معرفی فناوری‌های پیشرفته مورد استفاده ورزشکاران المپیک ۲۰۲۴

به تازگی ورزشکاران المپیک ۲۰۲۴ پاریس در رسانه‌های اجتماعی به افشای فناوری‌های پیشرفته‌ مورد استفاده خود اشاره کرده‌اند. البته این تدابیر برای حفظ حریم خصوصی و امنیت آنها در زمان برگزاری رویدادها در دهکده المپیک طراحی شده‌اند. به گزارش تک‌ناک، برای المپیک ۲۰۲۴ پاریس، ورزشکاران مجهز به لوازم فناورانه پیشرفته‌ای شده‌اند، که شامل دستگاه‌هایی برای... نوشته معرفی فناوری‌های پیشرفته مورد استفاده ورزشکاران المپیک ۲۰۲۴ اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۱۸ مرداد , ۱۴۰۳ - 21:59
 0  3
معرفی فناوری‌های پیشرفته مورد استفاده ورزشکاران المپیک ۲۰۲۴

به تازگی ورزشکاران المپیک ۲۰۲۴ پاریس در رسانه‌های اجتماعی به افشای فناوری‌های پیشرفته‌ مورد استفاده خود اشاره کرده‌اند. البته این تدابیر برای حفظ حریم خصوصی و امنیت آنها در زمان برگزاری رویدادها در دهکده المپیک طراحی شده‌اند.

به گزارش تک‌ناک، برای المپیک ۲۰۲۴ پاریس، ورزشکاران مجهز به لوازم فناورانه پیشرفته‌ای شده‌اند، که شامل دستگاه‌هایی برای مسدود کردن سیگنال‌های موبایل و پوشاکی برای جلوگیری از فیلمبرداری غیرمجاز است.

در این رویداد هر ورزشکار یک گوشی جدید سامسونگ با تم المپیک دریافت کرد، که نسخه معمولی آن به قیمت 1049 پوند به صورت آنلاین به فروش می‌رسد. البته در المپیک توکیو در سال 2020 نیز به ورزشکاران یک گوشی رایگان داده شد.

این گوشی‌ها‌ نقش بی‌سابقه‌ای در مراسم اهدا مدال‌ المپیک داشتند. ورزشکاران پس از دریافت مدال‌های خود زمانی که روی سکو می‌روند، با این گوشی‌های سامسونگ سلفی پیروزی می‌گیرند.

به گفته سامسونگ، سلفی‌ها قرار است به ورزشکاران کمک کنند تا خاطرات شخصی و جدیدتری از جشن را بالای سکو رقم بزنند و به اشتراک بگذارند.

همچنین به ورزشکاران کیسه‌هایی حاوی لوازم آرایشی، بطری‌های آب و کارت‌های هدیه نیز داده شد.

مایوی فضایی

تولید مایویی برای ورزشکاران المپیک از مواد مورد استفاده در ماهواره های فضایی

همچنین در المپیک 2024 برای تیم‌های شنا، تجهیزات پیشرفته‌تری در نظر گرفته شده است.

تیم شنای استرالیا از جمله شناگرانی هستند که با لباس‌های شنای ساخته شده از مواد مورد استفاده در  ماهواره های فضایی به رقابت در المپیک می‌پردازند.

لباس‌های شنای پیشرفته که توسط Speedo ساخته شده است، از ماده‌ای پوشانده شده‌اند که در ابتدا برای محافظت از ماهواره‌ها در مدار ساخته شده بود. این ماده لباس‌ها را آب‌گریز می‌کند تا ورزشکاران بتوانند سریع‌تر حرکت کنند. البته این مایوها بسیار تنگ طراحی شده‌اند.

کیت ضد مادون قرمز

تولید کیت ضد مادون قرمز برای ورزشکاران المپیک

سمت تاریک اینترنت باعث ساخت تجهیزات بسیار پیشرفته‌ای برای ورزشکاران ژاپنی شده است.

در بازی‌های المپیک 2020، ورزشکاران زن ژاپنی شکایت کردند که افرادی با استفاده از دوربین‌های مادون قرمز از آنها عکس گرفتند، سپس تصاویر واضحی از رقابت آنها در اینترنت دست به دست می‌شود.

آن دوربین‌ها خطوط بدن یا لباس زیر افراد را نشان می‌دهند. مطبوعات محلی در ژاپن می‌گویند که عکاسی واضح مادون قرمز یک مشکل رو به رشد برای زنان ورزشکار در این کشور است.

اکنون ورزشکاران در رشته‌های والیبال، تنیس روی میز و دو و میدانی ژاپن و سایر کشورها با پارچه جدیدی که نور مادون قرمز را جذب می‌کند، به رقابت در المپیک می‌پردازند.

این فناوری به روشی مشابه هواپیماهای رادارگریز عمل می‌کند که سیگنال‌های رادار را جذب و منحرف می‌کنند.

نوشته معرفی فناوری‌های پیشرفته مورد استفاده ورزشکاران المپیک ۲۰۲۴ اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow