متا متهم به استفاده غیرمجاز از داده‌های کاربران برای آموزش هوش مصنوعی خود شد

شرکت متا، مالک پلتفرم‌های محبوب فیسبوک و اینستاگرام، با اتهام استفاده غیرمجاز از داده‌های شخصی کاربران برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی خود روبرو شده است. این موضوع در پی بررسی‌های انجام شده توسط کمیته پارلمانی استرالیا و اظهارات مقامات متا، به صورت عمومی مطرح شده است. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی رسانه فناوری تکنا، براساس […] منبع خبر متا متهم به استفاده غیرمجاز از داده‌های کاربران برای آموزش هوش مصنوعی خود شد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۲۲ شهریور , ۱۴۰۳ - 08:00
 0  4
متا متهم به استفاده غیرمجاز از داده‌های کاربران برای آموزش هوش مصنوعی خود شد

شرکت متا، مالک پلتفرم‌های محبوب فیسبوک و اینستاگرام، با اتهام استفاده غیرمجاز از داده‌های شخصی کاربران برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی خود روبرو شده است. این موضوع در پی بررسی‌های انجام شده توسط کمیته پارلمانی استرالیا و اظهارات مقامات متا، به صورت عمومی مطرح شده است.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی رسانه فناوری تکنا، براساس اطلاعات ارائه شده، متا از عکس‌ها، ویدئوها و سایر داده‌های عمومی کاربران خود، بدون اخذ رضایت صریح و آگاهانه، برای آموزش الگوریتم‌های هوش مصنوعی استفاده می‌کند. این در حالی است که کاربران اروپایی به دلیل وجود مقررات سختگیرانه حفاظت از داده‌ها (GDPR)، امکان انتخاب و عدم مشارکت در این فرآیند را دارند.

سناتور تونی شلدون، رئیس کمیته پارلمانی استرالیا، ضمن ابراز نگرانی از این موضوع، از متا پرسید که چرا به کاربران استرالیایی نیز گزینه مشابهی برای کنترل داده‌های شخصی خود ارائه نمی‌شود. وی تأکید کرد که کاربران باید حق انتخاب داشته باشند تا تصمیم بگیرند که آیا مایلند داده‌های شخصی آن‌ها برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی مورد استفاده قرار گیرد یا خیر.

ملیندا کلیباو، مدیر سیاست حفظ حریم خصوصی متا، در پاسخ به این پرسش، اذعان کرد که شرکت از داده‌های عمومی کاربران برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی استفاده می‌کند، اما این کار تنها برای پست‌هایی که کاربران به صورت عمومی منتشر کرده‌اند و افراد بالای ۱۸ سال انجام می‌شود. وی همچنین اشاره کرد که ارائه گزینه عدم استفاده از داده‌ها در اروپا به دلیل الزامات قانونی GDPR بوده است.

سناتور دیوید شوبریج، با اشاره به این موضوع که بسیاری از کاربران ممکن است از جمع‌آوری داده‌های آن‌ها توسط متا آگاه نبوده‌اند، اظهار داشت که این شرکت از سال 2007 به طور گسترده و بدون اطلاع کاربران، داده‌های آن‌ها را برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی خود جمع‌آوری کرده است. این موضوع نشان می‌دهد که شرکت‌های بزرگ فناوری مانند متا، با وجود ادعاهای خود در مورد حفظ حریم خصوصی کاربران، از داده‌های شخصی آن‌ها برای اهداف تجاری و توسعه محصولات جدید استفاده می‌کنند. این امر نگرانی‌های جدی در مورد حریم خصوصی و امنیت داده‌های شخصی کاربران ایجاد کرده است.

برای مشاهده تازه ترین خبرها به صفحه اخبار فناوری رسانه تکنا مراجعه کنید.

منبع خبر متا متهم به استفاده غیرمجاز از داده‌های کاربران برای آموزش هوش مصنوعی خود شد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow