پیشران جدید شرکت فضایی Magdrive از فلزات مختلف برای سوخت استفاده می‌کند

شرکت فضایی Magdrive موفق به توسعه نوع جدیدی از پیشران فضایی شده است که قادر به استفاده از طیف گسترده‌ای از فلزات، از جمله آهن، به عنوان سوخت می‌باشد. این پیشران نوآورانه که Super Magdrive نام دارد، پتانسیل متحول کردن صنعت فضانوردی را داراست. به گزارش سرویس اخبار نجوم رسانه فناوری تکنا، Super Magdrive از […] منبع خبر پیشران جدید شرکت فضایی Magdrive از فلزات مختلف برای سوخت استفاده می‌کند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۱۷ مهر , ۱۴۰۳ - 23:00
 0  3
پیشران جدید شرکت فضایی Magdrive از فلزات مختلف برای سوخت استفاده می‌کند

شرکت فضایی Magdrive موفق به توسعه نوع جدیدی از پیشران فضایی شده است که قادر به استفاده از طیف گسترده‌ای از فلزات، از جمله آهن، به عنوان سوخت می‌باشد. این پیشران نوآورانه که Super Magdrive نام دارد، پتانسیل متحول کردن صنعت فضانوردی را داراست.

به گزارش سرویس اخبار نجوم رسانه فناوری تکنا، Super Magdrive از طریق یونیزه کردن فلزات و شتاب‌دهی به یون‌های حاصل، نیروی پیشران ایجاد می‌کند. در این سیستم، انرژی خورشیدی برای شارژ خازن‌ها و ایجاد میدان‌های الکتریکی قوی به کار می‌رود. این میدان‌های الکتریکی قادرند فلزات را یونیزه کرده و پلاسمای بسیار داغ و پرچگالی تولید کنند. سپس، با استفاده از میدان‌های مغناطیسی، این پلاسما با سرعت بسیار زیاد از دهانه خروجی پیشران خارج شده و نیروی پیشران لازم برای حرکت فضاپیما را فراهم می‌آورد.

قابلیت استفاده از فلزات فراوان در کیهان مانند آهن و آلومینیوم به عنوان سوخت، محدودیت‌های ناشی از حمل سوخت‌های شیمیایی را کاهش می‌دهد. با قابلیت سوخت‌گیری در فضا، محدودیت‌های برد فضاپیماها به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد. Super Magdrive قادر است نیروی محرکه‌ای بسیار بیشتر از سیستم‌های پیشران الکتریکی متداول تولید کند. این پیشران می‌تواند برای پرتاب فضاپیما از زمین و همچنین مانورهای پیچیده در فضا مورد استفاده قرار گیرد.

با استفاده از Super Magdrive، می‌توان ماموریت‌های فضایی با برد طولانی و مدت‌زمان طولانی را انجام داد. این فناوری امکان اکتشاف سیارات و اجرام آسمانی دور دست را با صرف هزینه و انرژی کمتر فراهم می‌کند. در حال حاضر، یک تیم تحقیقاتی در دانشگاه ساوتهمپتون در حال انجام آزمایش‌ها و ارزیابی‌های دقیق بر روی Super Magdrive است. با توجه به نتایج اولیه، این فناوری پتانسیل بالایی برای تحول در صنعت فضانوردی دارد.

توسعه Super Magdrive گامی مهم در جهت تحقق سفرهای فضایی طولانی‌مدت و اکتشافات گسترده‌تر در منظومه شمسی محسوب می‌شود. این فناوری با ارائه راهکاری نوین برای تامین انرژی و پیشرانش فضاپیماها، محدودیت‌های موجود در سفرهای فضایی را کاهش داده و افق‌های جدیدی را پیش روی بشر می‌گشاید.

منبع خبر پیشران جدید شرکت فضایی Magdrive از فلزات مختلف برای سوخت استفاده می‌کند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow