ویژگی جدید اندروید: قفل خودکار صفحه‌نمایش در صورت سرقت گوشی

گوگل به زودی مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید را رسما عرضه خواهد کرد که هدف آنها جلوگیری از دسترسی آسان سارقین به داده‌های کاربران است. یک کاربر اندرویدی با انتشار پستی در وبسایت ردیت گفت که دو ویژگی Theft Detection Lock و Offline Device Lock، همزمان  با نصب یک به‌روزرسانی جدید نمایش داده شده‌اند. دو ویژگی …

۱۶ مهر , ۱۴۰۳ - 17:00
 0  2
ویژگی جدید اندروید: قفل خودکار صفحه‌نمایش در صورت سرقت گوشی

گوگل به زودی مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید را رسما عرضه خواهد کرد که هدف آنها جلوگیری از دسترسی آسان سارقین به داده‌های کاربران است. یک کاربر اندرویدی با انتشار پستی در وبسایت ردیت گفت که دو ویژگی Theft Detection Lock و Offline Device Lock، همزمان  با نصب یک به‌روزرسانی جدید نمایش داده شده‌اند. دو ویژگی که او آنها را روی گوشی خود دیده، دو مورد از سه ویژگی‌ای هستند که گوگل در ماه می‌معرفی کرده بود. برخی دیگر نیز گزارش کرده‌اند که فقط ویژگی سوم به نام Remote Lock را مشاهده می‌کنند.

مهم‌ترین و جذاب‌ترین ویژگی جدید Theft Detection Lock است. این ویژگی در صورتی که حرکاتی مرتبط به سرقت گوشی را تشخیص دهد (مانند قاپیدن گوشی از دست شما)، می‌تواند با استفاده از هوش مصنوعی، صفحه نمایش  گوشی کاربر را قفل کند. Offline Device Lock  نیز وقتی که برای مدتی دستگاه به اینترنت متصل نیست، آن را قفل می‌کند، و Remote Lock به کاربران این امکان را می‌دهد تا زمانی که نمی‌توانند با رمز عبور وارد Find My Device شوند، تنها با استفاده از شماره تلفنشان گوشی خود را قفل کنند.

ویژگی Theft Detection Lock و Offline Device Lock توسط هر دستگاه اندرویدی که نسخه ۱۰ به بالا را اجرا می‌کند، پشتیبانی می‌شوند، اما برای استفاده ازRemote Lock  ، حداقل به اندروید ۵ نیاز دارید. اگر هنوز این ویژگی‌ها را دریافت نکرده‌اید، می‌توانید با به‌روزرسانی Google Play Services شانس دریافت آنها را امتحان کنید. البته گوگل معمولاً ویژگی‌های جدید را به مرور زمان و به تدریج عرضه می‌کند، نه برای همه کاربران به‌طور همزمان؛ بنابراین ممکن است نیاز به کمی صبر داشته باشید.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow