AMD اولین کارت شبکه Ultra Ethernet را برای هوش مصنوعی و HPC رونمایی کرد

AMD اولین کارت شبکه Ultra Ethernet به نام AMD Pensando Pollara 400 را برای استفاده در حوزه‌های هوش مصنوعی و محاسبات با کارایی بالا (HPC) رونمایی کرد. به‌گزارش تک‌ناک، شرکت AMD اولین کارت شبکه Ultra Ethernet آماده را برای AI و HPC در صنعت رونمایی کرده است. این کارت شبکه جدید AMD Pensando Pollara 400 […] نوشته AMD اولین کارت شبکه Ultra Ethernet را برای هوش مصنوعی و HPC رونمایی کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۰ مهر , ۱۴۰۳ - 20:00
 0  1
AMD اولین کارت شبکه Ultra Ethernet را برای هوش مصنوعی و HPC رونمایی کرد

AMD اولین کارت شبکه Ultra Ethernet به نام AMD Pensando Pollara 400 را برای استفاده در حوزه‌های هوش مصنوعی و محاسبات با کارایی بالا (HPC) رونمایی کرد.

به‌گزارش تک‌ناک، شرکت AMD اولین کارت شبکه Ultra Ethernet آماده را برای AI و HPC در صنعت رونمایی کرده است. این کارت شبکه جدید AMD Pensando Pollara 400 نام دارد که افزایش عملکرد حداکثر شش برابری را برای بارهای کاری AI وعده می‌دهد. این اقدام AMD با وجود تأخیر کنسرسیوم Ultra Ethernet در انتشار مشخصات نسخه ۱.۰ خود، گامی بزرگ برای توسعه زیرساخت‌های دیتاسنترهای AI محسوب می‌شود.

تأخیر کنسرسیوم Ultra Ethernet در انتشار مشخصات

تامزهاردور می‌نویسد که کنسرسیوم Ultra Ethernet (UEC)، مسئول توسعه و استانداردسازی این فناوری ‌، اخیراً اعلام کرده است که انتشار نسخه ۱.۰ مشخصات Ultra Ethernet را از سه‌ماهه سوم ۲۰۲۴ به سه‌ماهه اول ۲۰۲۵ به‌تعویق انداخته است. با‌این‌حال، AMD از این فرصت برای معرفی کارت شبکه Ultra Ethernet خود استفاده کرده است. این محصول می‌تواند به‌طور مستقیم در دیتاسنترهای هوش مصنوعی استفاده شود. انتظار می‌رود AMD Pensando Pollara 400 اولین کارت شبکه‌ای باشد که با استانداردهای آینده Ultra Ethernet سازگار است.

ویژگی‌های کارت AMD Pensando Pollara 400

AMD Pensando Pollara 400 کارت شبکه‌ای با ظرفیت ۴۰۰ گیگابیت‌بر‌ثانیه (400 GbE) است که بر‌پایه پردازنده‌ طراحی‌شده به‌دست واحد Pensando این شرکت ساخته شده است. این پردازنده شبکه شامل خط لوله سخت‌افزاری و حمل‌ونقل RDMA برنامه‌ریزی‌شدنی، کنترل تراکم هوشمند و شتاب‌دهنده کتابخانه ارتباطات است. پیش‌بینی می‌شود کارت شبکه مذکور در سه‌ماهه چهارم سال جاری میلادی به بهره‌برداری برسد و در نیمه اول سال ۲۰۲۵ به‌صورت تجاری در‌دسترس قرار گیرد.

اولین کارت شبکه Ultra Ethernet AMD

بهینه‌سازی شبکه برای AI و HPC

کارت شبکه AMD Pensando Pollara 400 به‌طور ویژه برای بهینه‌سازی شبکه در بارهای کاری هوش مصنوعی (AI) و محاسبات با کارایی بالا (HPC) طراحی شده است. یکی از ویژگی‌های مهم این کارت قابلیت مسیریابی چندگانه هوشمند است که بسته‌های داده را به‌طور پویا در مسیرهای بهینه توزیع و از تراکم شبکه جلوگیری می‌کند. این قابلیت موجب افزایش کارایی شبکه و کاهش تأخیر در انتقال داده‌ها می‌شود.

علاوه‌بر‌این، کارت شبکه Pollara 400 ای‌ام‌دی از سیستم کنترل تراکم هوشمند مبتنی‌بر مسیر برخوردار است. این قابلیت داده‌ها را از مسیرهای موقتاً شلوغ دور و جریان مداوم و پرسرعت داده‌ها را تضمین می‌کند. ویژگی‌های یادشده به‌طور ویژه برای دیتاسنترهای هوش مصنوعی مناسب است که به تبادل سریع داده بین GPU‌ها نیاز دارند.

پشتیبانی از عملکرد بدون وقفه

یکی دیگر از ویژگی‌های اصلی کارت شبکه جدید AMD پشتیبانی سریع از خرابی است. این ویژگی امکان تشخیص سریع خرابی‌های شبکه را فراهم و ارتباط بین GPU‌ها را بدون وقفه حفظ می‌کند. این امر به زیرساخت‌های هوش مصنوعی کمک می‌کند تا با حفظ عملکرد، از ظرفیت‌های موجود به بهترین نحو استفاده کنند و تأخیرهای احتمالی را به حداقل برسانند.

نوشته AMD اولین کارت شبکه Ultra Ethernet را برای هوش مصنوعی و HPC رونمایی کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow