ارائه کرده است. در حالی که اشتراک Premium تجربهای کاملاً بدون تبلیغ ارائه میدهد (البته بهجز بخشهای اسپانسری که در اکثر …

یوتیوب امروز طرح جدیدی به نام Premium Lite را معرفی کرد. همانطور که از نامش پیداست، این سرویس ارزانتر از YouTube Premium است، اما قابلیتهای کمتری نیز دارد. برای درک تفاوتها، یوتیوب تصویر مقایسهای ارائه کرده است.
در حالی که اشتراک Premium تجربهای کاملاً بدون تبلیغ ارائه میدهد (البته بهجز بخشهای اسپانسری که در اکثر ویدیوها وجود دارند)، امکان دانلود ویدیوها و پخش در پسزمینه را نیز فراهم میکند، اما Premium Lite هیچیک از این قابلیتها را ندارد.
در این طرح، شما امکان دانلود یا پخش در پسزمینه را نخواهید داشت، اما در بیشتر دستهبندیها مانند گیمینگ، مد، زیبایی و اخبار، ویدیوها بدون تبلیغ نمایش داده میشوند. البته در بخش توضیحات یوتیوب اشاره شده است که تبلیغات همچنان ممکن است در محتوای موسیقی، Shorts و هنگام جستجو یا مرور ویدیوها نمایش داده شوند.
قیمت و دسترسی به Premium Lite
اشتراک Premium Lite ماهانه ۷.۹۹ دلار است، در حالی که نسخه کامل Premium با قیمت ۱۳.۹۹ دلار عرضه میشود. این یعنی ۶ دلار صرفهجویی در ماه یا ۷۲ دلار در سال. اما آیا این کاهش قیمت ارزشش را دارد؟ تصمیم با شماست.
این طرح جدید در حال حاضر بهصورت آزمایشی برای کاربران آمریکایی ارائه شده است و طی هفتههای آینده در آلمان، تایلند و استرالیا، کشورهایی که قبلاً بهصورت محدود این سرویس را دریافت کرده بودند، در دسترس خواهد بود. یوتیوب همچنین اعلام کرده است که قصد دارد Premium Lite را در طول سال به کشورهای بیشتری گسترش دهد.
یوتیوب اعلام کرده که اشتراک Premium اکنون بیش از ۱۲۵ میلیون مشترک در سراسر جهان دارد، البته این آمار شامل کاربرانی که در دوره آزمایشی هستند نیز میشود. به نظر میرسد که Premium Lite تلاشی برای جذب کاربرانی است که نیازی به YouTube Music ندارند یا علاقهای به دانلود محتوا ندارند، اما همچنان میخواهند تجربهای کمتبلیغتر داشته باشند.
واکنش شما چیست؟






