کره جنوبی پرتابگر موشکی رباتیک آبی‌ خاکی خود را معرفی کرد

شرکت هوافضای Hanwha Aerospace مستقر در کره جنوبی به طور رسمی اولین طرح خود را برای یک پرتابگر موشکی آبی‌خاکی رباتیک جدید رونمایی کرده است. به گزارش تک‌ناک، این سامانه که در نمایشگاه دفاعی KADEX 2024 رونمایی شد، به گونه‌ای طراحی شده است که حداکثر پشتیبانی آتش را با کمترین نیروی انسانی فراهم کند، که […] نوشته کره جنوبی پرتابگر موشکی رباتیک آبی‌ خاکی خود را معرفی کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۱۸ مهر , ۱۴۰۳ - 10:00
 0  4
کره جنوبی پرتابگر موشکی رباتیک آبی‌ خاکی خود را معرفی کرد

شرکت هوافضای Hanwha Aerospace مستقر در کره جنوبی به طور رسمی اولین طرح خود را برای یک پرتابگر موشکی آبی‌خاکی رباتیک جدید رونمایی کرده است.

به گزارش تک‌ناک، این سامانه که در نمایشگاه دفاعی KADEX 2024 رونمایی شد، به گونه‌ای طراحی شده است که حداکثر پشتیبانی آتش را با کمترین نیروی انسانی فراهم کند، که برای عملیات‌های پرخطر مناسب است و تا سال ۲۰۲۶ به تکامل خواهد رسید.

این پرتابگر موشکی جدید به طور خودکار طراحی شده است و می‌تواند از مناطقی که در گذشته غیرقابل دسترسی بودند،‌ چندین موشک شلیک کند. این ویژگی در عملیات‌های توزیع‌شده و مأموریت‌های ضد باتری بسیار مفید خواهد بود.

سیستم موشکی جدید حدود ۱۷ تن وزن خواهد داشت و در کشتی‌های تهاجمی آبی‌خاکی و وسایل حمل و نقل، قابل استقرار خواهد بود. به گفته Hanwha، این پرتابگر موشکی همچنین دارای یک سیستم پایدارسازی پیشرفته است که حرکت کشتی را جبران می‌کند، به این معنی که می‌تواند از روی عرشه کشتی و زمین کار کند.

شرکت Hanwha در پست لینکدین خود توضیح داد: «از طریق مهندسی نوآورانه، وزن سیستم را به ۱۷ تن کاهش داده‌ایم، که یک کاهش قابل توجه در مقایسه با پرتاب‌کننده‌های چندموشکی سنتی است. این ویژگی انعطاف‌پذیری عملیاتی را افزایش می‌دهد.»

کره جنوبی اولین پرتابگر موشکی رباتیک و خودکار آبی‌خاکی جهان را معرفی کرد

پرتابگر موشکی سبک‌وزن، خودکار و سازگار با آب و خاک

 شرکت Hanwha درباره پرتابگر موشکی خود گفت: «با فهم چالش‌های یک پلتفرم دریایی دائم در حال حرکت، ما یک سیستم اختصاصی را یکپارچه کرده‌ایم که حرکت کشتی را جبران می‌کند و این اطمینان را می‌دهد که حتی در دریاهای خشن، بدون توجه به تأثیر امواج موشک‌ها به هدف خود برسند.»

سیستم موشکی فقط یکی از چندین فناوری نظامی نوآورانه‌ای بود که شرکت Hanwha در KADEX 2024 رونمایی کرد. سایر طرح‌ها شامل چندین نسخه جدید از هویتزر خودران K9 بود.

این سیستم شامل نسخه بدون سرنشین با برد ۸۰ کیلومتر به نام «سیستم تیمینگ بدون سرنشین و دارای سرنشین K9» و یک نسخه نازک‌تر بر مبنای چرخ‌ها بود.

شرکت Hanwha همچنین زیر دریایی KSS-III Batch-II و کشتی فرماندهی و کنترل بدون سرنشین ” Ghost Commander” را از طریق یکی از زیرمجموعه‌های خود رونمایی کرد.

به دلیل خودکار بودن، سیستم موشکی حداکثر بقا را برای خدمه فراهم می‌کند و برای استقرار در نبردهای پرخطر مفید خواهد بود. Hanwha در این زمینه بیان کرد: «با حذف کارکنان از منطقه پرتاب، بقا به طور چشمگیری بهبود می‌یابد. این رویکرد بدون سرنشین امکان عملیات ایمن‌تر در موقعیت‌های پرخطر را فراهم می‌کند.»

این شرکت بیان کرد: پرتاب‌کننده چندموشکی آبی‌خاکی بدون سرنشین بیشتر از یک محصول است و در واقع یک تغییر بزرگ در جنگ آبی‌خاکی است. این سیستم نشان دهنده تعهد ما به ارائه راه‌حل‌های دفاعی نوآورانه، کارآمد و قابل اعتماد می‌باشد که نیازهای متغیر عملیات نظامی مدرن را برآورده می‌کنند.

شرکت Hanwha یکی از پیمانکاران اصلی دفاعی کره جنوبی است. این شرکت در سال ۱۹۷۷ به عنوان سامسونگ پرسیژن تأسیس شد.

Hanwha در حال پیشروی در زمینه‌های جدید است

این شرکت تکنولوژی‌های پیشرفته دیگری را برای کشور خود توسعه داده یا در حال توسعه آنها است. به عنوان مثال، در ماه ژوئن گزارش شد که Hanwha یک سیستم ضد پهپاد با انرژی هدایت شده جدید برای کره جنوبی طراحی می‌کند.

این سیستم جدید که در همکاری با اداره برنامه‌های تأمین دفاعی کره جنوبی (DAPA) توسعه یافته است و “StarWars”نام دارد، قادر خواهد بود که پهپادها را به سرعت و با هزینه کم در هوا نابود کند.

پس از عملیاتی شدن، هزینه هر شلیک این سیستم حدود ۱.۴۵ دلار (2,000 وون) می‌باشد. در یک حرکت بی‌سابقه،‌ سیستم‌های دفاعی جدید برای پهپادهای دشمن بی‌صدا و مرگبار خواهند بود.

سیستم پرتابگر موشکی آبی‌خاکی نیز بر اساس گزارش‌ها با پادهای فعلی سیستم پرتاب چندموشکی Chunmoo سازگار است و امکان استقرار موشک‌ها و راکت‌های مختلف را فراهم می‌کند.

توسعه این سیستم از جمله یکپارچه‌سازی فناوری پرتاب الکترونیکی برای افزایش برد و افزایش تنوع مهمات قابل استقرار تا سال ۲۰۲۶ ادامه خواهد داشت.

پیش‌بینی می‌شود این سیستم تا سال ۲۰۳۳ به طور کامل عملیاتی شود.

نوشته کره جنوبی پرتابگر موشکی رباتیک آبی‌ خاکی خود را معرفی کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow