عملکرد ناامیدکننده پردازنده‌های AMD Zen 5 در بررسی‌های اولیه

پردازنده‌های AMD Zen 5 که اخیراً معرفی شده‌اند، در بررسی‌های اولیه نتوانسته‌اند عملکردی قدرتمند از خود نشان دهند و نظر کارشناسان را جلب کنند. به‌گزارش تک‌ناک، AMD اوایل این ماه اولین پردازنده‌های رومیزی Zen 5 خود را عرضه کرد و فردا نیز قصد دارد پرچم‌دار دیگرش، Ryzen 9 9950X را روانه‌ی بازار کند. بررسی‌های اولیه‌ی... نوشته عملکرد ناامیدکننده پردازنده‌های AMD Zen 5 در بررسی‌های اولیه اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۲۵ مرداد , ۱۴۰۳ - 05:59
 0  3
عملکرد ناامیدکننده پردازنده‌های AMD Zen 5 در بررسی‌های اولیه

پردازنده‌های AMD Zen 5 که اخیراً معرفی شده‌اند، در بررسی‌های اولیه نتوانسته‌اند عملکردی قدرتمند از خود نشان دهند و نظر کارشناسان را جلب کنند.

به‌گزارش تک‌ناک، AMD اوایل این ماه اولین پردازنده‌های رومیزی Zen 5 خود را عرضه کرد و فردا نیز قصد دارد پرچم‌دار دیگرش، Ryzen 9 9950X را روانه‌ی بازار کند. بررسی‌های اولیه‌ی پردازنده‌های AMD Zen 5، یعنی Ryzen 7 9700X و Ryzen 5 9600X، نشان‌دهنده‌ی بهبود عملکرد و بازدهی اندکی بود و اکنون بررسی‌های پرچم‌دار Ryzen 9 9950X نیز همین نتیجه را نشان می‌دهد.

Hardware Unboxed انواع مختلفی از بارهای کاری بهره‌وری و بازی‌ها را با 9950X آزمایش کرده است و نتایج نشان می‌دهد که در اکثر مواقع، نسل قبلی تراشه‌ی Ryzen 9 7950X ارزش بیشتری دارد.

ورج می‌نویسد که Hardware Unboxed با بررسی امتیاز میانگین ۱۳ بازی که با رزولوشن 1080p و کارت گرافیک RTX 4090 به‌اجرا درآمد، متوجه شد که 9950X فقط ۱ درصد سریع‌تر از 7950X موجود است. در اصل، پردازنده‌ی پرچم‌دار جدید AMD Zen 5 همان سطح عملکرد دو سال پیش را ارائه می‌دهد. همچنین، بهبود واقعی در مصرف انرژی به‌چشم نمی‌خورد.

در بخش بهره‌وری نیز، 9950X به همان اندازه ناامیدکننده است. Hardware Unboxed در کارهای فشرده‌سازی و باز‌کردن فشرده‌سازی با کاهش واقعی عملکرد مواجه شد و در آزمایش‌هایی مانند Cinebench و Blender و ویرایش تصویر در فتوشاپ بهبودهای جزئی درمقایسه‌با 7950X داشت. به‌طور متوسط، 9950X در این آزمایش‌های بهره‌وری فقط ۳ درصد سریع‌تر از 7950X بوده است.

استیو بورک در Gamers Nexus یافته‌های مشابهی دارد و نتیجه می‌گیرد که 7950X برای بارهای کاری بهره‌وری ارزش بیشتری دارد و 7800X3D هنوز‌هم برای بازی بهتر است.

عملکرد نا امید کننده پردازنده‌های Zen 5 AMD

نتایج پردازنده‌ی پرچم‌دار جدید AMD Zen 5 بسیار دور از وعده‌های بزرگ این شرکت درباره‌ی افزایش عملکرد در بهره‌وری و بازی است. AMD اوایل امسال در نشستی مطبوعاتی با ورج، پردازنده‌ی Zen 5 را جهشی بزرگ توصیف کرد که بسیار به آن افتخار می‌کند.

نوشته عملکرد ناامیدکننده پردازنده‌های AMD Zen 5 در بررسی‌های اولیه اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow