مدل جدید هوش مصنوعی تولید تصویر Flux 1.1 Pro منتشر شد

شرکت Black Forest Labs، سازنده‌ی ابزار تولید تصویر Grok، رابط برنامه‌نویسی کاربردی (API) جدیدی به نام Flux 1.1 Pro منتشر کرده است. به‌گزارش تک‌ناک، شرکت Black Forest Labs، استارتاپ توسعه‌دهنده‌ی فناوری تولید تصویر دستیار Grok شرکت xAI‌، به‌تازگی نسخه‌ی جدید مدل تولید تصویر Flux 1.1 Pro و API جدیدی منتشر کرده است. این API در […] نوشته مدل جدید هوش مصنوعی تولید تصویر Flux 1.1 Pro منتشر شد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۱۳ مهر , ۱۴۰۳ - 14:00
 0  1
مدل جدید هوش مصنوعی تولید تصویر Flux 1.1 Pro منتشر شد

شرکت Black Forest Labs، سازنده‌ی ابزار تولید تصویر Grok، رابط برنامه‌نویسی کاربردی (API) جدیدی به نام Flux 1.1 Pro منتشر کرده است.

به‌گزارش تک‌ناک، شرکت Black Forest Labs، استارتاپ توسعه‌دهنده‌ی فناوری تولید تصویر دستیار Grok شرکت xAI‌، به‌تازگی نسخه‌ی جدید مدل تولید تصویر Flux 1.1 Pro و API جدیدی منتشر کرده است. این API در حالت بتا منتشر شده است و به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد تا مدل‌های تصویرسازی Flux را در قالب بسته‌ی مدیریتی به برنامه‌ها و خدمات خود اضافه کنند. همچنین، این API لایه‌ای برای نظارت بر محتوا و محدودیت‌های مربوط به وضوح تصویر دارد.

مدل جدید تولید تصویر هوش مصنوعی Flux 1.1 Pro

Black Forest Labs با معرفی مدل Flux 1.1 Pro اعلام کرد که این نسخه‌ی جدید تا ۶ برابر سریع‌تر از نسخه‌ی قبلی، یعنی Flux.1 Pro، می‌تواند تصاویری با وضوح حداکثر 2k (۲۰۴۸ در ۱۰۸۰) تولید کند و در‌عین‌حال، کیفیت تصویر و دقت و تنوع تولیدات را بهبود ببخشد. طبق گفته‌ی این شرکت، این ویژگی به‌زودی به API نیز اضافه خواهد شد.

علاوه‌بر پلتفرم خود Black Forest Labs، مدل Flux 1.1 Pro از‌طریق همکاری با شرکت‌های Together AI و Replicate و Fal.AI و Freepik نیز در‌دسترس کاربران قرار می‌گیرد. هزینه‌ی استفاده از این مدل‌ها از ۲/۵ اعتبار برای هر تصویر آغاز می‌شود و برای مدل Flux 1.1 Pro به‌ازای هر تصویر ۴ اعتبار در نظر گرفته شده است. کاربران می‌توانند ۱۰۰ اعتبار را با قیمت یک دلار تهیه کنند.

تک‌کرانچ می‌نویسد این استارتاپ که در آلمان مستقر است، اخیراً با جذب ۳۱ میلیون دلار سرمایه از حالت پنهان‌کاری خارج شده و مهندسان توسعه‌دهنده‌ی هوش مصنوعی Stability AI، از‌جمله آندراس بلاتمن (Andreas Blattmann)، پاتریک ایزر (Patrick Esser)، دومینیک لورنز (Dominik Lorenz) و رابین رومباخ (Robin Rombach)، آن را تأسیس داده‌اند.

Black Forest Labs پس از همکاری با xAI و ادغام مدل Flux در دستیار Grok بدون ایجاد محدودیت‌های ایمنی، با جنجال‌های زیادی روبه‌رو شد. این همکاری به تولید تصاویر نامناسب منجر شد که انتقادهای گسترده‌ای را به‌همراه داشت.

این شرکت هنوز مشخص نکرده که از چه داده‌هایی برای آموزش مدل‌های Flux استفاده کرده است. برخی تصاویر موجود در xAI نشان می‌دهد که آثار دارای حق کپی‌رایت ممکن است وارد مجموعه داده‌های آموزشی این مدل‌ها شده باشند. این موضوع می‌تواند در‌صورت شکایت دارندگان حقوق معنوی به مشکل حقوقی بزرگی برای Black Forest Labs تبدیل شود.

نوشته مدل جدید هوش مصنوعی تولید تصویر Flux 1.1 Pro منتشر شد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow