سرعت شارژ آیفون ۱۶ پرو مکس با ادعای اپل مطابقت ندارد

با وجود ادعای اپل برای فناوری شارژ سریع ۴۵ واتی آیفون ۱۶ پرو مکس، آزمایش‌ها نشان می‌دهند که سرعت شارژ واقعی این گوشی، تنها ۳۰ وات است. به‌گزارش تک‌ناک، اپل با معرفی سری آیفون ۱۶، گامی بزرگ در جهت بهبود عمر باتری برداشته است. این سری با باتری‌های حجیم‌تر و پشتیبانی از شارژ سریع‌تر ۴۵ […] نوشته سرعت شارژ آیفون ۱۶ پرو مکس با ادعای اپل مطابقت ندارد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۱۱ مهر , ۱۴۰۳ - 03:00
 0  2
سرعت شارژ آیفون ۱۶ پرو مکس با ادعای اپل مطابقت ندارد

با وجود ادعای اپل برای فناوری شارژ سریع ۴۵ واتی آیفون ۱۶ پرو مکس، آزمایش‌ها نشان می‌دهند که سرعت شارژ واقعی این گوشی، تنها ۳۰ وات است.

به‌گزارش تک‌ناک، اپل با معرفی سری آیفون ۱۶، گامی بزرگ در جهت بهبود عمر باتری برداشته است. این سری با باتری‌های حجیم‌تر و پشتیبانی از شارژ سریع‌تر ۴۵ واتی (بر‌اساس اسناد نظارتی چین)، تجربه‌ی کاربری روان‌تر و بدون دغدغه از اتمام شارژ را نوید می‌دهد. اگرچه اپل هنوز جزئیات دقیق ظرفیت باتری را منتشر نکرده است، این ارتقا درخورتوجه در شارژ، انتظارها را برای عملکرد بهتر باتری افزایش داده است.

بااین‌حال، می‌دانیم که سرعت شارژ نه‌تنها به ولتاژ آداپتور و مشخصات فنی گوشی بستگی دارد؛ بلکه به تنظیمات خاص دستگاه و حتی شرایط محیطی هم مرتبط است. برای ارزیابی دقیق سرعت شارژ آیفون ۱۶ پرو مکس، ChargerLAB آزمایش‌های جامعی را با شارژرهای مختلف انجام داده است و نتایج به‌دست‌آمده، متأسفانه کمتر از انتظارات بوده‌اند.

اول از همه، ChargerLAB نشان داد که این گوشی فاقد تراشه E-marker است. این تراشه در کابل‌های USB Type-C وجود دارد و وظیفه‌ی کنترل جریان برق و انتقال داده را برعهده می‌گیرد. شارژرهای USB-PD که از جریان‌ها و سرعت انتقال داده بیشتری پشتیبانی می‌کنند، به این تراشه نیاز دارند.

آزمایش شارژ iPhone 16 Pro Max با شارژرهای اپل

آزمایش شارژ آیفون ۱۶ پرومکس با شارژرهای اپل

به‌نقل از گیزموچاینا، با وجود ادعای اپل مبنی‌بر پشتیبانی از شارژ ۴۵ واتی، آیفون ۱۶ پرو مکس در آزمایش‌ها فقط با سرعت ۳۰.۱۹ وات با شارژر رسمی ۱۴۰ واتی شارژ شد. این نتیجه بسیار کمتر از ادعای اولیه است. به‌عبارت‌دیگر، سرعت شارژ iPhone 16 Pro Max به حدود ۳۰ وات محدود شده است. این افزایش درمقایسه‌با سرعت شارژ رتبه‌بندی‌شده ۲۷ واتی آیفون ۱۵ پرو مکس، چندان چشمگیر نیست. چنین سرعتی برای افرادی که انتظار پیشرفت چشمگیری در سرعت شارژ را داشتند، ممکن است ناامیدکننده باشد.

آیفون ۱۶ پرو مکس نشان داد که با طیف گسترده‌ای از شارژرهای شخص ثالث سازگاری مناسبی دارد. در آزمایش‌های ChargerLAB، این گوشی با شارژرهای مختلف به حداکثر سرعت شارژ ۳۱/۸۶ وات رسید که عملکرد نسبتاً رضایت‌بخشی است.

نوشته سرعت شارژ آیفون ۱۶ پرو مکس با ادعای اپل مطابقت ندارد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow