AMD برای دومین‌بار در سال جاری هک شد

گزارش‌ها از حمله‌ی سایبری جدید‌ی به شرکت AMD خبر می‌دهد. هکرها موفق شده‌اند به سیستم‌های این شرکت نفوذ کنند و اطلاعات مهمی را به‌سرقت ببرند. به‌گزارش تک‌ناک، شرکت ای‌ام‌دی در ژوئن ۲۰۲۴ دچار حمله‌ی سایبری شد و داده‌های کارمندانش مانند شماره تلفن و ایمیل و اسناد مالی به‌سرقت رفت. حالا AMD ظاهراً قربانی حمله‌ی سایبری... نوشته AMD برای دومین‌بار در سال جاری هک شد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۰۷ شهریور , ۱۴۰۳ - 22:59
 0  2
AMD برای دومین‌بار در سال جاری هک شد

گزارش‌ها از حمله‌ی سایبری جدید‌ی به شرکت AMD خبر می‌دهد. هکرها موفق شده‌اند به سیستم‌های این شرکت نفوذ کنند و اطلاعات مهمی را به‌سرقت ببرند.

به‌گزارش تک‌ناک، شرکت ای‌ام‌دی در ژوئن ۲۰۲۴ دچار حمله‌ی سایبری شد و داده‌های کارمندانش مانند شماره تلفن و ایمیل و اسناد مالی به‌سرقت رفت. حالا AMD ظاهراً قربانی حمله‌ی سایبری دیگر شده که ارتباطات داخلی و اطلاعات حساس کارمندانش را به‌خطر انداخته است.

فرست‌پست می‌نویسد این حادثه که به گروه‌های هکری IntelBroker و EnergyWeaponUser نسبت داده می‌شود، به سرقت انواع مختلف داده‌ها، از‌جمله اعتبارنامه‌های کاربر و تصمیمات داخلی و توضیحات دقیق پرونده‌ها منجر شده است.

اطلاعات سرقت‌شده از کارمندان ای‌ام‌دی در BreachForums، یکی از بازارهای سیاه در دارک‌وب، برای فروش فهرست شده است. گروه هکری IntelBroker، مسئول این حمله، در ماه‌های اخیر نیز چندین نقض امنیتی دیگر را به خود نسبت داده است.

هک AMD برای دومین بار در سال جاری

AMD وقوع این حمله را تأیید کرده؛ ولی هنوز به جزئیاتش اشاره نکرده یا اظهار‌نظر جامعی ارائه نداده است. این شرکت اعلام کرده است که از ادعاهای سازمان جنایت سایبری آگاه است و با مقام‌های اجرای قانون و یکی از شرکایش همکاری می‌کند تا وضعیت را بررسی و میزان نقض داده را ارزیابی کند.

IntelBroker به‌دلیل مجموعه‌ای از حملات تأیید‌شده در اوایل سال ۲۰۲۴، از‌جمله حملات به پنتاگون و FBI و Facebook Marketplace، توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. این حوادث اعتبار IntelBroker را به‌عنوان گروه هکری سایبری قدرتمند و مخرب تثبیت کرده است.

مانند هر نقض داده دیگری، طرف‌های آسیب‌دیده اکنون با خطر سرقت هویت و حملات فیشینگ و ضرر مالی بالقوه مواجه هستند. کسانی که نگران اطلاعات شخصی‌شان هستند، باید اقدامات پیشگیرانه‌ای برای محافظت از خود انجام دهند؛ مانند بررسی خدمات محافظت از سرقت هویت. حملات سایبری اخیر به‌عنوان یادآوری واضح از خطرهای همیشگی در چشم‌انداز دیجیتال و اهمیت هوشیاری در‌برابر چنین تهدیدهایی عمل می‌کند.

نوشته AMD برای دومین‌بار در سال جاری هک شد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow