چگونه یک نسخه متنی برای ویدیوی YouTube دریافت کنیم؟

یوتیوب به کاربران اجازه می‌دهد تا ویدیوها را به متن تبدیل کنند و از آن برای مرور سریع محتوا استفاده کنند. به گزارش تکناک، این ویژگی به کاربران کمک می‌کند تا بدون نیاز به تماشای کامل ویدیو، به راحتی قسمت‌های مهم را پیدا کنند. اگر ترجیح می‌دهید بخوانید تا تماشا کنید، می‌توانید از رونوشت یوتیوب... نوشته چگونه یک نسخه متنی برای ویدیوی YouTube دریافت کنیم؟ اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۲۸ مرداد , ۱۴۰۳ - 21:59
 0  1
چگونه یک نسخه متنی برای ویدیوی YouTube دریافت کنیم؟

یوتیوب به کاربران اجازه می‌دهد تا ویدیوها را به متن تبدیل کنند و از آن برای مرور سریع محتوا استفاده کنند.

به گزارش تکناک، این ویژگی به کاربران کمک می‌کند تا بدون نیاز به تماشای کامل ویدیو، به راحتی قسمت‌های مهم را پیدا کنند.

اگر ترجیح می‌دهید بخوانید تا تماشا کنید، می‌توانید از رونوشت یوتیوب استفاده نمایید ویک نسخه متنی داشته باشید، اگرچه دقت آن ممکن است مشکل‌ساز باشد.

برای این موضوع،تولید خودکار رونوشت YouTube وجود دارد. رونوشت نه تنها زمانی مفید است که می‌خواهید یک اسکرول متنی از آنچه گفته می‌شود را در زمان تماشای ویدیو مشاهده کنید، بلکه به عنوان یک نقطه مرجع نیز مفید است. به عنوان مثال، اگر زمان یا حوصله کافی برای تماشای کامل یک ویدیو را ندارید، می‌توانید به سادگی به متن نگاهی بیندازید تا به اصل موضوع پی ببرید و آن را برای مراجعه بعدی ذخیره کنید.

در اینجا شیوه یافتن و استفاده از ویژگی رونوشت YouTube آورده شده است:

  • ویدیویی که می‌خواهید ببینید را باز کنید. در توضیحات زیر ویدیو، لینک  … more را جست‌وجو و آن را انتخاب کنید.
  • برای سرفصل رونوشت به انتهای توضیحات نگاه کنید (در صورت نیاز به پایین بروید) و روی دکمه نمایش رونوشت کلیک کنید.
  • به بالای صفحه بازگردانده می‌شوید. در بالا سمت راست، اکنون یک کادر رونوشت با کل رونوشت ویدیو وجود دارد، که همراه با صدا پیش می‌رود.
  • رونوشت، زمان‌دار خواهد شد یعنی ثانیه و دقیقه پخش به متن رونوشت اضافه می‌شود، اما اگر این موضوع حواس شما را پرت می‌کند، می‌توانید آن‌ها را در برنامه دسکتاپ، با انتخاب سه نقطه در گوشه بالا سمت راست رونوشت و کلیک بر روی Toggle timestamps حذف کنید.
    برای تغییر زمان‌بندی رونوشت، می‌توانید به برنامه دسکتاپ مراجعه کنید. اگر زمان‌بندی شما را منحرف می‌کند، با کلیک بر روی سه نقطه در بالا سمت راست و انتخاب گزینه "Toggle timestamps"، زمان‌بندی را حذف یا ویرایش کنید
  • اگر می‌خواهید متن را در جای دیگری استفاده کنید، کافی است از فلش خود برای برجسته کردن قسمت(های) مورد نظر برای ذخیره، کپی کردن و جایگذاری آن بهره بگیرید. (توجه: می‌توانید از «سبک جای‌گذاری و مطابقت» یا «جای‌گذاری بدون قالب‌بندی» استفاده کنید تا از هرگونه تبلیغات یا عناصر دیگری که ممکن است همراه با رونویسی کپی شوند، اجتناب کنید.)

همچنین می‌توانید با استفاده از برنامه تلفن همراه YouTube یک رونوشت ایجاد کنید، اما در حالی که دستورالعمل‌های یافتن رونوشت یکسان است، نمی‌توانید مُهرهای زمانی را حذف کنید. همچنین ممکن نیست متن را کپی/پیست کرد (اگر راهی برای انجام این کار وجود دارد، لطفا در نظرات اطلاع دهید).

یک نکته مهم دیگر که باید به آن اشاره کرد، دربارۀ درست یا نادرست بودن متن است. هر فردی که از زیرنویس‌ها یا رونوشت‌های خودکار تولیدشده YouTube استفاده کرده است، می‌داند که متن ممکن است گاهی تا حد احمقانه ای نادرست باشد. اگر به دنبال رونوشت دقیق‌تری هستید، می‌توانید برنامه ضبط‌کننده Google را امتحان کنید، که در تلفن‌های Pixel تعبیه شده است، اما برای سایر تلفن‌های Android نیز در دسترس می‌‎باشد. ما این دو را مقایسه کردیم و در حالی که دقت متن به طور نسبی یکسان بود، Recorder ساختار جملات واقعی را مانند: نقطه، حروف بزرگ و غیره اضافه و خواندن آن را بسیار آسان‌تر می‌کند.

همچنین تعدادی برنامه جانبی برای دستگاه‌های Android و iOS وجود دارد که می‌توانید آنها را امتحان کنید، اگرچه اکثر آنها رایگان نیستند.

نوشته چگونه یک نسخه متنی برای ویدیوی YouTube دریافت کنیم؟ اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow