هوش مصنوعی Google Vids چیست؟

سرویس Google Vids به کاربران امکان می‌دهد تا میلیون‌ها ویدئو از سراسر جهان را جست‌وجو و تماشا و به‌اشتراک بگذارند. به‌گزارش تک‌ناک، شرکت گوگل در ژوئن ۲۰۲۴ جدیدترین ابزار خود به نام Google Vids را به‌عنوان بخشی از مجموعه نرم‌افزارهای مبتنی‌بر هوش مصنوعی ورک‌اسپیس (Workspace) رونمایی کرد. برخلاف انتظارات، Google Vids ابزار ساده تولید متن […] نوشته هوش مصنوعی Google Vids چیست؟ اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۱۵ مهر , ۱۴۰۳ - 00:00
 0  1
هوش مصنوعی Google Vids چیست؟

سرویس Google Vids به کاربران امکان می‌دهد تا میلیون‌ها ویدئو از سراسر جهان را جست‌وجو و تماشا و به‌اشتراک بگذارند.

به‌گزارش تک‌ناک، شرکت گوگل در ژوئن ۲۰۲۴ جدیدترین ابزار خود به نام Google Vids را به‌عنوان بخشی از مجموعه نرم‌افزارهای مبتنی‌بر هوش مصنوعی ورک‌اسپیس (Workspace) رونمایی کرد. برخلاف انتظارات، Google Vids ابزار ساده تولید متن به ویدئو نیست؛ بلکه به‌طور واضح برای کاربرانی طراحی شده است که به‌دنبال ارائه‌های حرفه‌ای در محیط‌های کسب‌وکاری هستند. این ابزار را تیم Google Slides معرفی کرده است و بیشتر به نسخه‌ای پیشرفته از اسلایدهای گوگل شباهت دارد تا ویرایشگر ویدئو حرفه‌ای.

رابط کاربری آشنا و ساده Google Vids

در ویدئو تبلیغاتی گوگل، Google Vids به‌عنوان ویرایشگری برای ارائه‌های شرکتی مانند ویدئوهای معرفی محصول یا آموزش‌های کارمندان معرفی شده است. برخلاف تصور اولیه، این ابزار بیشتر شبیه به PowerPoint تقویت‌شده‌ای است که در‌نهایت به‌صورت ویدئو قابل‌ دانلود یا اشتراک‌گذاری با لینک است. رابط کاربری آن مشابه Google Slides طراحی شده است و امکاناتی مانند تایم‌لاین ساده و ابزارهایی برای افزودن متون و تصاویر و ویدئوها را ارائه می‌دهد.

Google Vids با محدودیت زمانی ۱۰ دقیقه‌ای و فقط پشتیبانی از ویدئوهای افقی به کاربران ورک‌اسپیس ارائه شده است. این ابزار به‌طور خاص برای کسانی که با Google Slides آشنا هستند، بسیار کاربرپسند و ساده است. از ویژگی‌های مهم این ابزار می‌توان به ویرایشگر مبتنی‌بر صحنه و امکانات متعددی برای ویرایش محتوای تصویری و صوتی اشاره کرد.

قدرت هوش مصنوعی در Google Vids

یکی از ویژگی‌های متمایز Google Vids استفاده از قدرت هوش مصنوعی است که عمدتاً بر‌پایه‌ی جمنای طراحی شده است. با‌این‌حال، این ابزار مستقیماً محتوای ویدئویی تولید نمی‌کند؛ بلکه امکاناتی برای مراحل اولیه تولید ویدئو مانند ایجاد پیش‌نویس داستانی و صحنه‌های پیشنهادی و تولید اسکریپت‌های صوتی فراهم می‌کند. کاربران فقط با وارد‌کردن یک پرسش، می‌توانند از هوش مصنوعی برای تولید پیش‌نویس خود بهره‌مند شوند.

جمنای علاوه‌بر امکانات یادشده، به کاربران امکان می‌دهد که از قابلیت تولید تصویر مبتنی‌بر متن با استفاده از Imagen 3 بهره ببرند. این قابلیت برای کاربرانی مفید است که به تصاویر خاصی نیاز دارند و به منابع تصویری کافی دسترسی ندارند.

شرکت گوگل در ژوئن 2024، از جدیدترین ابزار خود به نام Google Vids را معرفی کرد

محدودیت‌ها و امکانات Google Vids

اندروید پلیس می‌نویسد یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب Google Vids امکان همکاری هم‌زمان چند کاربر روی یک پروژه است؛ درست مانند آنچه در Docs و Slides دیده می‌شود. این ابزار از محتوای رایگان گوگل برای افزودن به ویدئوها نیز پشتیبانی می‌کند و به کاربران امکان می‌دهد تا با استفاده از قالب‌های طراحی از‌پیش‌آماده‌شده یا سفارشی‌سازی‌شده، ظاهر و حس ویدئو خود را تغییر دهند.

Google Vids با تمرکز بر کاربران کسب‌وکار طراحی شده است و به‌نظر می‌رسد که رقیبی جدی برای ابزارهایی مانند Loom باشد. با‌این‌حال، برای تولیدکنندگان معمولی محتوا که به ابزارهای ساده‌تری مانند YouTube Studio یا ویرایشگرهای حرفه‌ای همچون Adobe Premiere نیاز دارند، این ابزار جذابیت چندانی نخواهد داشت.

شرکت گوگل در ژوئن 2024، از جدیدترین ابزار خود به نام Google Vids را معرفی کرد

آینده‌ی Google Vids؛ از موفقیت تا احتمال شکست؟

Google Vids به‌عنوان بخشی از Workspace Labs عرضه شده است؛ محیطی که گوگل برای آزمایش ابزارها و ویژگی‌های جدید خود استفاده می‌کند. باوجوداین‌‌، هنوز مشخص نیست که این ابزار به‌طور کامل برای کاربران عمومی عرضه خواهد شد یا در آینده به سرنوشت محصولاتی مانند گوگل ریدر یا گوگل پلاس دچار می‌شود. در‌حال‌حاضر، فقط کسب‌وکارهایی که اشتراک Workspace دارند، می‌توانند به این ابزار دسترسی داشته باشند.

آینده‌ی Google Vids به نحوه‌ی استقبال کاربران بستگی دارد. به‌نظر می‌رسد که این ابزار بیشتر برای بازارهای شرکتی طراحی شده است و هنوز برای کاربران عادی جایگزینی برای ابزارهای سنتی ارائه مانند Google Slides نخواهد بود.

Google Vids با ابزارهای هوش مصنوعی جذابی معرفی شده است؛ اما هنوز نمی‌تواند جایگزین کامل ابزارهای ارائه‌ی سنتی یا ویرایشگرهای حرفه‌ای ویدئو شود. با‌این‌حال، کاربران می‌توانند با استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی آن، تجربه‌ی جدیدی در ساخت ویدئوهای تجاری و آموزشی کسب کنند. آینده‌ی این ابزار هنوز نامشخص است؛ اما می‌تواند راه‌حلی جدید برای ارائه‌های ویدئویی شرکتی باشد.

نوشته هوش مصنوعی Google Vids چیست؟ اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow