ویژگی جدید اپرا امکان مدیریت تب‌ها با دستورهای زبان طبیعی را فراهم می‌کند

مرورگر اپرا ویژگی جدیدی معرفی کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد تا با استفاده از فرمان‌های صوتی، تب‌های خود را مدیریت کنند. به‌گزارش تک‌ناک، مرورگر اپرا با معرفی ویژگی جدید مجهز به هوش مصنوعی، تجربه مدیریت تب‌ها را برای کاربران ساده‌تر می‌کند. این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد تا با استفاده از دستورهای زبان […] نوشته ویژگی جدید اپرا امکان مدیریت تب‌ها با دستورهای زبان طبیعی را فراهم می‌کند اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۰ مهر , ۱۴۰۳ - 04:00
 0  4
ویژگی جدید اپرا امکان مدیریت تب‌ها با دستورهای زبان طبیعی را فراهم می‌کند

مرورگر اپرا ویژگی جدیدی معرفی کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد تا با استفاده از فرمان‌های صوتی، تب‌های خود را مدیریت کنند.

به‌گزارش تک‌ناک، مرورگر اپرا با معرفی ویژگی جدید مجهز به هوش مصنوعی، تجربه مدیریت تب‌ها را برای کاربران ساده‌تر می‌کند. این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد تا با استفاده از دستورهای زبان طبیعی، تب‌های مرورگر خود را گروه‌بندی و پین و بوکمارک کنند. قابلیت مذکور که به‌تازگی در نسخه توسعه‌دهندگان مرورگر اپرا معرفی شده، گامی مهم در استفاده از هوش مصنوعی برای بهینه‌سازی و تسهیل مدیریت تب‌ها محسوب می‌شود.

بر‌اساس اعلام شرکت Opera، کاربران می‌توانند با فشردن کلیدهای میانبر Ctrl + / یا Cmd + /، نوار فرمان آریا (Aria) را فعال کنند. سپس دستورهایی مانند «گروه‌بندی تمام تب‌های ویدئو» یا «بوکمارک‌کردن تمام تب‌های باز فعلی» را تایپ کنند. اپرا تأکید کرده است که پردازش این دستورها به‌طور کامل در دستگاه کاربر انجام می‌شود و هیچ اطلاعاتی برای درک آن‌ها از دستگاه خارج نخواهد شد. این امر می‌تواند به امنیت و حریم خصوصی کاربران کمک کند.

علاوه‌بر‌این، کاربران خواهند توانست دستورهای دقیق‌تری برای سایت‌ها یا دسته‌بندی‌های خاص ارائه دهند. برای مثال، کاربران می‌توانند با نوشتن عباراتی مانند «بستن تب‌های یوتیوب من» یا «گروه‌بندی تمام تب‌های خرید من» به‌سادگی مدیریت تب‌های خود را در دست بگیرند.

این ویژگی برای کاربرانی مفید است که تب‌های زیادی را هم‌زمان باز دارند. همچنین، هنگامی‌که تعداد زیادی تب باز دارید و نیاز به مرتب‌سازی آن‌ها احساس می‌شود، این دستورها می‌تواند به شما در مدیریت بهتر تب‌ها کمک کند؛ حتی اگر تعداد تب‌های باز را کاهش ندهد.

مرورگر محبوب Opera، ویژگی جدیدی را معرفی کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد تا با استفاده از فرمان‌های صوتی، تب‌های خود را مدیریت کنند.

به‌نقل از تک‌کرانچ، اپرا این امکان را نیز برای کاربران فراهم کرده است تا در‌صورتی‌که بیش از پنج تب باز دارند، با راست‌کلیک روی یک تب، این ویژگی را فعال کنند. این ویژگی جدید بخشی از برنامه AI feature drop شرکت است که امروز در نسخه توسعه‌دهندگان مرورگر Opera عرضه شده است. هنوز این ویژگی به‌صورت عمومی در‌دسترس نیست؛ اما به‌نظر می‌رسد که در آینده‌ای نزدیک، کاربران عادی مرورگر نیز از این قابلیت بهره‌مند خواهند شد.

شرکت اپرا پیش‌تر نیز با معرفی Opera One، مفهوم جدیدی برای گروه‌بندی تب‌ها با عنوان Tab Islands ارائه داده بود. این ویژگی به‌طور خودکار برخی تب‌ها را بر‌اساس زمینه کلی آن‌ها گروه‌بندی می‌کند. مرورگرها معمولاً از هوش مصنوعی برای ارائه چت‌بات‌هایی استفاده می‌کنند که می‌توانند وب‌سایت‌ها را خلاصه‌ کنند و به پرسش‌های کاربران پاسخ دهند. با‌این‌حال، ویژگی جدید Opera نشان می‌دهد که این شرکت از هوش مصنوعی برای ساده‌سازی تجربه کاربری مرورگر بهره می‌برد.

این اقدام اپرا بخشی از تلاش‌های مداوم برای ارتقای تجربه کاربران از‌طریق به‌کارگیری هوش مصنوعی است. به‌نظر می‌رسد که این مرورگر با تمرکز بر بهینه‌سازی تعاملات کاربران با تب‌ها، در تلاش است تا به‌عنوان یکی از پیش‌گامان در حوزه نوآوری‌های مرتبط با هوش مصنوعی شناخته شود.

نوشته ویژگی جدید اپرا امکان مدیریت تب‌ها با دستورهای زبان طبیعی را فراهم می‌کند اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow