نخستین سمعک هوش مصنوعی جهان به بازار می آید

به زودی سمعکی مبتنی بر هوش مصنوعی در بازار عرضه خواهد شد، که قدرت شنوایی و درک گفتار کاربران خود را تا 53 برابر در محیط‌های پر سروصدا افزایش خواهد داد. به گزارش سرویس فناوری تک‌ناک، فهم و درک گفتار مردم در محیط‌های پر سروصدا، بزرگ‌ترین نقطه ضعف آنهایی است که تحت تأثیر اختلال شنوایی... نوشته نخستین سمعک هوش مصنوعی جهان به بازار می آید اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۱۸ مرداد , ۱۴۰۳ - 21:59
 0  4
نخستین سمعک هوش مصنوعی جهان به بازار می آید

به زودی سمعکی مبتنی بر هوش مصنوعی در بازار عرضه خواهد شد، که قدرت شنوایی و درک گفتار کاربران خود را تا 53 برابر در محیط‌های پر سروصدا افزایش خواهد داد.

به گزارش سرویس فناوری تک‌ناک، فهم و درک گفتار مردم در محیط‌های پر سروصدا، بزرگ‌ترین نقطه ضعف آنهایی است که تحت تأثیر اختلال شنوایی قرار دارند. این مشکل به تازگی توسط  شرکت Sonova که سابقه‌ای 77 ساله در تولید سمعک و محصولات شنوایی دارد، برطرف شده است.

آرند کالدوفسکی، رئیس اجرایی گروه سونوا گفت: «این سمعک که Phonak Audéo Sphere Infinio  نام دارد، یک سمعک مبتنی بر هوش مصنوعی جدید و پیشرفته می‌باشد که به تازگی مورد آزمایش قرار گرفته است و 50 درصد از شرکت‌کنندگان به کمک آن توانستند با وجود صداهای پس‌زمینه، درک قابل قبولی از گفتار اطرافیان به دست آورند.»

وی با اشاره به اهمیت مقابله با مشکل گفتار در محیط‌های پر سروصدا تأکید کرد: «بهبود این جنبه نقش مهمی بر بهتر شدن کیفیت زندگی میلیون‌ها نفر دارد، که با مشکلات شنوایی دست به گریبان هستند.»
کالدوفسکی توضیح داد: «در این کار باید یک شبکه عصبی عمیق قدرتمند (DNN) در نظر گرفته می‌شد. به همین دلیل در این فناوری از تراشه DEEPSONIC که یک هوش مصنوعی REAL TIME است و قادر به تشخیص صداهای محیطی از صدای صحبت افراد می‌باشد، استفاده شد.»

رئیس اجرایی سونوا تصریح کرد: «سکوی Phonak به طور کلی بر یک تراشه واکنش‌پذیر (ERA) تکیه داشته و اولین محصولی است که دو تراشه ترکیبی تقویت‌شده در آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.»

اولین سمعک مبتنی بر هوش مصنوعی وارد بازار خواهد شد

گفتنی است معماری محاسباتی بهینه‌سازی شده‌ای که در تراشه‌های این سمعک به کار گرفته شده است، قدرت پردازش صداهای محیط و گفتار را تا 53 برابر افزایش می‌دهد.

به گفته مدیران شرکت سونوا، سال‌ها طول کشید تا سکوی Phonak Audéo Infinio به لطف سرمایه‌گذاری هنگفتی، طی یک بازه زمانی 10 ساله به نتایج چشمگیری دست یابد. اگرچه پیشرفت‌های قابل توجه در این مدت صورت گرفته است، اما هنوز کاربران این وسیله در درک مکالمات در محیط‌های پر سروصدا مانند: حمل و نقل عمومی یا رستوران‌ها دچار مشکل هستند.

شرکت سونووا در حدود هشت دهه فعالیت خود در این صنعت، دست به نوآوری‌های گوناگون از جمله اولین فناوری میکروفون جهت‌یاب، اتصالات بلوتوثی، سازهای قابل شارژ و به کارگیری هوش مصنوعی برای مصارف فردی و شخصی، زده‌اند.

هوش مصنوعی همچنان در حال نوآوری در صنایع مختلف می‌باشد و انسان مجبور شده است که معماری خود را مطابق با این قدرت الهام گرفته از مغز انسان به‌روزرسانی کند.

نوشته نخستین سمعک هوش مصنوعی جهان به بازار می آید اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow